Shetlander maakt dekens stuk, alles al geprobeerd, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 15:59

Verkopen is een definitieve probleembestrijding en het opzadelen van eventueel iemand anders met het probleem. En nog steeds voor mij geen optie.

Oreo

Re: Shetlander maakt dekens stuk, alles al geprobeerd, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:18

Tja, denk dat je het ook voorlopig in "probleembestrijding" moet zoeken. Tenzij je een bepaalde periode in de wei gaat bivakkeren om de shet te corrigeren, of de anderen hun dekens afhaalt, maar dat lijkt me niet haalbaar. Ik zou zeggen, toch een graasmasker of bijtkap en hopen dat hij het zo afleert. Succes.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:37

Shirley schreef:
Ik vind die graaskorf niet zo'n gek idee :)

Doordat hij niet kan bijten gaat de lol er hopelijk wel vanaf en doordat hij er langer over doet om zijn kostje bij elkaar te scharrelen, heeft hij ook minder tijd voor vervelende spelletjes :D

Het eerste wat in me opkwam graskorf.

Moet ie maar van de dekens afblijven, toch.

Wordt hij te dun, voer m bij. Dat is nog altijd goedkoper dan dekens vergoeden/ vervangen.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:41

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 20:41

Jaaa, dat is zeker goedkoper dan de dekens vervangen. De ronde graaskorf vond ik een beetje zielig, ivm zo'n klein gaatje en dat zweten wat ze ermee doen. Heb m nu de muilkorf klaar liggen voor het geval dat. Had bedacht dat als ik de paarden op een nieuw stuk zette, ze moesten toch bijna verweiden, dan had ie voornl zn oog bij het gras. Dus eergisteren de dekens weer omgedaan, paarden verweid en geobserveerd wat hij ermee deed. Uiteraard nu eerst niks. Had ze voor de zekerheid wel weer ingesprayed met antibijt. Hij probeerde op een gegeven moment bij de staartflap van de fries te komen en die gaf m vervolgens een flinke dreun. Toen hield hij op en ging weer eten. Nu, 2 dagen later staan ze nog steeds met dekens en heeft hij er nog niet aangezeten *\o/* *\o/* Heb de muilkorf wel klaar liggen en het wordt steeds geobserveerd. Doet hij het nu nog een keer, dan bekijkt ie t maar en krijgt ie de korf om zodra het gras wat korter wordt en zn aandacht er niet meer bij blijft :')