Bodyprotector springlessen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ssandyy

Re: Bodyprotector springlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:18

Ik zou het wel doen, ik draag hem ook alleen met springlessen en buitenritten. Is in het begin even wennen maar dat komt vanzelf :). Het is een stuk veiliger, succes!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 18:09

Vanmiddag een bodyprotector gekocht, ze zeiden dat hij BETA 2009 level 3 gekeurd was, maar toen
heb ik thuis nog eens nagezocht en zie ik dat hij alleen CE 1621-2 gekeurd is.. Kostte me wel 200 euro
dus nu mail er achteraan gestuurd, ze zeiden me dat het de beste was die ze hadden maar dan mag
ik er toch wel vanuit gaan dat die 2009 3 gekeurd is, winkel zit ook niet echt om de hoek dus een beetje
vervelend dit..
-O-

Het gaat om deze:
http://www.komperdell-reitsport.com/en/ ... 154_02.php

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:21

Ik droeg m ook vaak, vooral tijdens springlessen en buitenritten. Helaas zit het niet echt comfortabel, maar het is veiliger.

Zazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:23

Ik heb er sinds kort ook weer een. Die ik vroeger had vond ik erg onprettig zitten, maar heb nu een USG Flexi, en daar merk ik na 5 minuutjes rijden echt bijna niets meer van. Als ik hem aanheb terwijl ik nog niet op mijn paard zit, voelt het vreemd, maar op het paard (dan hou je je armen namelijk heel anders dan wanneer je staat) heb ik er geen last van. Enige is dat het een beetje warm is.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:27

Ik draag het tijdens buitenritten en als ik ga springen. Is wel erg warm maar wel veiliger en dan heb ik dat toch iets liever.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:31

Ik heb ook de USG Flexi! Heerlijk ding! Pas nieuw gekocht want die van mij was te klein geworden.

Ik weet niet of die 2 of 3 gekeurd is TS wel een mooie bd zo te zien!

En een paar antwoorden terug vroeg iemand of het slim was om een bd te kopen ondanks dat je moet sparen en nog maar 14 bent! Ik zou het toch doen hoor! En gewoon je ouders vragen! Ik moest eerder (ben nu 21) ook veel spullen zelf betalen, maar qua veiligheid hielpen mijn ouders gewoon mee! Dus je kunt het altijd vragen! Zeker als je met een jong paard aan de slag gaat, zou ik niet weten waarom je ouders je daar niet mee willen helpen. Of ik heb gewoon hele fijne meedenkende ouders dat kan natuurlijk ook :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:36

Sem_ schreef:
Vanmiddag een bodyprotector gekocht, ze zeiden dat hij BETA 2009 level 3 gekeurd was, maar toen
heb ik thuis nog eens nagezocht en zie ik dat hij alleen CE 1621-2 gekeurd is.. Kostte me wel 200 euro
dus nu mail er achteraan gestuurd, ze zeiden me dat het de beste was die ze hadden maar dan mag
ik er toch wel vanuit gaan dat die 2009 3 gekeurd is, winkel zit ook niet echt om de hoek dus een beetje
vervelend dit..
-O-

Het gaat om deze:

Die ken ik niet, kan ik je dus niets over zeggen.
Keuringsmerkje moet erin genaaid zitten voor zover ik weet.

Heb zelf een airowear ladies, heerlijk ding. Ook zo'n 200 euro,
daarvoor had ik een HH, stuk goedkoper, maar zat ook stuk minder lekker.
Die AW die ik nu heb is aangepast, is langer gemaakt omdat ik nogal lang ben, dat kan zo kunnen ze besteld worden.

Alleen op dagen zoals vandaag zijn ze wel heel heel heel erg warm, verder zit hij als gegoten.
Rij er op mijn zwarte altijd mee, ook dressuur wedstrijden en buiten etc.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 20:37

Ik weet uberhaupt niet of hij gekeurd is helaas.. Maar ik heb een mailtje uit gedaan naar de winkel en ik
verwacht deze week wel een antwoord terug. :) Dan kan ik hem evt. nog ruilen. Dit is hem:

USG Flexi pastte mij helaas ook niet (S te kort en M kon ik in zwemmen).

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:00

Ik zou er zeker een aanschaffen als je je daarmee veiliger mee voelt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 23:55

Topic is al een maand oud, ben inmiddels voorzien. :)

Alicex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:19

voor je eigen veiligheid zou ik het wel doen!
maar net als wat er al een paar meer hebben gezegd, wel eentje die goed past anders heeft het nog steeds geen nut!
succes met het vinden van een goede body protector!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 19:05

Nogmaals dit topic is al oud en ik ben inmiddels voorzien.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:20

Sommige mensen zijn te lui om ook de laatste paar reactie's te lezen hahaha ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 23:24

Dat blijkt haha! Hopelijk hebben andere er ook wat aan die met dezelfde vraag zitten. :)

Falathiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 03:57

Ik vond het in het begin even wennen, omdat het toch lijkt dat je iets minder bewegingsvrijheid hebt, maar na een tijdje heb ik wel het voordeel gemerkt. Ik reed op een redelijk ontstuimig paardje, die zeker met springlessen hele onverwachte bewegingen maakte, waardoor ik regelmatig op de grond of een balk ben gevallen. De pijn wordt er niet minder om, maar het was voor mij wel stukken beter voor mijn rug (heb een slechte rug), omdat er toch een beschermingslaagje om je lichaam heen zit. Dus het is even wennen, maar wel veiliger voor je in ieder geval je rug :)

Edit; Oeps, niet gezien dat je er al eentje had :) Succes ermee iig!

Silvertopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:50

Heey,

Ik spring vaak en gebruik nooit een bodyprotector,
Er is me nog nooit wat gebeurd.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:51

Laat maar... Was te lui om de laatste paar posten te lezen! :Y)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:26

ik gebruik hem alleen voor de cross lessen omdat het verplicht is, maar anders draag ik hem echt niet.
vind het 1 groot on ding :P

maar het is wel voor je eigen veiligheid! en dat is aan jou in hoever je daar in mee gaat ;)

menzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:51

Ja het is erg slim om hem dan aan te doen!!! Stel dat je valt dan heb je kans om iets te breken. =D doe het maar

kusjekusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:25

Ik droeg altijd een bodyprotector, toen ik gestopt was met springen en mn bodyprotector te klein was ben ik zonder gaan rijden, en dat was nog meer wennen dan van niets naar bodyprotector.