Kimmej schreef:PH is zelf niet meer aanwezig op de stalling vanaf 3 mei. Dat betekent dus al dat de toezicht, in ieder geval 's nachts, weg is, en ik gok erop dat PH niet het grootste deel van de dagen tot de maand afgelopen is nog bij de stallen is.
_San87_ schreef:Is dat daadwerkelijk zo gemeld? Of is dat wat TS eruit heeft opgemaakt? Want als er geen verzorging is, dan is het inderdaad contractbreuk en moet het geld terug en eventueel een vergoeding van de geleden schade door deze breuk.
Dat er 's nachts geen toezicht is, is één. Maar de rest van je post is natuurlijk een aanname, dus wat er daadwerkelijk geregeld is door de pensionhoudster, daar hebben wij geen idee van dus kunnen wij dat ook niet zomaar meenemen in een advies.
Als de (voormalig-)pensionhoudster wél de gehele dag op het terrein aanwezig is, of een derde heeft geregeld om voor de paarden te zorgen, wordt het verhaal al weer wat anders, snap je

.
Ik snap je helemaal, maar het maakt niet uit hoeveel van de voorwaardes in een contract worden gebroken. Een maand opzegtermijn geldt net zo goed voor een pensionhouder, als voor de klant. Was er inderdaad een derde geweest die de volledige verzorging en het toezicht op zich had genomen, geregeld door de PH, niet geboren uit noodzaak, was alleen dán het hele verhaal anders geweest.
@Albert, ik vind je opmerking niet alleen niks toevoegen aan de discussie, maar ook nog eens een nare steek richting XStephanie. Ik snap namelijk best dat zij het hier voor haar moeder opneemt, alleen vinden de meesten niet dat haar moeder juist gehandeld heeft.