Laarzen te krap gekocht, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:37

Gewoon Zwart even vragen of het zo ook bij Petrie's kan. Ik heb toen ook gevraagd of het schuinvoor kan, maar hij zei dat hij het dan nooit zo mooi strak kon krijgen. Mijn laarzen zijn ongeveer een cm ruimer geworden en het in en uitstappen gaat veel gemakkelijker.

Friso_lover

Re: Laarzen te krap gekocht, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 21:41

@Zorro; Ja idd, vooral ook op koude plekken krimpt het sneller (ook iets dat ik gehoord heb), en ik bewaar mijn laarzen toch wel op een vrij koele plek :=

@ Anais: Ik hoor het morgen wel, als hij nog leuke ideeën heeft mag hij zijn gang gaan, als mijn laarzen er maar niet onder lijden :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:40

Ze zullen heus wel een beetje krimpen, maar als je ze iedere dag draagt (of iniedergeval regelmatig) staat er 'druk' op en zullen ze heus niet zo snel krimpen.
De kans is wel groot als je bijvoorbeeld maar 1x in de week rijd. Dan hebben je laarzen 6 dagen de tijd om te krimpen..

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:48

ik heb dit ook ooit gehad met nieuwe laarzen en er toen ook ritsen in laten zetten....
Heerlijk aan en uit trekken daarna.

Ik heb de ritsen net naast de balein laten plaatsen net aan de buitenkant ± 1 cm of zo.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 20:47

Hee allemaal!
Bedankt voor jullie tips, ik heb de laarzen naar de schoenmaker gehad en die zei dat een rits heel duur was (80 euro). Hij zei dat een elastiek ook wel zou werken, en dan was ik 30 euro kwijt. Hij gaat het elastiek naast de belijning doen aan de binnenkant. Donderdag kan ik het pas ophalen, dus dan maak ik wel een foto!