mag ik met deze combi rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: mag ik met deze combi rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:36

Nee.. zover ik weet mag jij geen trailer trekken met een auto die maar 600 kan/mag trekken. Ook al rij je met trailer zonder paard word het gewicht gerekend met paard erin en dat zal altijd meer zijn dan 600 kilo.
Je mag dus ook geen 2 paards trailer trekken met maar 1 paard erin! Qua gewicht kan dat voor veel wat kleinere auto's, natuurlijk makkelijk, maar het gewicht dat een 2 paards mag wegen word gerekend al rij je met een lege trailer.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:37

Wat staat er op het kenteken van de trailer? Daar gaan ze vanuit. Onze grote auto mag 1400 trekken maar de trailer is op papier een 1600. Wat je er ook in zet: met deze combi mag je dan niet rijden. Heb ik na vraag voor gedaan.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 19:34

Ik denk dat ik dan maar voor een geremd trailertje ga met mtm 1200 of iets laat terugkeuren

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:54

Wat word ik hier moe van zeg.

Als jullie nu eens bovenaan dit topic beginnen te lezen dan lees je dat dit over een ONGEREMD veewagentje met 1 as gaat ZONDER kenteken gaat. Dus dezelfde catagorie als een gewone aanhanger, bagagewagentje etc.
en @Hindafree.dan kun je dus ook niet op het kenteken kijken wat er op staat.
en @aardenhout jouw verhaal geld voor een trailer BOVEN de 750 kg MET kenteken en alleen B-rijbewijs.

NOGMAALS, wat hier geld is dat je moet zorgen dat het werkelijke totale gewicht van de kar en shet onder de 600 kg blijft en dat lukt ruimschoots met een enkelas veewagentje en dus mag je er gewoon mee rijden achter het autootje

LEZEN, BRILLETJE, SPECSAVERS!!!!!!!!!!!!

cissy

Re: mag ik met deze combi rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:59

Karreman, adem in..........adem uit......... Hahaha, lezen is moeilijk inderdaad.

Ik ging eerst ook voor de bijl voordat ik zag dat het een ponytrailertje was, vandaar mijn vraag over het kenteken.Trailers met eigen kenteken zijn nl altijd boven de 750 kg (voor de meelezers, jij weet dat natuurlijk allang :D )

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 22:40

Karreman schreef:

Als jullie nu eens bovenaan dit topic beginnen te lezen dan lees je dat dit over een ONGEREMD veewagentje met 1 as gaat ZONDER kenteken gaat. Dus dezelfde catagorie als een gewone aanhanger, bagagewagentje etc.
en @aardenhout jouw verhaal geld voor een trailer BOVEN de 750 kg MET kenteken en alleen B-rijbewijs.

NOGMAALS, wat hier geld is dat je moet zorgen dat het werkelijke totale gewicht van de kar en shet onder de 600 kg blijft en dat lukt ruimschoots met een enkelas veewagentje en dus mag je er gewoon mee rijden achter het autootje

oke, dus ik mag ook gewoon met een aanhangertje naar t grofvuil rijden als ik maar niet boven die 600 uit kom.
Nu vraag ik me alleen af, waar staat dat zwart op wit? Want dát kan ik dus niet vinden..

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:52

diesel_ schreef:
Karreman schreef:

oke, dus ik mag ook gewoon met een aanhangertje naar t grofvuil rijden als ik maar niet boven die 600 uit kom.
Nu vraag ik me alleen af, waar staat dat zwart op wit? Want dát kan ik dus niet vinden..

Ja. u mag idd gewoon met een aanhangertje ( ongeremd dus) naar het grofvuil zolang het maar niet zwaarder is dan 600 kg
Lees de volgende link maar eens.
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/C ... ijbewijzen

Bij de opmerking:" let op " onder categorie B , aanhangwagen tot 750 kg word aangegeven dat op sommige kentekens een beperking staat.In uw geval is de beperking het kentekenbewijs van uw auto waar op staat dat die 600 kg mag trekken ipv de wettelijk vastgestelde norm van max 750 kg voor een ongeremde aanhangwagen. En nou niet alles gaan lezen. Alleen onder categorie B aanhangers tot 750 kg. Anders zien we door de bomen het bos weer niet.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:13

Karreman schreef:
Allemaal weer klok en klepel antwoorden.

@amies, Het gaat om het WERKELIJKE gewicht van kar + pony. Dat mag in DIT geval niet boven de 600 kg zijn

Ik ben blij dat jij zo goed alles weet. Naar mijn weten gaat het om de tmm. Maar als dit voor ongeremde aanhangers niet telt dan was ik daar niet van op de hoogte want daar heb ik nooit mee te maken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:03

diesel_ schreef:
Karreman schreef:

Ja dat mag. Dat mag nl iedereen met een B rijbewijs. Zolang het totaalgewicht van jouw aanhangertje niet boven de 600 komt, heb je geen probleem.

Kan een moderator niet even alle onzinantwoorden uit dit topic ( en andere ;) ) weghalen?