Terugrijden gaat meestal in een iets hoger tempo
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ga tegenwoordig regelmatig onder het zadel naar wedstrijden, verst weg is 8,2 km strak door het dorp dus alleen maar stappen op het asfalt met heel af en toe 20m berm voor een drafje. Daar doet die van mij op haar gemakje een uur over, als ze haast heeft op de terugweg naar huis 50 minuten
Maar: mijn grens ligt wel op 10 km afstand, verder ga ik niet. Het moet ook leuk blijven. Tot nu toe vindt paard het iig heerlijk, is echt een uitstapje voor haar 

Sonja schreef:We hebben het over een PAARD he, niet over een cavia hoor!
En waarom alleen stappen? Lekker relaxed losrijden met zo'n KLEIN buitenritje!
Veel plezier en succes!
(en voor degenen die denken dat hun paard helemaal stuk zou zijn na 11 kilometer: dan heb je je zaken wel verrekte slecht voor elkaar)
EmptyWords schreef:tis 11 km
Sonja schreef:We hebben het over een PAARD he, niet over een cavia hoor!
En waarom alleen stappen? Lekker relaxed losrijden met zo'n KLEIN buitenritje!
Veel plezier en succes!
(en voor degenen die denken dat hun paard helemaal stuk zou zijn na 11 kilometer: dan heb je je zaken wel verrekte slecht voor elkaar)

Sonja schreef:skrielen schreef:relaxed?? in het bos, met al die dazen...
Insprayen en/of vliegendeken erop. Klaarrrrrrr
Sonja schreef:20 km Holterberg doen wij in anderhalf tot twee uur hoor, en wij zijn geen jakkeraars.
Het gaat om 2x 7 minuten een B-proefje mensen. 't Is niet dat dat paard urenlang het commandocentrum van NASA moet leiden ofzo.

Sonja schreef:Het gaat om 2x 7 minuten een B-proefje mensen. 't Is niet dat dat paard urenlang het commandocentrum van NASA moet leiden ofzo.
Ik heb mijn grens op 10km naar wedstrijd toe liggen, maar dat is vooral omdat ik het na 10 km asfalt stappen wel ruimschoots gezien heb
Paard is na 20 km plus 2 L1-proefjes nog zo fris als een hoentje, zelfs geen spierpijn. En zo zwaar staat ze echt niet in het werk. 
Sonja schreef:20 km Holterberg doen wij in anderhalf tot twee uur hoor, en wij zijn geen jakkeraars.
Het gaat om 2x 7 minuten een B-proefje mensen. 't Is niet dat dat paard urenlang het commandocentrum van NASA moet leiden ofzo.