Vervoersproblemen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Omaro

Re: Vervoersproblemen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:04

Hoi,

Ik weet niet waar je woont, maar neem eens contact op met Flo hier op bokt. Zij werkt met dit soort problemen en lost ze paardvriendelijk op. (en het werkt heel goed, ben zelf een paar keer bijgeweest toen zij aan het werken was met laad/trailerproblemen) Ze heeft ook een website: www.gowithflo.nl (Weet niet of ik hier eigenlijk linkjes naar websites neer mag zetten ? ) En als zij te ver weg zit voor je, weet ze misschien wel iemand anders die je zou kunnen helpen.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 22:19

Omaro schreef:
Hoi,

Ik weet niet waar je woont, maar neem eens contact op met Flo hier op bokt. Zij werkt met dit soort problemen en lost ze paardvriendelijk op. (en het werkt heel goed, ben zelf een paar keer bijgeweest toen zij aan het werken was met laad/trailerproblemen) Ze heeft ook een website: http://www.gowithflo.nl (Weet niet of ik hier eigenlijk linkjes naar websites neer mag zetten ? ) En als zij te ver weg zit voor je, weet ze misschien wel iemand anders die je zou kunnen helpen.

Ik woon in België...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:33

Jeetje wat een verhaal.

Ik denk dat je door schade en schande wijs bent geworden en dat je nu zeker op de juiste weg bent.

Heb je de mogelijkheid om je paard 1x per dag op de vrachtwagen te voeren? Dus 1 brokjesbeurt of iets dergelijks op de vrachtwagen? Dat kan ook helpen om de stress te verminderen.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 22:54

_Nelleke_ schreef:
Jeetje wat een verhaal.

Ik denk dat je door schade en schande wijs bent geworden en dat je nu zeker op de juiste weg bent.

Heb je de mogelijkheid om je paard 1x per dag op de vrachtwagen te voeren? Dus 1 brokjesbeurt of iets dergelijks op de vrachtwagen? Dat kan ook helpen om de stress te verminderen.

Elke dag is waarschijnlijk niet mogelijk, maar enkele keren per week moet wel lukken.
Dat heb ik ook al geprobeerd met de vorige vrachtwagen(s).
Ik zet hem erop en laat hem eten.
Hij krijgt trouwens altijd iets te eten als hij erop staat, vroeger ook.
zodra hij erop staat krijgt hij wortels, voer, of snoepjes...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:59

Ja, maar ik bedoel niet echt wortels of snoepjes maar z'n gewone bix of muesli.

Verder is hier natuurlijk al een hoop gezegd, als hij rustig staat met voeren op de wagen, dan een klein rondje rijden en weer naar huis. Vervolgens iets langer rijden en weer naar huis, dan een paar keer lekker naar het bos ipv op wedstrijd of iets dergelijks met de vrachtwagen.

Ik ben benieuwd of dat verschil gaat maken.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:12

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 22:45

Flo123 schreef:
http://www.gowithflo.nl
Gedragsproblemen oplossen is mijn werk! ;)

Kom je ook in België?
Het is geen gedragsprobleem dat hij heeft, hij is gewoon erg bang :-(

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 20:52

Even een update...
Mijn paard gaat intussen probleemloos op de vrachtwagen.
We zijn vandaag ook een eerste ritje gaan maken als hij erop stond.
Dat ging probleemloos. Hij was niet bezweet ofzo bij het uitladen.
We gaan de ritjes steeds langer maken (nu ongeveer 10-15min).
Hopelijk gaat alles goed en kunnen we binnekort weer probleemloos overal naartoe :-)