Stalling stop ermee... Ik krijg nog geld. Mijn rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:11

_San87_ schreef:
Als er daadwerkelijk niet is opgezegd door beide kanten ben ik bang dat je wettelijk geen zaak hebt, je moet namelijk de afgesproken termijn van tevoren opzeggen (meestal een maand). Heeft de eigenaresse jullie verzocht perper direct de stalling te verlaten? Of heeft zij enkel medegedeeld dat de stalling gaat sluiten maar geen termijn genoemd om te vertrekken? Dat is me niet geheel duidelijk.

Er is gemeld dat de verzorging niet gegarandeerd kon worden. Dat is nalatigheid in het voldoen van voorwaarden waaronder jij je paard daar stalt, en neem aan dat als er al een contract is, dit hier ook in staat.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:12

Als je er niet meer op in wilt gaan had je als eerste niet moeten reageren. En TS gewoon kijken wat je kunt gaan proberen, mischien heb je nog kans dat je het geld terug krijgt want dat zou wel netjes zijn aangezien je niet hetgeen krijgt waarvoor je betaald hebt. En je hebt ook geen namen genoemd dus heb je niemand door het slijk gehaald. :)

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:13

Wat is er volgens jou dan verdraaid Stephanie?
Je zegt dat jullie het zelf 2 weken wisten, dit klopt toch met het verhaal uit de openingspost?
En dan blijkt toch ook dat jullie op het moment van versturen van de factuur wisten dat jullie er enkele dagen later mee stopten?

Geknipt uit de OP: "Zoals iedere maand ontvang ik op de 23ste, in dit geval 23 april, de factuur voor de maand mei. 4 dagen later, op 27 april wanneer de paarden van deze dame opgehaald worden. Haar paarden stonden al een week te koop. 3 mei verhuisd deze dame zelf naar haar nieuwe woning."

Dit is allesbehalve een correcte gang van zaken, sowieso hadden jullie per direct de pensiongasten moeten verwittigen dat zij ook iets anders moesten zoeken op erg korte termijn. Dit kon al een week vroeger, aangezien jullie eigen paarden een week te koop hebben gestaan. Ook kan het gewoon niet dat jullie alsnog een factuur sturen hoewel je weet dat je in ruil voor dat geld niets meer kan leveren.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:14

Kimmej schreef:
_San87_ schreef:
Als er daadwerkelijk niet is opgezegd door beide kanten ben ik bang dat je wettelijk geen zaak hebt, je moet namelijk de afgesproken termijn van tevoren opzeggen (meestal een maand). Heeft de eigenaresse jullie verzocht perper direct de stalling te verlaten? Of heeft zij enkel medegedeeld dat de stalling gaat sluiten maar geen termijn genoemd om te vertrekken? Dat is me niet geheel duidelijk.

Er is gemeld dat de verzorging niet gegarandeerd kon worden. Dat is nalatigheid in het voldoen van voorwaarden waaronder jij je paard daar stalt, en neem aan dat als er al een contract is, dit hier ook in staat.

Is dat daadwerkelijk zo gemeld? Of is dat wat TS eruit heeft opgemaakt? Want als er geen verzorging is, dan is het inderdaad contractbreuk en moet het geld terug en eventueel een vergoeding van de geleden schade door deze breuk.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:16

_San87_ schreef:
Kimmej schreef:

Is dat daadwerkelijk zo gemeld? Of is dat wat TS eruit heeft opgemaakt? Want als er geen verzorging is, dan is het inderdaad contractbreuk en moet het geld terug en eventueel een vergoeding van de geleden schade door deze breuk.

PH is zelf niet meer aanwezig op de stalling vanaf 3 mei. Dat betekent dus al dat de toezicht, in ieder geval 's nachts, weg is, en ik gok erop dat PH niet het grootste deel van de dagen tot de maand afgelopen is nog bij de stallen is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:21

Kimmej schreef:
_San87_ schreef:

PH is zelf niet meer aanwezig op de stalling vanaf 3 mei. Dat betekent dus al dat de toezicht, in ieder geval 's nachts, weg is, en ik gok erop dat PH niet het grootste deel van de dagen tot de maand afgelopen is nog bij de stallen is.

Dat er 's nachts geen toezicht is, is één. Maar de rest van je post is natuurlijk een aanname, dus wat er daadwerkelijk geregeld is door de pensionhoudster, daar hebben wij geen idee van dus kunnen wij dat ook niet zomaar meenemen in een advies.

Als de (voormalig-)pensionhoudster wél de gehele dag op het terrein aanwezig is, of een derde heeft geregeld om voor de paarden te zorgen, wordt het verhaal al weer wat anders, snap je :).

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 16:32

Pensionhoudster is na verhuizing niet meer op het terrein geweest en heeft ook niks geregeld voor de paarden.
2 stalgenoten die vlakbij wonen hebben de zorg voor de paarden opgepakt. Inmiddels is de eigenaar van de accomodatie weer terug uit het buitenland en pakt de zorg verder op voor de paarden die er nog staan. Dit kan allemaal bevestigd worden door mijn mede oud-stalgenoten.

Het feit blijft dat ik nog geld krijg van de pensionhoudster, maar deze neemt geen enkele verantwoordelijkheid helaas.

Er is inderdaad geen termijn genoemd dat wij moesten vertrekken. Pensionhoudster stapt op en wat wij daar mee doen is onze verantwoordelijkheid. Daar kwam het op neer.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:34

Roelke_ schreef:
Pensionhoudster is na verhuizing niet meer op het terrein geweest en heeft ook niks geregeld voor de paarden.
2 stalgenoten die vlakbij wonen hebben de zorg voor de paarden opgepakt. Inmiddels is de eigenaar van de accomodatie weer terug uit het buitenland en pakt de zorg verder op voor de paarden die er nog staan. Dit kan allemaal bevestigd worden door mijn mede oud-stalgenoten.

Het feit blijft dat ik nog geld krijg van de pensionhoudster, maar deze neemt geen enkele verantwoordelijkheid helaas.

Dan sta je inderdaad volledig in je recht :). Het was me niet helemaal duidelijk uit de OP over hoe en wat, vandaar de vraag.

Het lijkt me het verstandigste een advocaat in te schakelen, of op zijn minst langs het juridisch loket.

RandyOrton25

Re: Stalling stop ermee... Ik krijg nog geld. Mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:41

@TS eerst complimenten dat je het zo netjes aanpakt zonder naam en toenaam

wat de situatie betreft kan ik geen advies geven wat andere nog niet gegeven hebben
Het is wel mooi ........
Valt er met de PH ook niet meer te praten of staat ze daar nog wel voor open.
Het zou voor beide partijen heel vervelend zijn om heel die juridische molen in te gaan inclusief de eventueele kosten daar nog van.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:47

XStephanie, misschien kun je je onderschrift beter veranderen in veni, vidi, foetsie...

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:48

Kimmej schreef:

_San87_ schreef:

Dat er 's nachts geen toezicht is, is één. Maar de rest van je post is natuurlijk een aanname, dus wat er daadwerkelijk geregeld is door de pensionhoudster, daar hebben wij geen idee van dus kunnen wij dat ook niet zomaar meenemen in een advies.

Als de (voormalig-)pensionhoudster wél de gehele dag op het terrein aanwezig is, of een derde heeft geregeld om voor de paarden te zorgen, wordt het verhaal al weer wat anders, snap je :).

Ik snap je helemaal, maar het maakt niet uit hoeveel van de voorwaardes in een contract worden gebroken. Een maand opzegtermijn geldt net zo goed voor een pensionhouder, als voor de klant. Was er inderdaad een derde geweest die de volledige verzorging en het toezicht op zich had genomen, geregeld door de PH, niet geboren uit noodzaak, was alleen dán het hele verhaal anders geweest.

@Albert, ik vind je opmerking niet alleen niks toevoegen aan de discussie, maar ook nog eens een nare steek richting XStephanie. Ik snap namelijk best dat zij het hier voor haar moeder opneemt, alleen vinden de meesten niet dat haar moeder juist gehandeld heeft.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:50

Albert schreef:
XStephanie, misschien kun je je onderschrift beter veranderen in veni, vidi, foetsie...

_O- sorry dat was ongepast maar het was best grappig
Laatst bijgewerkt door RandyOrton25 op 09-06-13 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:51

RandyOrton25 schreef:
Albert schreef:

_O- _O- _O-

Buiten het feit dat ik dit ook een ongepaste opmerking vind, vind ik hem wel héél mooi gevonden :')

Laten we hier geen reltopic van maken a.u.b. Het is gewoon een enorm vervelende situatie, waarschijnlijk niet alleen voor TS maar ook voor alle andere partijen. Deze situatie creëer je niet voor de lol.
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 09-06-13 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:52

Albert schreef:

Zo, voel je je nu helemaal de bomb?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:53

Kimmej schreef:
Kimmej schreef:

_San87_ schreef:

Ik snap je helemaal, maar het maakt niet uit hoeveel van de voorwaardes in een contract worden gebroken. Een maand opzegtermijn geldt net zo goed voor een pensionhouder, als voor de klant. Was er inderdaad een derde geweest die de volledige verzorging en het toezicht op zich had genomen, geregeld door de PH, niet geboren uit noodzaak, was alleen dán het hele verhaal anders geweest.

@Albert, ik vind je opmerking niet alleen niks toevoegen aan de discussie, maar ook nog eens een nare steek richting XStephanie. Ik snap namelijk best dat zij het hier voor haar moeder opneemt, alleen vinden de meesten niet dat haar moeder juist gehandeld heeft.

Klopt, ik was enkel benieuwd naar meer info, want het was me niet helemaal duidelijk. Inmiddels wel, dus je hebt helemaal gelijk :).

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:56

Heb gewoon moeite met mensen die geld van anderen in hun zak steken en er vervolgens mee verdwijnen.
Vind dat echt nare streken en eigenlijk niet verdedigbaar.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:58

Albert schreef:
Heb gewoon moeite met mensen die geld van anderen in hun zak steken en er vervolgens mee verdwijnen.

Dus vind je het nodig iemand die er wettelijk volledig buiten staat aan te vallen? Knap hoor, topper.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:00

Albert schreef:

Treu vandaar ook mijn vraag aan de te of de ph nog open staat voor een gesprek omdat al dat juridische gedoe ook geen feest is ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:01

_San87_ schreef:
Albert schreef:

Dus vind je het nodig iemand die er wettelijk volledig buiten staat aan te vallen? Knap hoor, topper.

Moet dit gezeik er nou ook nog bij...

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:04

_San87_ schreef:
Albert schreef:

Oke ze staat er wettelijk buiten maar ze valt min of meer ook de ts aan door te zeggen dat ze het verhaal verdraait.
Dan moet ze ook de andere kant van het verhaal vertellen en niet iemand bijna uitmaken voor leugenaar

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:06

RandyOrton25 schreef:
_San87_ schreef:

Oke ze staat er wettelijk buiten maar ze valt min of meer ook de ts aan door te zeggen dat ze het verhaal verdraait.
Dan moet ze ook de andere kant van het verhaal vertellen en niet iemand bijna uitmaken voor leugenaar

Ze mag zeggen dat TS het verhaal verdraait, wellicht is dat ook zo, weten wij veel ;). Echter totaal geen reden om iemand persoonlijk aan te vallen om iets wat haar moeder doet. Daar heeft xStephanie namelijk totaal niks mee te maken, mama besluit, niet dochter.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:06

Wettelijk misschien wel maar moreel zeker niet, ze kiest er zelf voor om zich hier te melden als dochter van en ts aan te spreken.
Ze kan daar dus reacties op verwachten die wat minder positief zijn.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:09

Albert schreef:
Wettelijk misschien wel maar moreel zeker niet, ze kiest er zelf voor om zich hier te melden als dochter van en ts aan te spreken.

Maar dan wel onderbouwd, geen sneren en persoonlijk worden is ook niet nodig.

En hoe is zij verantwoordelijk voor wat haar moeder doet? Hoeveel kinderen hebben daar invloed op, denk je?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:13

Albert schreef:

Van mensen die wat minder selectief zijn dan toch zeker >;)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:13

Goed, inhoudelijk wil ik best op alle vragen ingaan. :)

Een normaal gesprek blijkt lastig te zijn. Ik heb meerdere malen gevraagd wanneer ik het bedrag terug kan verwachten, dat weet ze niet. Ik heb aangeboden om het in termijnen te betalen. Hier heb ik helemaal geen antwoord op gehad. Haar kinderen gaan voor en dat blijft ze herhalen. Dit snap ik. Maar iemand die net haar paarden verkocht heeft, en vervolgens 2 dagen later geen geld heeft (zelfs weet ik hoeveel in de min staat, zegt ze zelf), blijf ik een sterk verhaal vinden. En als ik zie dat er ondertussen wel geld is voor andere dingen, sja, dat vind ik gewoon te belachelijk voor woorden. Ik heb het lang genoeg aardig geprobeerd. Dat werkt bij deze dame blijkbaar niet.. We zijn inmiddels ook al 5 weken verder.

Mijn laatste berichten, waarin ik vraag wanneer ze eindelijk eens haar verantwoordelijkheid gaat nemen, heb ik zelfs helemaal geen reactie op gehad.

En over het verdraaien van de werkelijkheid. Er valt weinig te verdraaien aan dit verhaal. Het is haar eigen keuze geweest op te stappen, niemand heeft haar gedwongen. Alle datums die ik genoemd heb kloppen.