Stijlvol op pad, vrijetijdsruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Re: Stijlvol op pad, vrijetijdsruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:26

Ik heb vaak juist dat als ik op buitenrit ga ik denk '' welk oud t shirt kan ik nu eens aandoen'' lol weet niet waarom maar ik kom altijd onder de kwijl, halfgekauwde gras.. of zeiknat terug van buitenritjes.. mischien omdat poown maar 145 is en onze rijmaatjes 176 .. heb ook al eens gehad dat mevrouw het paard achter ons last had van bolletjes.. kwamen we thuis mijn heele t shirt onder de.. snot klodders haha zal wel kwijl geweest zijn hoor maar zag er ranzig uit lol.. dus nee we zijn niet zo van de netjes al vind ik dat wel weer leuk als je wedstrijden etc gaat doen maar zo ver zijn wij nog lang niet... al moet ik wel eerlijk bekennen.. heb bruin zadel.. bruin hoofdstel ... en een bruine zomerjas lol dat dan wel weer

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:26

ehrm bolletjes... XD ik bedoel polletjes natuurlijk x0x

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 18:38

Natascha schreef:
die is geweldig maar wel erg netjes. Zou bij mij onder de kwijlslierten terug komen. Mijn paarden zijn niet bepaald netjes te noemen :D
Heb laatst Hansl und Gretl witchhunters gezien en die outfits vond ik echt geweldig. Leer is ook wat makkelijker schoon te houden. Wel duur in aanschaf.
Capes heb ik ook al op internet gezien maar die zijn allemaal van wol. Lijkt me met ons nederlands klimaat niet echt handig. Zoek nog steeds zoiets maar dan waterdicht. Zouden ze er niet in wax materiaal zijn? Ben er al een keer naar op zoek geweest maar kon niks vinden.

Ik heb mega kwijlerig jasje op het oog, zo mooi....waterdicht (wax). Ik zoek even de link op. Misschien koop ik deze wel. Misschien met soort sjaal/kap/cape die je uit de jas laat hangen langs achteren dat je dan beetje cape/middeleeuwse jas evenaart...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 18:40

ittheclown schreef:
Ik heb vaak juist dat als ik op buitenrit ga ik denk '' welk oud t shirt kan ik nu eens aandoen'' lol weet niet waarom maar ik kom altijd onder de kwijl, halfgekauwde gras.. of zeiknat terug van buitenritjes.. mischien omdat poown maar 145 is en onze rijmaatjes 176 .. heb ook al eens gehad dat mevrouw het paard achter ons last had van bolletjes.. kwamen we thuis mijn heele t shirt onder de.. snot klodders haha zal wel kwijl geweest zijn hoor maar zag er ranzig uit lol.. dus nee we zijn niet zo van de netjes al vind ik dat wel weer leuk als je wedstrijden etc gaat doen maar zo ver zijn wij nog lang niet... al moet ik wel eerlijk bekennen.. heb bruin zadel.. bruin hoofdstel ... en een bruine zomerjas lol dat dan wel weer

Zo ga ik ook op pad hoor, met van die vieze broeken en topjes, letterlijk en figuurlijk landloper zie ik er dan uit. Maar van tijd tot tijd, man man, dan wil ik me toch eens opdoefen, just for myself. Alsof ik dan plots iemand anders ben, dan voel ik me voor eventjes zo'n jonkvrouw te paard zoals in vroegere tijden. Zot zijn doet geen zeer, toch :D :D ?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:42

ik draag altijd mijn oude en kleding die in de was moet bij de paarden..... heb ook geen setjes en ga wandelen met oranje halster en blauw touw als dat toevallig voor handen is.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:10

mooi paars setje :D
Afbeelding
Werd spontaan gestalkt door een Penny meisje wat dacht dat ik een prinses was. Prinses op de erwt :P
Dit was overigens verre van praktisch. Ik blijf liever zoeken naar de perfecte leer/waxcombi die stoer en comfortabel is. Prinsessenjurken zijn wel stijlvol maar niet geschikt voor boscrossen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 10:08

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:27

owww mooie jas o-o lijkt me ook lekker warm ;)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:42

Ja mooi é? Ik vraag me af of je er kan mee paardrijden...zit geen opening aan de achterkant...

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:20

Ik droeg meestal gewoon een rijbroek en pak willekeurige rijsokken, zorg dan wel dat de kleuren een beetje passen, maar heel erg vond ik het niet als het niet het mooiste van het mooiste was. Nu was ik vandaag rijsokken aan het kopen, boj de decathlon en zag ik een polo hangen die prachtig bij een paar rijsokken paste, de sokken donkergrijs met roze en de polo ook zoiets, nu kan ik niet wachten om terug te gaan zodat ik weer wat kan gaan halen. Ik wil iets met blauw deze keer aangezien dat me ook wel leuk lijkt. ^^

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:24

Nou... Nee dus. :') Gewoon rijbroek, trui erop, jas aan en klaar. Bovendien ben ik altijd helemaal zwart als ik van het paard kom, dus mooie kleding aandoen is zonde.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:26

Weet iemand trouwens nog een plek waar ik misschien goedkope polo's kan vinden, buiten de decathlon, ik vind dat er momenteel nogal weinig keus is daar qua kleur, ik ben net niet zo van shirtjes die helemaal één kleur zijn, vind het leuker als er kleuraccenten in zitten, ook wat minder opvallend. ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:30

Ik ben meestal wel van het matchen, met rijsokken/shirt/rijbroek.
Toen we nog reden (momenteel ff niet ivm blessure) was de favo outfit: roze hempje + donkerbruine rijbroek + bruine sokken bij mij en dan een roze dekje bij het paard die donkerbruin is.
Nu vind ik het ook leuk om een donkergrijze rijbroek + blauwe sokken + blauw shirt + donkergrijs vest aan te doen.
Daar let ik dus wel wat op, maar als er niks anders voor handen is dan een vloekend setje maakt me dat ook niet zoveel uit want paarden letten daar toch niet op :P

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:33

Toen ik dit las, moest ik meteen denken aan die pony plettende vrouwen...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:34

Haha nou dat is nog wel een paar graadjes erger dan stijlvol op je paard zitten vind ik :=

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:35

hahaha ja sorry

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:42

anne3000 schreef:

heel stijlvol ook.
sorry, maar die waren behalve zeer onvriendelijk jegens de pony ook nog eens ontzettend ordinair gekleed.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:44

Ik doe altijd wat simpels aan. Zit lekker en beweegt goed mee :) Als ik ga buitenrijden, kijken ze meestal alleen naar m'n paard dat staat te stuiteren of de persoon die mee is als ik haar platwals :')

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:47

minikatje schreef:
anne3000 schreef:

heel stijlvol ook.
sorry, maar die waren behalve zeer onvriendelijk jegens de pony ook nog eens ontzettend ordinair gekleed.

Ja daar doelde ik nou net op.... Goh dat heb je goed gezien>

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:50

anne3000 schreef:
Citaat:
heel stijlvol ook.

Ja daar doelde ik nou net op.... Goh dat heb je goed gezien>

ja, want dat kwam goed naar voren in je post.
ik ben heel goed, maar geen gedachtenlezer :D
(hoevaak vriendlief dat wel niet moet aanhoren :') )
en sarcasme over het internet..... error 404

heb het oude topic ook weer gevonden.
[RUI] Paardrijden in stijl.

edit: quote verhaspelt
Laatst bijgewerkt door minikatje op 05-07-13 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:51

Ook leuke setjes kunnen fijn zitten hoor, heb nu mijn allereerste 'setje' om het even zo te noemen, en het zit geweldig, ook omdat het paardenkleding is van zo'n fijne stof waarin je makkelijk beweegt. :)
Maar dat is ook tot waar ik ga, leuk combineren en comfort hebben vind ik belangrijk, en dat heb ik nu. :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:52

Het enige waar ik op let met buitenrijden is dat ik geen geruite rijbroek aandoe. Heb nl zo`n lekker gevlekte tinker }:0
Dat vloekt dus nogal :D
Verder veel zwart, kleed lekker af en verder boeit het me niet.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:40

eventuele kwijlvlekken vallen minder op bij zwart :D
Die waxjas is schitterend. Ben benieuwd wat de pasvorm is want hij ziet er sjiek maar ook heel comfortabel uit.
Van de winter heb ik een wat oudere winterjas opgepimpt tot redelijk aparte paardenjas. Heb alleen een met -10 genomen koukleumfoto maar volgens mij staan we er redelijk op :o
Afbeelding
Wat was het koud brrr.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:51

Ik zou het wel leuk vinden in mooie kleren buiten te gaan rijden..Ik heb zelfs laatst op marktplaats een heel mooi leren soort colbert model in western stijl om mee te rijden gekocht..Hij is alleen nog nieuw en ik vind het zo zonde als hij vies wordt haha :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:24

Prachtig ook dat schaap, Natascha!