Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wodan1 schreef:Bedankt voor alle reacties! Stom dat ik zelf nog niet aan de matten heb gedacht maar ze zijn besteld!!
Ik ben zelf echt geen fan van 24/7 buiten voor sport paarden. Bij mij gaan zo rond 10 uur in de ochtend naar buiten en rond 6 uur naar binnen. Hij slaat mn in de ochtend. we zorgen nu dat ze om 7 uur de luiken van de stal open hebben en hooi krijgen. Dan krijgen ze rond 8 uur brok. als ik ze niet voor half 7 binnen heb gaan ze ook schuren. Beweging krijgen ze dus genoeg, want ze worden 4 a 5 keer per week gereden. en we hebben hem al geminderd in voer zodat hij niet te veel energie over houd.
hij heeft nu ook een bal in zijn stal liggen waar hij mee kan spelen.
Zijn buurman is ook een ruin en die twee kunnen het samen prima vinden. Het paard wat slaat is wel de meest dominante. ze staan naast elkaar in de wei, maar niet in dezelfde. Ze hebben tussen beide stallen tralies zodat ze ook sociaal contact hebben op stal. Verder zijn de voerbakken aan de uiterste zijde van de stallen dus niet naast elkaar.
Bowen schreef:Of je laat hem in de winter ook buiten staan.
Tancreda4 schreef:Bowen schreef:Of je laat hem in de winter ook buiten staan.
Geen optie soms. Ik kan mijn paard wel doodleuk buiten laten staan, maar dan krijg ik een enorm ongelukkig paard. Want ik heb wel een mooi weitje en paddock, maar geen schuilmogelijkheden ivm vergunningtechnisch. En onder een zeiltje gaat ze niet staan. Dus tja, dan gaat ze gewoon in stal, want met nattigheid en vrieskou slaapt ze niet liggend buiten, en dat vind ik wel enorm belangrijk. Dan maar in stal, met rubber bekleedde zijkanten (en in mijn geval heb ik de zijkanten dicht gemaakt voor meer rust, al heeft ze dat nu niet meer nodig).