Rijden jullie weleens met chaps & sportschoenen eronder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:48

MyHu schreef:
Dan heb je weer je veterprobleem.

Nee hoor, geen last van. Maar ik strik ze ook niet aan de buitenkant, maar aan de binnenkant (dus achter de tong)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:51

Goh, jarenlang heb ik altijd met gewoon simpele alledaagse sportschoentjes gereden met mini-chaps, en met spijkerbroek. Ook lange / intensieve ritten, beviel mij 100x beter dan die stijve zolen / laarzen die ten koste gaan van je gevoel en die strakke trutbroekjes heb ik altijd al vervelend gevonden eigenlijk :P

Rij dan wel met veiligheids-stijgbeugels met open zijkant of korf, dat dan weer wel :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:16

ikke schreef:
KozieZ schreef:
Aan wat je gewend bent ;) Ben je altijd sportschoenen gewend, vind je dat fijn. Ben je altijd rijlaarzen gewend, dan vind je dat fijn.

Voor de veiligheid zit het in de soort zolen, breedte van de schoen to de beugel, aanwezigheid van hak.

Als je gewone schoenen steviger zitten, vraag ik me wel af of je voor de juiste jophers gekozen hebt. Mijn rijlaarzen zitten minstens net zo fijn als mijn gewone laarzen.

Nee, het is heel simpel: jophurs zijn instappers en dat zit nooit zo stevig als een goed geknoopte veterschoen.
Wat ik daarnaast een nadeel vind is dat die jophurs dan wel een stalen neus hebben (ja, in GB durven ze die gewoon op voorraad te hebben) maar ik mis dan toch de stevigheid van de stalen zool uit m'n S3's. Zo'n simpel stukkie RVS geeft een hoop stevigheid aan een schoen, blijkbaar.

Zowel mijn jophurs als rijlaarzen hebben veters en rits. Sluiten dus helemaal aan en zijn geen instappers :) Dat maakt natuurlijk wel een verschil.

Bergschoenen hebben zo'n grove zool, dat vind ik zelf ook niet fijn. (is op stallen met rijschoenen regels vaak ook niet toegestaan om mee te rijden)

Luniek

Re: Rijden jullie weleens met chaps & sportschoenen eronder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:41

Vroeger op de manege had ik net chaps gekregen en nog geen jodhpurs. Had er toen ook gympies onder. Mijn instructrice was er alles behalve blij mee. Ik mocht die les nog uitrijden, maar moest de volgende les verplicht of mijn rubberlaarzen weer aan of schoenen met een hak eronder. Het is ook best link, je schiet zomaar door de beugel heen.

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:51

ik rijdt meestal ook op mijn verzorgpony met gymen maar daar dan rijdt ik zonder zadel dus dat is niet zo erg !
Luniek schreef:
Vroeger op de manege had ik net chaps gekregen en nog geen jodhpurs. Had er toen ook gympies onder. Mijn instructrice was er alles behalve blij mee. Ik mocht die les nog uitrijden, maar moest de volgende les verplicht of mijn rubberlaarzen weer aan of schoenen met een hak eronder. Het is ook best link, je schiet zomaar door de beugel heen.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:09

Vroeger reed ik wel eens met gympies, maar voornamelijk als ik naar buiten ging. De ritten waren meestal langer dan anderhalf uur en met jodphurs vond ik dat niet aangenaam. Nooit problemen mee gehad, vond het heerlijk om even met losse schoen te rijden.

xoMichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:15

Ik heb het wel eens geprobeerd toen mijn jodphurs stuk waren en ik nog geen tijd had gehad om nieuwe te kopen. Wat een verschrikking. Heb me de hele tijd alleen maar lopen irriteren aan het feit dat ik continu uit de beugel gleed en je helemaal niet dat gevoel van stevigheid hebt wat je bij jodphurs wel hebt.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:57

Ik heb heel lang met laarzen gereden, maar vond dat niet zo fijn.
Tegenwoordig rijd ik met gympen en vind dat heerlijk.
Toch laatst jodphurs aangeschaft in de hoop dat dat me gaat bevallen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:58

Nooit. Ik vind het heel lelijk en gevaarlijk.

Joellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:21

Ik rijd alleen met mijn gympen zonder zadel. Ze hebben niet voor niets jodphurs uitgevonden =D Als je jodphurs niet goed aansluiten, heb je gewoon de verkeerde gekocht :)
Bij ons op de manege mag je niet zonder schoenen met hakjes rijden. Ik heb wel eens meegemaakt dat een meisje niet eens op haar paard mocht stappen omdat ze gympen aanhad. Ze mocht gewoon terug naar huis gaan. Nou was dit een meisje dat dondersgoed wist dat ze niet zonder hakjes mocht rijden..

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:25

Ik heb ook weleens met gympen gereden, maar vond het echt niet lekker rijden en ik had veel minder steun. Vind het bovendien nog gevaarlijk ook. Ik hou het dus maar gewoon bij jodphurs!

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:29

ik heb het nog nooit geprobeerd maar het lijkt me heel vervelend rijden met gympen

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:31

Ja hoor jaren met tennisgympen gereden onder mn chaps, voetbalschoenen of hardloopschoenen zijn te grof, gaat prima, vind laarzen niet zo lekker zitten en vaak erg warm, al moet je wel met wedstrijden.

EefjedeKort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:40

Ik rijd wel is op sportschoenen, maar dan niet met chaps. Ik vind het zelf heerlijk rijden. Het is alleen niet zo veilig want bij de western kan je zo door de beugels schieten dus eigenlijk beter van nier

Yvettee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:20

Nee ik rij gewoon met jodphurs (:

saskiaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:28

Hey,

Met het rijden draag ik altijd chaps en nikes air bws... met wedstrijd altijd netjes me laarzen...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:32

Altijd! ;)
Maar dan wel in combinatie met korfbeugels! Kan t niet hebben dat ik met een voet in een beugel blijf vastzitten als ik eraf val.. :=