Paard schud met hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 16:26

Ik heb wolletje onder mijn zadel liggen. Helpt dit of niet?
Maar ik denk niet dat het iets medisch is. Want als hij "lastig" begon te doen en mijn trainer ging er op dan was alles weer goed...

Heukeltje

Re: Paard schud met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:50

Een bontje vind ik altijd een lastig punt, het verkleint je zadel namelijk. Ik ben van mening dat wanneer je een goed passend zadel hebt je geen bontje eronder moet doen. Goed is goed. Als het pijn zou doen met draven zou het paard ook al in het begin in verzet moeten komen en niet pas na 20 minuten. ik denk dat jij anders gaat rijden na dat stukje stappen waardoor je paard in de war raakt. Ga eens proberen te stoppen met rijden voordat ze dit gaat doen en kijk dan of je verbetering gaat zien in het gedrag. Je moet dit niet eindeloos laten gebeuren want dan is het er moeilijk weer uit te krijgen. Mijn paard had dit met steigeren toen ik haar kocht, ze heeft daar succes mee geboekt bij de vorige eigenaren, mensen mee kunnen intimideren en dat is haar 'dingetje' geworden. Todat ze iemand naast zich heeft die er niet van onder de indruk is en dan is het ineens niet zo grappig meer.