Ongelofelijk, de zoektocht naar de perfecte laars.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Ongelofelijk, de zoektocht naar de perfecte laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:29

Ik ben heel erg te spreken over de Mondoni laarzen, goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik verwacht ook niet dat die van mij jaren mee gaan (ik doe er werkelijk alles mee rondom de paarden) maar tot nu toe houden ze het aardig lang vol en zien er nog super uit. En ze zitten ook heerlijk, wat ik ook belangrijk vind.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:33

Giolli schreef:
Ik verwacht eigenlijk niet zo heel veel. Ze hoeven ook geen 5-10 jaar mee te gaan. Maar in iedergeval 2 jaar zou toch wel fijn zijn.
Hoeven ook geen thermo, hoge dressuurboog etc. te hebben maar ik wil gewoon een fatsoenlijke, standaard laars van niet meer dan 100/150,- waar ik mezelf 2 jaar mee kan vertoeven. Is dat onmogelijk voor deze prijs?

Ik denk dat je dan met de gewone mondoni's een heel eind komt, kosten 100,- en je hebt vind ik echt waar voor je geld en idd ze lopen fijn!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:41

Waarom laat je niet gewoon nieuwe ritsen in je laarzen zetten?
Heb ik onlangs ook bij de laarzen van mijn dochter laten doen, ze heeft heel wat gepast maar niks zat lekker, ze is nu hartstikke blij met haar nieuwe ritsen!
Kosten 65,- euro. vragen naar een rits voor een motorlaars!!
Kapotte rits is overigens ongeacht het merk, reden nummer 1 om nieuwe laarzen aan te schaffen, of klacht nummer 1, t'is maar hoe je het bekijkt!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:44

Ik heb overigens gewoon schoenen van mn werk aan, zijn soort wandelschoenen, zitten zooo vreselijk lekker en met chaps is dat prima! Je heoft niet perse jodphurs te kopen....

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:01

Heb je aan spaanse rijlaarsen gedacht?Zitten heerlijk,soepel leer van (vaak) goede kwaliteit en je kan er ook mee lopen :D (goede zolen)
Meestal voor een lieve prijs te vinden.
Als voorbeeld(ken de site verder niet)
http://sellerie.espagnole.free.fr/bottes.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:07

Gooiske schreef:
Heb ik onlangs ook bij de laarzen van mijn dochter laten doen, ze heeft heel wat gepast maar niks zat lekker, ze is nu hartstikke blij met haar nieuwe ritsen!
Kapotte rits is overigens ongeacht het merk, reden nummer 1 om nieuwe laarzen aan te schaffen, of klacht nummer 1, t'is maar hoe je het bekijkt!

Daar dacht ik inderdaad ook aan :j
Als je huidige laarzen eigenlijk nog goed zijn maar je er niet in komt is ritsen er in laten zetten, of laten oprekken, verreweg de simpelste en goedkoopste oplossing :j

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:08

Ik denk echt dat je pech hebt gehad! Ik vind Petrie persoonlijk wel erg fijn.
Heb ze nu 4 jaar en 1 keer de zool en ritsen laten vervangen.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:11

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 18:27

Blijheid schreef:
Gooiske schreef:

Daar dacht ik inderdaad ook aan :j
Als je huidige laarzen eigenlijk nog goed zijn maar je er niet in komt is ritsen er in laten zetten, of laten oprekken, verreweg de simpelste en goedkoopste oplossing :j

Omdat ik heel veel horrorverhalen hier op bokt heb gelezen. :o Laatst nog iemand wiens laarzen compleet naar de kl*te geholpen werden...

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:39

Je kan toch ook je ritsen bij paardenwinkel erin laten zetten? Die weten hoe en wat...
Heb namelijk ook de verhalen van schoenmakers gelezen die er helemaal niets van af wisten.... Dag laars....

Ik heb Petries van 10 jaar oud, heb er destijds ritsen in laten zetten bij v. Rijs. Perfect! Keer nieuwe zolen en ze kunnen weer paar jaar mee!

Als ik jou was zou ik gewoon ritsen in je oude laarzen laten zetten is beter, of wellicht iets meer uitgeven en Lipica laarzen! Heb 5 a 6 jaar geleden voor 180 euro aan laten meten, zijn nu wel aardig aan het verslijten maar doen nog steeds hun werk!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:45

@Giolli: Je kan ze er ook bij een paardenwinkel of zadelmaker in laten zetten, die doen het vaker :)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:56

Giolli schreef:
Keet schreef:
Bij Lipica een paar aan laten meten?

Aangezien ik al zo veel geld aan laarzen heb uitgegeven wil ik het graag een beetje normaal houden. hahaha

Lipica heeft volgende week een aanbieding. 50% korting op alle opties.
Dit scheelt een hoop geld.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:00

Ik heb zelf een moeilijke pasvorm wat laarzen betreft. Mijn benen zijn kort, voeten zijn klein en kuiten zijn gewoon net wat te breed.

Wonder boven wonder ben ik naar de ruitershop hier in de buurt gegaan en heb ik laarzen van het merk Umbria gepast. Ze passen super en zijn van een mooie kwaliteit voor een leuke prijs. Vind het zeker aanraders!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:04

Ik las het verhaal en tot het stukje dat je wel je laarzen gewoon "verzorgde" zat ik echt te denken "Eet jij ze op ofzo?" :+

Ik ben er sterk van overtuigd dat het gewoon "geluk" hebben is ;) Ik kan 2 paar dezelfde schoenen kopen en de een gaat 3x zo lang mee als de ander... En prijs, tjah... net zoals bij normale schoenen, schoenen van 5 euro gaan bij mij soms langer mee dan van 120 euro :') Ik ben er gewoon heilig van overtuigd dat het bij laarzen ook zo is!

Zelf ben ik qua laarzen fan van Ariat, gewoon omdat die super fijn zitten, Ariat bij mij altijd wel redelijk lang mee gaat (heb ook andere verhalen op bokt gelezen) Maar dat is denk ik gewoon persoonlijk, denk eigenlijk dat je een beetje "pech" hebt gehad.. (beetje erg...)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 23:21

Welke voetmaat heb je?
Ik heb nog een paar simpele leren laarzen staan zonder ritsen, als het je maat is mag je ze voor de verzendkosten hebben (dan ben ik er vanaf, pas er niet in en gebruik geen laarzen maar)

fleursaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:03

ik heb laarzen bij http://www.paardenlaars.com weg daar kan je zo op maat laten maken precies zoals je zelf wilt je kan ze zelf helemaal roze of wat dan ook , ik vind ze heel fijn ! omdat ik een vrij dikke kuit heb kan ik uit de winkel geen laarzen vinden die zijn allemaal te klein , dus dit is perfect , het duurt wel een tijdje voordat ze klaar zijn maar dan heb je ook wat ! :D
/3

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:56

Ik begrijp uit je bericht dat je op stal altijd je laarzen draagt, dus niet enkel met rijden? Helaas, daar zijn moderne laarzen niet voor gemaakt. Er zijn 2 merken die je dan kan proberen, die zijn ook nog redelijk gemaakt voor gebruik buiten het rijden:

- Ariat (Bromont Tall Boot)
- Mountain Horse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:13

Ik heb zelf BR laarzen op stal staan, dat zijn dan ook mijn "leren" laarzen. Het geweldige aan die krengen vind ik dat ze lekker simpel zijn, kosten maar 110 euro (90 als je een goede winkel/aanbieding te pakken hebt) en ze zijn kunststof dus als je je paard even onder de douche zet zijn je laarzen ook gelijk schoon zeg maar.

Nou moet ik zeggen dat de kwaliteit niet echt helemaal om van te spreken is. Heb in beide laarzen nieuwe ritsen moeten laten zetten en de veters beginnen nou ook stuk voor stuk te knappen. Heb ze wel al 4 jaar waarvan ik ze denk ik 2 jaar 6 keer per week gebruikt heb. Ik ga er gerust mee door een vies modderig weiland, maar dat is ook wel te zien ondertussen.

Als je echt stevige stallaarzen wilt die niet snel kapot gaan zou ik zoals de persoon boven mij zie naar Ariat gaan kijken. Dat vind ik echt perfecte laarzen. Fijn om mee te rijden, lekker stevig, nog wel redelijk modern maar gewoon goed voor stalwerk. Zijn ook nog niet heel erg duur geloof ik. Zelfde geldt voor Mountain Horse.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:26

Marleen74 schreef:
Tip van de dag!!!!
http://www.ej.nl/products/10000068/6010 ... CK+VALENCE
Heb ze al 2 jaar,dender overal en elke dag doorheen (waardoor ik ze voor de wedstrijd gewoon met een schuursponsje schoon maak?)
Ritsen zijn nog heel en de zolen ook.
Top laars!

Ik heb ook leren rijlaarzen van Epplejeck eigenmerk, alleen de iets goedkopere versie en vind het heerlijke laarzen! Nou moet ik eerlijk zeggen dat dit mijn eerste paar leren rijlaarzen is en ik hiervoor jodphurs met chaps had, maar kan iets van de epplejeck zelf ook alleen maar aanbevelen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:32

Mondoni Bath al geprobeerd?