Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:52

Hmm.. Balen... Ik ga even mailen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:55

Nou, dan wens ik ze heel veel succes, die hebben de komende tijd een werk waar je steil van achterover slaat als het echt om alle caps van die series gaat. Mijn zusje heeft er ook een, het is te hopen dat het dan een beetje vlot geregeld is want zonder cap kan ze niet :n

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:02

Mooi balen, ik heb er ook eentje. De winkel waar ik hem gekocht heb, is failliet. En ik heb er een camerahouder opzitten, hopelijk accepteren ze dat. Ik bel ze morgen even, er staat een nummer op de site.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:06

Mag ik even iets zeggen: willen de mensen die mailen ook vragen aan de winkel of ze hun klantenbestand even willen mailen? Want veel mensen komen niet op bokt, kijken niet dagelijks op de uvexsite (waarom zou je als je een goede cap hebt?) en komen er anders niet achter.

Heb het verwoord met "het brengt wel meer werk met zich mee, aan de andere kant, als mensen langskomen, zullen zij misschien ook nog wat anders aanschaffen" en "het komt vervelend over dat als er iets gebeurd met een cap, de mensen er later achter komen dat de ruitersportzaak hiervan gewoon op de hoogte was."

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:11

Lianne86, heb je gelijk in... Ik volg vrijwel alle grote ruitershops en kleinere shops in de buurt op Facebook, maar ik heb nog geen enkel bericht voorbij zien komen. Ik zag het bij toeval hier op Bokt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:17

Dat was dus ook mijn probleem.. Ik krijg van diverse ruitershops mailtjes met aanbiedingen en alles, maar dit komt er dan niet voorbij en dit vind ik toch iets belangrijker dan welk dekje er deze week in de aanbieding is ;)

Ook op de sites van de grotere ruitersportzaken niets zien staan hierover... Vandaar dus ;) En het scheelt ze ook weer tig mailtjes :')

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:22

Wellicht omdat het in het weekend bekend is geworden? Ik denk zomaar dat we er morgen wel meer van zullen horen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:43

De meeste ruiterzaken/webshops zijn ook in het weekend open? En het lijkt mij dat de fabrikant al zijn afnemers mailt en dat dit redelijk snel rond moet gaan? (Zitten wel een paar aannames in ;))

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:55

Iemand al informatie? Bedenk me dat dit ik niet de enige hier ben met een uvex uvision, mijn moeder heeft er ook 1 D:
Ben ook wel benieuwd wat de regeling is trouwens. Krijg ik m'n geld terug, nieuw (beter) model?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:02

badeendje schreef:
Iemand al informatie? Bedenk me dat dit ik niet de enige hier ben met een uvex uvision, mijn moeder heeft er ook 1 D:
Ben ook wel benieuwd wat de regeling is trouwens. Krijg ik m'n geld terug, nieuw (beter) model?

In de openingspost:

Mickyl schreef:
Wij verzoeken u de cap terug te brengen naar de speciaalzaak waar u deze hebt gekocht. Wij zullen uw cap herstellen of u een gelijkwaardige vervangende cap aanbieden.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:04

Had ik gelezen/understood, maar ik bedoel eigenlijk, hoe gaat de ruitersportwinkel dit regelen, krijg ik ter plekke dan eventueel een vervangend model of moet ik daarop wachten bijv. Aangezien ik liever niet 3 weken zonder cap zit :P.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:13

Oooh haha sorry :D Nee ik mag hopen dat ze dat snel oplossen, ben ook wel benieuwd daarnaar. Ik heb er zelf 'gelukkig' geen, maar ik denk niet dat veel mensen een reservecap hebben liggen dus ze zullen dit snel op moeten lossen inderdaad :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:14

Thnx voor het plaatsen iig! Ik had het nog nergens gezien, sus ik ga er maar even mee terug!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:25

Nog geen reactie gehad op de mail hier. Zodra ik wat hoor, zet ik het hier neer. (Hier gekocht bij Ruijters in Nuenen ).

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:30

TS, bedankt voor het plaatsen van dit bericht. Ik heb een Uvex, geen idee wel model, maar het lijkt op het plaatje op de uvex site.

Ik ga vanavond direct kijken welke ik heb. Hopelijk staat het type ergens in de cap vermeld.
Wat balen zeg, ik heb pas dit weekend tijd om hem om te ruilen (vraag mij ook af of mijn ruitersportwinkel een andere op voorraad heeft) en ik ga donderdag paardrijden. Mijn oude cap heb ik weggegooid, omdat ik daarmee op mijn hoofd gevallen ben, dus ik heb geen vervangende cap.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:35

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tot ik een andere heb, nog wel gewoon met mijn Uvex blijf rijden... (rij er al 3 jaar mee :') en niet alle caps hebben het defect.. Het is altijd beter dan niets iig :) Twijfel of ik nog even snel ergens een cap vandaan ga toveren ;) Maar als je naar de kosten daarvan kijkt... (Het stomme is, als je eenmaal weet dat het niet veilig kan zijn, dan voelt het opeens minder fijn..)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:38

Gelukkig heb ik mijn oude cap nog steeds liggen. Niet bepaald ideaal met dit weer, daar was nou juist de Uvex zo fijn voor! Maar je moet wat natuurlijk :)

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:48

TS, wat fijn dat je dit bericht geplaatst heb. Ik heb zojuist contact gehad met de winkel waarbij ik de cap heb gekocht en die wisten van niets. Ik hoop dat het via hun opgehelderd kan worden.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:12

Lees net een bericht van een winkel die ook uvex helmen verkoopt op facebook:

"UVEX HELMEN, BELANGRIJK!

In mei 2013 heeft de Zweedse consumentenbond "Konsumentverket" in totaal 11 ruitercaps van verschillende fabrikanten getest, waarbij is vastgesteld dat EEN AANTAL caps mankementen vertonen. Een van deze caps is een uvex cap van het model exxential (voorheen uvision). Naar aanleiding van dit testresultaat hebben we alle series van onze caps uitgebreid gecontroleerd en voor een deel afwijkingen vastgesteld van de norm op het gebied van penetratieweerstand en/of schokbestendigheid. Zie ook facebook UVEX

Vanmorgen kreeg ik onderstaande aanvullende informatie van de Nederlandse vertegenwoordiger: De helm kan worden gedragen en kan nog maanden na dato worden ingeleverd. Een nieuwe helm is vermoedelijk over ca 4 weken beschikbaar. Ons voorstel is om bovengenoemde helmen in te leveren tijdens het Nederlandse Kampioenschap in Oirschot, 11 t/m 14 juli a.s. "

Een andere winkel dan waar ik mijn helm vandaan heb, dus even afwachten wat de Epplejeck laat horen, want daar heb ik mijn helm gekocht.

Het gaat dus wel degelijk om een serieus bericht.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:18

Netjes van de winkel :) Ik ben benieuwd wanneer ik er iets van hoor :) Maar het duurt nog even voordat de "veilige" caps beschikbaar zijn dus? (Wat logisch is....)

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:30

Hmm, ik wacht nog even af wat voor nieuws er verder verschijnt. Ik heb een jaar geleden de Uvex uvision basic gekocht bij Divoza (via de website). Denk dat ik sowieso eerst Divoza even bel, voordat ik in de auto stap en daar sta en ze nergens van af weten.
Ik heb mijn oude cap nog wel, maar die draag ik liever niet, daar krijg ik hoofdpijn van. Deze cap van Uvex was de enige binnen mijn budget die een beetje aansluit bij mijn rare model hoofd :=
Het zal wel een enorme klus zijn om alle caps te controleren en eventueel te vervangen!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:31

Ik heb de Country Mill hier even een mailtje over gestuurd (daar heb ik mijn Uvex Uvision vandaan - alweer een jaar of 2 geleden). Ik wil namelijk niet naar buiten lopen zonder cap, want zonder rijd ik niet op mijn paard.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:41

Kirsha schreef:
Oooh haha sorry :D Nee ik mag hopen dat ze dat snel oplossen, ben ook wel benieuwd daarnaar. Ik heb er zelf 'gelukkig' geen, maar ik denk niet dat veel mensen een reservecap hebben liggen dus ze zullen dit snel op moeten lossen inderdaad :j

Haha nee mijn fout, ik had de vraag beter moeten formuleren :). Ik hoop het ook!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:42

Ik heb die van mij destijds online besteld bij Uvexcaps.nl en zij bieden nu aan on je eigen cap dus terug te sturen en dan om te wisselen. Mocht je hem willen upgraden krijg 20% op de meerprijs. Ik ga daar wel serieus over nadenken. Binnenkort maar eens passen bij de EJ of de duurdere ook lekkerder zit :P

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:44

Haha dat klinkt wel als een toffe actie, maarja, 100 euro voor een cap vind ik al niet goedkoop. Maar oh, sommige uvex caps zijn <3.