Leren rijlaarzen, iemand advies/tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Re: Leren rijlaarzen, iemand advies/tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:48

Ik heb de niro's en derby's. Allebei heerlijke laarzen maar de Niro zijn toch wel mijn favoriet, vooral omdat je ze helemaal niet in hoeft te lopen. Derby's heb ik nu al 5 jaar en op een beetje slijtage aan de binnenkant na zien ze er nog perfect uit!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:58

Ik heb Petries, Mondonie rijlaarzen en Rectilligne ofzoiets, ben over alle 3 de laarzen super tevreden!
De mondonies heb ik nu 4 jaar, is alleen de rits wat het nu niet meer helemaal goed doet, maar voor dat geld en de 4 jaar dat ik ze heb ben ik super tevreden, Petries heb ik al 3 jaar, en zijn ook nog zo goed als nieuw, en de Rectilligne heb ik net een paar maanden, tot nu toe zeer tevreden over!

LisKir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:18

Als je zelf al zegt dat je kritisch bent zou ik zeker naar van Huet in Bunnik gaan. Ben daar de laatste keer ook geweest en ben nog nooit zo goed geholpen. Ik moest er ook meer als een uur voor rijden, maar is zeker de moeite waard. Succes er mee.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:05

LisKir schreef:
Als je zelf al zegt dat je kritisch bent zou ik zeker naar van Huet in Bunnik gaan. Ben daar de laatste keer ook geweest en ben nog nooit zo goed geholpen. Ik moest er ook meer als een uur voor rijden, maar is zeker de moeite waard. Succes er mee.

Bedankt, maar aangezien ik nog niet in het bezit ben van een rijbwijs word dat lastig! :+ Ik woon in de buurt van Deventer & Apeldoorn.
Er zit hier vlakbij een Hippofocus (ofzoiets) die ook Lipica's op maat maakt voor een hele schappelijke prijs! Ik heb een paar hele mooie gezien.
Zal zo even kijken of ik een foto kan plaatsen!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:12

http://www.paardopdefoto.nl/cms.php?id_cms=13
Het gaat dus om de eerste op de site

_/-\o_ Deze vind ik dus super gaaf!
Al hoewel ik deze niet in lak leer zou willen hebben, maar gewoon gehard runder leer en in het zwart!
Maar verder ben ik helemaal fan.. Ik kan alleen niet goed zien waar de rits zit?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:59

Die zit voorop. Ik vind dat een heel fijn model, maar niet om mee te springen.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:05

Nies_ schreef:
Die zit voorop. Ik vind dat een heel fijn model, maar niet om mee te springen.

Mijn bedoeling is ook niet om er mee te springen :) Ik rijd voornamelijk recreatief dressuur en af en toe een sprongetje tussen door moet lukken lijkt me. Ik had nog even verder gekeken en ik vind de Epsom ook een super mooie laars! Wel vrij simpel, maar ik houd niet van al die toeters en bellen. :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:07

Ik heb ze beide, maar vind de hurlingham veel fijner. Die is steviger bij de hiel en smaller op de enkel.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:32

ik heb petrie rijlaarzen.

ik heb verder nog nooit wat anders gehad, en ben er heel tevreden over :)

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 22:18

Ik zit nog erg te twijfelen tussen de Epsom & de Hurlingham, maar dat moet helemaal goed komen denk ik :) Ik wil jullie allemaal bedanken voor het mee denken en helpen!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:46

van welk merk is de epsom en hurlingham het model? :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:55

lipica.

fleursaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:01

ik heb paardrijlaarzen bij www.paardenlaars.com
daar kan je ze zelf op maat laten maken die van mij waren 300 euro en heb ik zware laarzen met boven aan slangen print met roze steentjes , roze veters , aan de zijkant van de laarzen mijn initialen geboorduurd in het roze , en een spoorflapje ding in het slangen print , je kan ze helemaal zelf maken zo als je ze wilt en ze zitten lekker omdat ze natuurlijk op maat zijn gemaakt , en ze gaan lang mee !

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:25

Ik heb nu de Petrie Standaard, het is een erg fijne laars, alleen moeten ze wel even goed ingereden worden. Hiervoor heb ik de Mondoni Plains gehad met de rits aan de achterkant. Deze laarzen zaten ook erg lekker, alleen moet ik wel eerlijk zeggen dat bij mij na verloop van de tijd rits ging 'rimpelen'. Ze stonden dus niet meer zo glad en dat vond ik wel jammer aangezien ik ze ook voor de wedstrijden gebruikte.

De Petries die ik nu heb, hebben geen rits dus dat sluit allemaal goed aan.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:39

Ik heb sinds een paar maanden Mondoni laarzen, de Field. Ik vind ze heel fijn zitten en ze zijn maar 110 euro. Over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen omdat ik ze nog niet zo heel lang heb.

anneliese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:28

Wat voor spullen we:
paardrijlaars maat 39 kleur zwart leder
splinter nieuw paardrijlaars maat 39 kleur zwart leder merk lupica
zo goed als nieuw paardrijlaars maat 41 kleur zwart merk harry horse leder
zo goed als nieuw paardrijlaars maat 44 kleur zwart merk harry horse leder
ik ben zelf ook verstandeleuk gehandiecap
groetjes annelies
kan ook narissapony@hotmail.com