Paard (19 jr.) wil 1 voetje slecht geven de laatste tijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Paard (19 jr.) wil 1 voetje slecht geven de laatste tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:53

Heb je foto's van de onderkant van de rechter achterhoef? En leg eens een bijv. kussen van een tuinstoel onder de rechter achterhoef en kijk dan eens of hij zijn linker achterhoef gewoon optilt?

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:01

Mijn verzorgpony gaf eerst ook ineens een voetje niet meer. Rijden ging wel goed en hij had altijd gewoon oortjes naar voor en had er gewoom plezier in. Toen toch maar foto's laten maken en daaruit bleek dat hij heel erg artrose heeft.

Dus het zou heep goed kunnen dat je paard artrose heeft

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 21:46

@roostaffie: wat heb je toen gedaan met de pony? Kon je gewoon doorrijden?

@maartje1990: wat denk jij dat het kan zijn? Wat kan je zien dmv deze proef?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:56

Als je iets zachts legt onder haar rechterhoef en ze tilt dan haar linker goed op, doet haar rechterhoef pijn (en dat sluit meteen dingen in haar rug ook uit). Het kan natuurlijk van alles zijn, maar mocht t dan wel goed gaan en ze heeft dus pijn aan haar rechterhoef, vermoed ik te lange steunsels die pijn doen.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:59

rijden zou nog wel kunnen. maar we willen echt niet dat hij pijn heeft dus dat doen we helemaal niet meer. hij is ook voor de kar beleerd. en dierenarts vond het beter om dan weer te gaan mennen ipv rijden

Saskiia2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 00:13

Dit probleem heb ik ook met mijn merrie gehad. Ze wou haar voetje rechtsvoor niet meer geven. Als ik haar voetje vroeg, gaf ze me linksvoor. Als ze hem dan uiteindelijk wel gaf, zakte ze door haar achterhand alsof ze wou gaan zitten of haar achterbenen gingen trillen. Eerst dachten we dat ze misschien pijn had gehad met voetje geven, wat al wel over was, maar dat ze bang was dat het haar toch zeer zou doen. Sportmasseur en Osteopaat erbij gehad. Ze bleek erg vast te zitten in haar rug. Na behandeling van de osteopaat wil ze al een stuk makkelijker haar voetje geven :)!

Mijn advies: Laat er eens een osteopaat naar kijken.