suuzepuus schreef:Je kunt het niet eens zijn met mijn post, maar zeiljacks zijn nou eenmaal over het algemeen niet gemaakt om actief in te bewegen , ze hebben een hoog waterdicht vermogen maar minder ventilatie. Dat is niet mijn mening maar absoluut een feit....
Ik zeg niet dat jij geen geschikte HH jas gehad hebt hoor....
Geen zeiler, neem ik aan? Dé jassen om aan te trekken bij actief zijn in de regen zijn zeiljassen.
Goedkope zeiljassen hebben vaak (te) weinig ademend vermogen, maar een beetje zeiljas combineert waterdicht zijn gewoon met goed ademen.
Ik heb jaren zeilles gegeven en toertochten gezeild, met slecht weer ben je dan én de hele tijd bezig én heb je je jas de gehele dag aan, een niet (genoeg) ademende jas is dan verschrikkelijk.
Maar om ook iets bij te dragen aan de discussie: ik zou toch niet kiezen voor een zeiljas. Het model van een goede zeiljas is namelijk niet geschikt om ermee op een paard te gaan zitten, daarvoor zijn ze te lang en te 'recht'. Helly Hansen, Gaastra etc. hebben wel ook andere modellen, die waarschijnlijk wel lekker zitten op een paard, maar die zijn dan weer niet bedoeld om mee te zeilen en daarom dus ook een stuk minder goed waterdicht.