Jodphurs en chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BalouLovertJ

Re: Jodphurs en chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:45

ik heb van Harry's Horse en ik vind ze echt heel fijn!

kiona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:17

Met leren chaps heb je kans dat je benen wat stiller blijven liggen, ik zou gewoon even naar de ruiter sport zaak gaan inderdaad, die kunnen je het beste adviseren!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:18

DeveneyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:20

Ik heb volgens mij chaps van Harry's horse, simpele en goedkope en doe er nu langer als 3 jaar mee.
Het enige is dat een klitteband sluiting kapot is, maar ach..
Jophurs, geen idee welk merk( het doet me niet zoveel)..

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:54

Laurahh schreef:
Ik heb ariat jodhurps met ariat chaps. Nooit meer iets anders nu ik ariat's gevoeld heb :D

Ik heb deze jodhurps:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... -lace.html

En deze chaps (maar dan de zwarte):
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... chaps.html

Heb het nu anderhalf jaar en vind het echt heerlijk lopen en rijden :)

Deze chaps heb ik ook, omdat het de enigste waren die pasten (lange dunne onderbenen, heb maat XST). Merk wel dat ze na 3 jaar wel aan het verslijten zijn, vooral de elastiek. Van mij mochten ze nog best wat langer mee voor die prijs... Een vriendin van mij heeft andere (ik weet niet precies welk merk) die ze al 5 jaar heeft...

En als Jodhpurs heb ik oudere van ik geloof Horka, heb ze ooit van iemand gekregen die ze te oud vond, een keer invetten en zoals nieuw, zitten ze ook nog eens geweldig :D

kwaanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:13

Zelf heb ik gisteren mijn eerste paar jodphurs + chaps aangeschaft! Ik ben nog steeds erg blij met deze keuze. Mijn jodphurs zijn van het merk Harry's horse. Ze zitten meteen heerlijk comfortabel. Ze zijn maat 42, ze waren er niet meer in maat 41 maar met een zooltje is dat "maat-probleem" zo opgelost! Die van mij kosten normaal 59,95-, maar waren nu in de sale voor 25,-, dus twijfelde ik geen moment. Ik zou zelf een goedkoper merk aanraden om het te proberen, mocht het goed bevallen kun je altijd duurdere bij halen.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:21

Ik Heb nu jodphurs van petrie maar heb toen ik weer wou beginnen wat goedkopere aangeschaft wel van leer,mn chaps zijn leren van hv polo wel van stug leer,dat zachte leer lubbert snel uit wisten ze mij te vertellen bij de ruiterzaak,ik zou voor de chaps ook zeker voor leer gaan je merkt echt dat je benen stabieler liggen,gewoon lekker naar de winkel gaan en jodphurs en chaps in combinatie met elkaar passen dan weet je gauw genoeg wat lekker zit! Succes met de zoektocht

kwaanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:20

Ben trouwens wel erg blij met de overstap van rijlaarzen naar Jodphurs!

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:49

ik heb ariat chaps en schoenen. ze zijn wel duurder maar ze zitten heel erg lekker en blijven ook lang goed dus dan wil ik er wel wat meer voor uit geven. het is maar net wat je uit wilt geven. ik zou anders gewoon naar de ruitersportzaak gaan en verschillende dingen aanpassen.

kusjekusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:25

ik heb chaps van harry horse en jophers waarvan ik t merk niet meer weet. Mn chaps worden nu echt te klein, 2 jaartjes gebruikt en nog als nieuw :)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:02

Sorry, kom even binnen vallen, maar weten jullie dit toevallig? Via mp kan ik ariat jodhpurs kopen. De heritage ii en niet de III. Is dat de voorganger dan ofzo? Twijfel nl een beetje over de nieuwheid van de schoenen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:09

Ik heb jodphurs van mondoni de goedkoopste leren ik dacht dat dat de excellent was en chaps van horze a 50 euro. Ik rij daar elke dag meerdere paarden mee. Ik heb ze nu 4 maanden en zien er nog super uit terwijl ik ze nooit poets en ook mee uitmest.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:50

Ik heb zelf Jodphurs van Harry's Horse dacht ik, waren in de aanbieding voor 25,- laatst. Wel zag ik al dat er een heel klein stukje los zat, dat heb ik er dan maar even voorzichtig afgehaald. Is helaas nog wel zichtbaar. -O- Maar goed, ik draag m'n jodphurs all the time op stal, aangezien ik geen stalschoenen o.i.d heb, vind het een beetje overdreven die aan te schaffen voor 1/2 dagen in de week. Maar om even terug te komen op de Jodphurs, ze zitten geweldig en zijn ook mooi. Ik heb er ook chaps bij gekocht, geen idee welk merk! Maar ik vind jodphurs + chaps toch een STUK fijner dan rijlaarzen.