MyHu schreef:Dan heb je weer je veterprobleem.
Nee hoor, geen last van. Maar ik strik ze ook niet aan de buitenkant, maar aan de binnenkant (dus achter de tong)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ikke schreef:KozieZ schreef:Aan wat je gewend bentBen je altijd sportschoenen gewend, vind je dat fijn. Ben je altijd rijlaarzen gewend, dan vind je dat fijn.
Voor de veiligheid zit het in de soort zolen, breedte van de schoen to de beugel, aanwezigheid van hak.
Als je gewone schoenen steviger zitten, vraag ik me wel af of je voor de juiste jophers gekozen hebt. Mijn rijlaarzen zitten minstens net zo fijn als mijn gewone laarzen.
Nee, het is heel simpel: jophurs zijn instappers en dat zit nooit zo stevig als een goed geknoopte veterschoen.
Wat ik daarnaast een nadeel vind is dat die jophurs dan wel een stalen neus hebben (ja, in GB durven ze die gewoon op voorraad te hebben) maar ik mis dan toch de stevigheid van de stalen zool uit m'n S3's. Zo'n simpel stukkie RVS geeft een hoop stevigheid aan een schoen, blijkbaar.
Dat maakt natuurlijk wel een verschil. Luniek schreef:Vroeger op de manege had ik net chaps gekregen en nog geen jodhpurs. Had er toen ook gympies onder. Mijn instructrice was er alles behalve blij mee. Ik mocht die les nog uitrijden, maar moest de volgende les verplicht of mijn rubberlaarzen weer aan of schoenen met een hak eronder. Het is ook best link, je schiet zomaar door de beugel heen.