Touw in de mond willen tijdens wandelen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

D_Desteny

Re: Touw in de mond willen tijdens wandelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:26

Mijne deed het altijd met de hengstenketting, maar dat heb ik snel afgeleerd want als je er een keer een ruk aan moet geven liggen ze tanden nog uit ze mond.
Met gewoon touw doet hij het niet, zwepen wel en met het halster indoen wil hij het eigenlijk ook in ze mond.

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:53

mijn ezelruin doet dit ook, volgens mij wil hij dan gewoon iets te doen hebben en vindt ie het maar saai :)

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:52

miss_lizje schreef:
Paard is geheel gezond verklaard door de da. En hij doet dit al zolang ik hem al heb. Maar nu in combinatie met het langzame lopen word het vervelend tijdens het wandelen.

Dat de da niks kan vinden, wil niet zeggen dat er niks is. Ik ken genoeg mensen die met klachten rondlopen waarbij de doktoren ook niks kunnen vinden. Dat wil niet zeggen dat ze niks hebben.

Daarnaast zeg ik niet dat jouw paard iets heeft zoals buikpijn. Ik zeg alleen dat ie er waarschijnlijk een goede reden voor heeft, maar hij heeft er sowieso een reden voor, of jij die nou goed vindt of niet. Ik denk dat je je niet zozeer moet concentreren op wat voor jou irritant is, maar op wat voor je paard irritant is. Je zou dan dat kunnen oplossen en daarmee het hele probleem.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:53

Mijn paard doet dit ook sinds een klein poosje, ze pakt het vast met haar tanden en trekt een nogal apart hoofd. Maar ik ben hier niet bezorgd over oid.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 22:42

Gineke schreef:
miss_lizje schreef:
Paard is geheel gezond verklaard door de da. En hij doet dit al zolang ik hem al heb. Maar nu in combinatie met het langzame lopen word het vervelend tijdens het wandelen.

Dat de da niks kan vinden, wil niet zeggen dat er niks is. Ik ken genoeg mensen die met klachten rondlopen waarbij de doktoren ook niks kunnen vinden. Dat wil niet zeggen dat ze niks hebben.

Daarnaast zeg ik niet dat jouw paard iets heeft zoals buikpijn. Ik zeg alleen dat ie er waarschijnlijk een goede reden voor heeft, maar hij heeft er sowieso een reden voor, of jij die nou goed vindt of niet. Ik denk dat je je niet zozeer moet concentreren op wat voor jou irritant is, maar op wat voor je paard irritant is. Je zou dan dat kunnen oplossen en daarmee het hele probleem.

Als hij echt wat zou mankeren zou hij niet de rest zo goed en braaf doen. Toen mijn paard een probleem had met zijn rugspier door mijn zadel liet hij dit behoorlijk goed merken. Ik kan me niet voorstellen dat als hij in de bak gewoon heerlijk rijd hij wel een probleem heb met wandelen. Dus we hebben het altijd op verveling/speelgedrag gegooit. Het is namelijk altijd al een lebber hier, lebber daar paard geweest (echt je komt er nooit schoon weg). Maar het gedrag krijg ik dus niet afgeleerd betreft het touwtje pakken en langzaam lopen.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:38

Mijn 17 jarige ruin doet precies hetzelfde. Hij probeert het ook met de teugels als ik naast hem loop en dan inderdaad lekker langzaam gaan lopen :-)