Waar mooie strandrit met leuke paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cllaudia

Re: Waar mooie strandrit met leuke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:07

Het is the mill ranch in Ede geworden. Ik ben heel benieuwd, we gaan er morgen naartoe.
Manege de Baarshoeve hadden we in de eerste instantie, maar 't kon helaas niet doorgaan omdat de paarden het strand niet meer opmogen..

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:15

Ik heb juist geen goede ervaringen met manege Bakker. Ik zat op een ontzettend sloom paard, die enorm aan de teugels hing. Hierdoor had ik na de rit enorme blaren in mijn handen en was ik alleen maar aan het aandrijven, iets wat ik niet echt leuk vind bij een strandrit waar ik 2 uur voor gereisd heb. Het paard waar ik op reed was ook erg gemeen in de stal (al trok ik me daar niks van aan) en door sommige andere paarden werd hij ineens heel erg boos.

Op het strand aangekomen mochten de paarden de zee in, maar ik niet omdat het paard dan wel eens zou kunnen gaan rollen. Prima natuurlijk, maar vertel dat dan even van tevoren, ik had hier namelijk erg naar uitgekeken en als ik dit had geweten had ik graag op een ander paard gewild. Tijdens de galop ging 3 paarden er ineens vandoor en rende het strand op, weg van de rest van de groep, vrijwel alle paarden gestresst. Geen idee of het er hier altijd zo aan toe gaat maar ik vond het echt een bummer aangezien dit voor mij een speciaal iets was en ik hier een flink stuk voor had gereisd :(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:26

cllaudia schreef:
Het is the mill ranch in Ede geworden. Ik ben heel benieuwd, we gaan er morgen naartoe.
Manege de Baarshoeve hadden we in de eerste instantie, maar 't kon helaas niet doorgaan omdat de paarden het strand niet meer opmogen..

Wat leuk word het nu dan nu rijden over de hei en in de bossen...?
Ik woon vlakbij ede maar weet zo geen strand.
Laat je weten hoe het was?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:28

Ik vroeg me ook al af sinds wanneer er strand is bij Ede!

cllaudia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:49

Haha nee het wordt een zandrit. Idd over de heide enz!
Strandrit kan bij veel maneges niet ivm het seizoen.

Hier wordt er ook western gereden. Dat is voor ons de eerste keer, dus ik ben heel benieuwd.

cllaudia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 22:17

The mill ranch in Ede is echt een aanrader. Het was super.
We hadden leuke paardjes en een super route!
Er werden onderweg ook (actie) foto's gemaakt, superleuk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:31

Fijn dat je een leuke rit hebt gehad!
Maar qua strand is het niet overal dat er niet gereden mag worden. In Noordwijk mag je bijvoorbeeld het hele jaar door het strand op. Zelf rij ik bij Manege Smit in Noordwijkerhout en elke zondag zijn er 2 ritten waar je je voor kan opgeven!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:33

Mijn moeder en haar paardrijdclubje hebben dit weekend gereden bij Manege Noot in als ik het goed zeg, Callantsoog. Vorig jaar zijn ze geweest, dit jaar ook weer en voor volgend jaar is ook alweer geboekt, ze vinden het geweldig!

Edit; website toegevoegd
http://manegenoot.magix.net/website/#Welkom

xsanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:43

Manege Smit en Bakker zijn hele leuke maneges voor buitenritten! Wat hierboven ook al vaak wordt verteld.. maar het is echt aan te raden!