Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maflinger_S schreef:Dit klinkt vooral als een miscommunicatie tussen het paard en de mensen. Eerst staan die mensen lekker pal op ´m te kroelen met ´m en daarna moet ie blijkbaar ineens wegwezen en iets gaan doen? Zo te lezen was jullie manier van aanwijzingen geven niet optimaal, voeg daarbij een onverwacht geluid en hopla, paard geeft deze reactie.
Probeer voortaan voordat je wat met een paard wat wilt gaan doen al een duidelijk beeld te hebben van wat dat is en gedraag je ook zo. Een voorbeeld uit mijn eigen ervaring: mijn hafje is de goedheid zelve en doet braaf ik wat ik van haar vraag in de roundpen, zolang ik een duidelijk beeld heb van wat ik van haar wil en hoe ik dat wil bereiken. Als ik de roundpen in ga met haar en maar wat rondlummel wordt zij onzeker en kan het zo zijn dat zij op een gegeven moment hard galopperend op mij af komt, ondertussen alle kanten uit bokkend. Toen dat gebeurde schrok ik me de tandjes totdat ik me realiseerde dat het aan mij lag.
Verdiep je eens in paardentaal en grondwerk en je zult zien dat je hoogstwaarschijnlijk te maken hebt met een braaf paard. Maar ook een braaf paard, zoals ook de mijne, heeft af en toe de gekke 5 minuten en dan moet het er even uit.