Wat ik zie, is in het begin dat de ruiter erg voorover zit, erg met de handen bezig is. Terwijl daarna zit ze rechter, handen rustig en beloond ze hem (wat ze eerst niet deed toen hij braaf was)
Dit lijkt mij nu eens echt een typisch gevalletje van waar de rijkunst ophoudt...
MargjeBella
Geplaatst: 08-06-13 15:56
Ik ga mee met al mijn voorgangers. In het begin zonder dat ding om schud hij met zijn hoofd en doet hij zo raar als reactie op dat de amazone zo streng is met haar handen, ik geef het paard groot gelijk. Echt wat een vreselijke uitvinding, dit is gewoon symptoombestrijding en niet de oorzaak van de bron aanpakken, en ik geloof dat als je op dit paard een rustige en geduldige ruiter zet, het paard heel braaf is.
Anoniem
Geplaatst: 08-06-13 16:08
1. dit is echt geen sensibel paard hoogstens onervaren of onzeker 2. dit paard toont geen angst/paniek maar verzet op ruiter/zadel/gebit 3. het enige effect wat dat touwtje heeft is dat het paard compleet afgeleid is
Nouheb ik net echt het filmpje bekeken ik wil ik het nog eens nakijken is het account beeindigd.
Heleennn
Geplaatst: 08-06-13 16:29
Oh nou, sensibel betekent toch echt wel gevoelig aan bepaalde prikkels, maar goed daar gaat het niet om natuurlijk.
Als ik zulk paard had zou ik liever voor het rijden wat longeren, stalmoed eraf en desnoods nog aan de hand wat rondjes in de bak lopen zodat de omgeving zeker geen probleem is (zag een tractor aan het werk op de achtergrond in het filmpje). Maar alles behalve een touw op het tandvlees... Hoofd omhoog gooien is gauw 'opgelost' door een martingaal of slofteugel, als je dan toch de symptomen van een groter probleem wil oplossen...