Wat gebeurt er met je éigen lijf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joosie200

Re: Wat gebeurt er met je éigen lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:45

Elke vorm van bewegen helpt ervoor te zorgen dat je energie verbrandt. :) En zeker een lange buitenrit kan ervoor zorgen dat je daardoor de energie die je verbruikt groter is dan de inname die dag. Doe het vaak genoeg en je hebt vanzelf dat je gaat afvallen. Maar dan moet je niet denken 'nu ik zo goed bezig kan ik mij wel wat veroorloven' want dan doe je het weer teniet :P Hoe veel mensen zie je dat wel niet doen. Dan komen ze thuis van fitness/paardrijden/willekeurig welke sport en hop: gaan ze meer eten dan dat ze die dag verbrandt hebben.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:49

Ow waarom merk ik er nou weer net niets van, krijg altijd commentaar dat ik nooit sport terwijl dat toch wel 3keer in de week paardrijden is en een keer roeien.

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:55

Ik merk het de laatste tijd ook op! Heb nu enkele maanden bijna alle dagen met paardlief gereden en ik heb echt een strakkere buik, nadeel is dan wel dat mijn billen en kuiten niet verslanken maar net meer bespierd worden, maar ach, dat nemen we erbij. Ook cellulitis heb ik niet meer ( nooit erge last van gehad, maar toch genoeg :+ ). Het komt waarschijnlijk door de combinatie 2 x 15 minuten fietsen en 1 x 60 minuten rijden :).
Ook mijn conditie gaat erop vooruit *\o/* .
Of ik nu echt gewicht verlies weet k niet, maar een strak lijf krijg je der wel van!

Komop, Dames, Rijden maar!

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:57

Goed vooruitzicht dat je je slap zwangerschapsbuikje nog kwijtgeraakt na 10 jaar. Me too please :~
Ik merk alleszins dat ik een steviger achterste krijgt. Ik heb jàààren amper gereden en pas sinds januari zit ik terug minstens 1u per week in het zadel en bye bye flubberbillen.
Dikkere dijen, daar heb ik geen last van, wel dat ze ook beduidend steviger aanvoelen.
Maar moest ik er op termijn ook nog mijn buikje ermee wegkrijgen, god wat zou me dat plezier doen ! :))

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:04

ik heb ruin 4 jaar niet meer gereden omdat mijn eigen paard met pensioen stond, nu is ze vorig jaar overleden en heb nu sinds een kleine 2 maanden een bijrijdpaardje voor 2x in de week maar begin nu wel een beetje te merken dat me buik wat platter wordt *\o/* , nu nog paar maatjes minder haha!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:31

Noek_Bronco schreef:
Ik merk het de laatste tijd ook op! Heb nu enkele maanden bijna alle dagen met paardlief gereden en ik heb echt een strakkere buik, nadeel is dan wel dat mijn billen en kuiten niet verslanken maar net meer bespierd worden, maar ach, dat nemen we erbij. Ook cellulitis heb ik niet meer ( nooit erge last van gehad, maar toch genoeg :+ ). Het komt waarschijnlijk door de combinatie 2 x 15 minuten fietsen en 1 x 60 minuten rijden :).
Ook mijn conditie gaat erop vooruit *\o/* .
Of ik nu echt gewicht verlies weet k niet, maar een strak lijf krijg je der wel van!

Komop, Dames, Rijden maar!

Ik heb dit dus ook. Al hoewel ik geen overgewicht heb.. Ik ben conditioneel er ook op vooruit gegaan *\o/*
Ik merk ook dat m'n buik wat strakker is geworden. Ik doe er 30 min over om naar m'n verzorgpaard te gaan (fiets)
Rij nu ongeveer net een maandje, dus misschien word het resultaat nog beter! :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:32

Ik viel 10 kg af in de eerste 6 maanden nadat ik me eigen paard (na jaar van stappen) kon gaan rijden. We zijn in die 6 maanden samen wezen opbouwen van 20 minuten onder het zadel 5x in de week naar 5x in de week een uur rijden.

Moet wel zeggen dat ik daarna bijna niks meer kwijt ben geraakt. Ik heb nog steeds geen echte buikspieren (echt wel jammer). Wel stevige billen en benen.
Reed daarvoor 1 a 2x in de week trouwens.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:36

jaaa hoor, 10 kg, ik doe het ervoor hoor! Kom maar op hahahahaha

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:48

Brendaaaa schreef:
jaaa hoor, 10 kg, ik doe het ervoor hoor! Kom maar op hahahahaha

_O-
Best lekker hoor. Maar wel jammer dat ik nog steeds geen buikspieren heb. Als ik iedereen hier zo hoor doe ik daar toch echt wat verkeerd in.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:48

Misschien moet ik nog wat meer gaan rijden, of nog meer gaan fietsen, misschien raak ik dan wat gewicht kwijt. Ik rij ook ongeveer 5x per week, waarvan 1x sowieso minimaal 2 uur. De andere keren minimaal 1 uur. Verder fiets ik 20 min naar werk, fiets 35 min van werk naar paard en dan weer 20 min naar huis. Dit 4 x per week. De andere dagen 2 x 20 min naar paard en weer terug. Ik werk op een manege waar ik veel moet lopen. Het enige wat ik hoor is dat mijn gezicht zo smal wordt. En juist daar zit niks teveel. Helaas worden mijn billen of benen niet echt slanker. Ik eet gewoon, snoep amper, maar helaas. Zal wel in mijn genen zitten. (Heb 2 zussen en een moeder die ook geen maatje 38-40 hebben. Meer richting 44-46). En hoe ouder je wordt, hoe lastiger het is om overgewicht kwijt te raken.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:57

Nou Misty, misschien hoor jij wel gewoon zo te zijn zoals je bent! Aan je beweging zal het zeker niet liggen... Ik hoor wel 2 maatjes kleiner te zijn hoor, maat 38/40 is voor mij prima te doen. Maar bewoog voorheen echt te weinig en at/eet iets teveel.

DJumpingboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:33

Ik denk zeker dat het effect heeft op je lichaam. Het komt ook doordat je het herhaaldelijk doet.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:35

Een aantal jaar geleden reed ik elke dag mijn paard en pony, elk een uur. Maar toen ik ging studeren reed ik alleen nog in het weekend en dat ging ik merken :P dus iig voor mijn lijf is paardrijden heel goed :))

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:18

Bij mij heeft het ook effect op mijn lichaam :j
Heb vroeger intensief een vechtsport gedaan waar ook conditie/spiertraining bij zat en beetje gehobbeld op paardje van mijn moeder. Maar doordat ik gestopt was met die vechtsport ben ik toch wat aangekomen, strakke buikje weg enzo. Maar rij nu weer anderhalf jaar intensief met mijn eigen pony en mijn benen zijn strakker/gespierder, bovenarmen gespierd, buik is weer plat aan het worden en gespierd :D
Helaas heeft mijn pony dit jaar al 2,5 maand stil gestaan vanwege blessure, kon dus niet rijden, ben 2 weken op vakantie geweest all-inclusief (flink gegeten daar :Y) ) conclusie weer aangekomen :( Maar ben nu weer anderhalve maand flink aan het rijden en het gaat weer de goeie kant op :)

Dus paardrijden is heel goed voor je lichaam :j

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:23

Jep, bij mij heeft het ook effect op me lichaam tenminste me buik, probeer tijdens het rijden ook altijd me buikspieren aan te spannen. Me benen ja kan ik niet echt veel over zeggen, zal er nooit tevreden mee zijn!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:26

Nou, ik denk dat als ik niet had paardgereden ik nu echt van die sprietenbeentjes had gehad :D
Ben erg slank, altijd al zo geweest. Maar merk wel dat je van paardrijden veel beenspiertjes krijgt, zeker aan de binnenkant van je dijen zegmaar :+ Maar vind dat wel mooi, beetje gevormde benen.

Vind ook over het algemeen dat ruiters/amazones vrij brede bovenbenen/billen hebben trouwens :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:30

essie_blue schreef:
Vind ook over het algemeen dat ruiters/amazones vrij brede bovenbenen/billen hebben trouwens :)

Helaas wel :')

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:32

FemkeUtah schreef:
essie_blue schreef:

Inderdaad -O-

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:42

Er ging laatst over FB ook zo'n stukje uit een tijdschrift geloof ik. Dat paarden goed zijn om af te vallen. Maar dan niet alleen het rijden, vooral ook de verzorging die erbij komt. Stallen mesten, vegen. Maar zelfs met intensief poetsen calorieën verbranden!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:54

FemkeUtah schreef:
essie_blue schreef:

Ik wou dat ik wat bredere benen had, elke skinny jeans broek valt bij mij als een gewone broek

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:10

Wanneer je niets radicaals aan je voedingspatroon hebt veranderd maar wel meer bent gaan bewegen, is het niet gek dat je daar een aantal kg van afvalt. De sleutel van afvallen is namelijk nog altijd meer verbranden dan je eet :) Verder zou ik van het paardrijden zelf geen wonderen verwachten, tuurlijk het is een vorm van sport/beweging maar ook weer niet zo mega intensief :P

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:13

Ik was al behoorlijk aan het lijnen voor ik na ruim 8 jaar weer op een pony kroop. Eigenlijk was ik toen net op het punt dat het goed was. Ik rijd zo'n 3 a 4 keer per week ongeveer anderhalf uur en af en toe word dat een uurtje of twee en een half. Ik had een echt hangbuikje (overtollig vel en slappere spieren), het trekt nu alleen steeds strakker en er is ook nog een paar kilo afgegaan.

Elseline18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:09

Goh mijn benen worden idd ook niet smaller ofzo maar dat komt natuurlijk door de spieren ;)

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:55

ik mag inmiddels melden dat ik 5 kilo ben afgevallen door de paardjes,
dit dan wel door het fietsen erheen in een maand tijd, omdat mevrouw nogbeleerd wordt,
maar toch! *\o/*

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:40

44Myrthe44 schreef:
Jennyxx schreef:
Ik denk dat het wel tegenvalt. Er zijn toch best veel ruiters met overgewicht :-)

Denk ik ook.
Mijn benen en billen zijn juist dikker geworden door het vele rijden, denk door de spieren :P.

Mee eens