Betaling van stalgeld bij aanbieden van training bij verkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:23

lisenka87 schreef:
Het gaat gelukkig niet om heel veel geld. Maar mijn dure stang en trens hoofdstel willen ze nu niet teruggeven. Dat is dus wel een beetje jammer

Dat vind ik dan weer meer dan een beetje jammer, dat vind ik niet kunnen. (en wat raar dat er niks op papier staat eigenlijk, zelfs ik heb contracten voor de paarden die in training komen! Alleen al verzekeringstechnisch mocht er iets met paard of spullen gebeuren is het zeer onhandig als alles mondeling gaat).

Sonja_vR

Re: Betaling van stalgeld bij aanbieden van training bij verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:51

ik zou idd ook geen maand betalen als het dier er maar een halve week van die maand heeft gestaan...
kijk, al sta je ergens gewoon in pension dan heb je vaak te maken met een maand opzeg termijn etc, maar dit is niet "ergens in pension staan" :n
dit is een paard in training nemen voor de verkoop, dan neem je bewust de beslissing een paard op stal te nemen wat zomaar weg kan zijn door verkoop en kun je mijn inziens die eisen dat de verkopende eigenaar door blijft betalen op het moment dat het dier verkocht is.

als ik in deze situatie zat zou ik berekenen wat de kosten zijn geweest , dus maandbedrag delen door 30 en dat bedrag maal de hoeveelheid dagen dat ze er heeft gestaan van die maand.
voorbeeld bedrag 300 p/m = 300:30=10
stel dat het dier dan 5 dagen van de tweede maand op stal heeft gestaan word dat 5x10=50

lisenka87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 08:55

Zo heb ik het ook berekend. En de afspraak is gemaakt dat vanaf het moment van de definitieve verkoop de stal/trainingskosten voor de kopers zijn. Dit lijkt mij ook niet meer als duidelijk en simpel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:16

maandbedrag reken je niet uit om door 30 te delen, maar x 12 en dan te delen door 365

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:32

kYliieJ schreef:
Daar kunnen ze geen beslag op leggen.

Dit klopt, hebben ze geen enkel recht toe. Dus ophalen en bij niet afgeven aangifte van diefstal doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:42

Bah, hoe verder ik lees hoe kinderachtiger ik die trainingsstal vind.

Gewoon die hoofdstel terughalen en anders ga je aangifte doen van diefstal.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:04

als de afspraak is gemaakt dat vanaf verkoop de kosten voor stalling en training voor de koper is, dan is het vreemd dat ze de kosten proberen te verhalen op de oude eigenaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:50

Lynn_Nikita schreef:
maandbedrag reken je niet uit om door 30 te delen, maar x 12 en dan te delen door 365

zo kan het ook, ik deel gewoon maar door 30 even voor het gemak,ik maak er gewoon een standaard bedrag van ...
de meeste stallen waar ik heb gestaan of die ik ken rekenen uiteindelijk ook gewoon met een(afgerond) bedrag per dag ipv een geheel correcte berekening.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:30