Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hetty007 schreef:Hoe rijden jullie met de trailer rond?
Als je met een paard in de trailer als een 'malloot' rond rijd, dan snap ik de terugval wel.
Verder is al er veel gezegd, in ieder geval lost geweld niks op.
mOniiQue8 schreef:Ik heb altijd trailerlaad problemen gehad!
Ik ben vaak 2 uur bezig geweest voordat hij eindelijk stond.
De laatste maand ben ik het stapje voor stapje gaan doen en dat ging al beter. Alleen als het tussenschot erin stond wilde hij absoluut niet. Toen heb ik het ook op de manier gedaan van Monty Roberts. Stapje erin en er weer uit. Het opende echt mijn ogen, binnen 10 minuten stond hij erin!! Met klep dicht. Voor mij was dit dus echt een uitkomst.
Chrissyolaf schreef:Ik zou het toch op de rustige manier houden. Probeer anders gewoon met een wortel of een bak voer te oefenen. En als ze erin is paar happen eten er weer uit. Slaan lijkt mij namelijk absoluut geen goede methode. Wat ze bij mij op school altijd doen als een paard echt niet wilt is een longeerlijn achter het paard spannen en er steeds meer kracht op uitoefenen dan kan het paard niet echt anders dan erin gaan of protesteren. Dat zou ik eerst eens proberen anders.