Poll: inschrijfgeld vs prijzengeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb jij het liefst?

t/m 6 euro inschrijfgeld per proef/parcours ~> alleen linten
66 (35%)
7 - 8 euro inschrijfgeld ~> linten + waardebon of gebruiksvoorwerpen
65 (34%)
9 - 10 euro inschrijfgeld ~> met prijzengeld voor de 1e prijs 20 euro
22 (11%)
10 - 12,50 euro inschrijfgeld ~> met prijzengeld voor de 1e prijs 30 à 40 euro
35 (18%)

Totaal aantal stemmen: 188

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:03

Tamadine schreef:
Ikzelf rijd geen wedstrijden verder, maar iets wat ik mij nu afvraag: als je prijzengeld doet, zijn er dan juist geen cominaties die bijv allang een klasse hoger kunnen die dan wat langer blijven hangen omdat ze vaak eerste worden en den de prijzen winnen. Dus dat er geen andere combinaties zijn die echt kans maken (jonge paarden/beginnende ruiters/ beginnende combi).

Klopt idd. Maar dat mag gewoon. Je mag tot 30 winstpunten in jouw klasse blijven rijden. Vind ik heel slim. Je gaat dan pas over op het moment dat je eigenlijk in je volgende klasse ook meteen winstpuntwaardig kunt rijden. Hierdoor verbetert in mijn ogen het niveau.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:37

Ik wist het al wel, maar hier valt me toch weer op dat de prijzen en het inschrijfgeld enorm verschillen bij de dressuurwedstrijden en bij de 'ijslanderwedstrijden' om het zo maar even te zeggen. Wij betalen al gauw zo'n €15 euro voor maar één proef en dan wil je er vaak toch 2 (een tölt en een viergangenproef) rijden, dus ben je zo €30 kwijt. Op het NK jeugd betaal je zelfs €22,50 voor de 1e proef en de 2e proef €17,50. Dan betaal je soms ook nog geld voor een prikwei en bij een meerdaagse wedstrijd ook nog om te overnachten. Erg jammer want dat zorgt ervoor dat ik maar heel af en toe een wedstrijd kan rijden, terwijl ik zoo graag meer wedstrijden zou willen rijden. :(
Prijzen bestaan nooit uit prijzengeld maar uit een lintje en vaak de 1e en 2e prijs uit iets van een waardebon of een leuk halster of iets in die zin. Wel is het altijd ontzettend leuk georganiseerd en ook heel gezellig, omdat de 'ijslanderwereld' een stuk kleiner is dan bij de grote paarden, ken je bijna iedereen op wedstrijd, wat ik dan toch wel een beetje mis bij de dressuur.

Ik had overigens gekozen voor de 2e optie :)

ViennaK

Re: Poll: inschrijfgeld vs prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:55

Bij ons is het inschrijfgeld 10 euro.
1ste proef geldprijzen 1ste plaats 40 E, 2de 35 E, 3de 25 E, 4de 15 en de volgprijzen 10 euro.
2de proef gebruiksartikelen varierend van zweetdeken, vliegendeken, hoofdstel tot antiklit, vliegenspray of net iets wat ik tegenkom en nuttig is om te geven als prijs.
Prijzen houden we wel een beetje verschillend.
Wij vinden dat je als je gebruiksartikelen geeft dat je dan ook te gebruiken met zijn iets waar je wat aan hebt. Hoofdstel en dekens heb ik in verschillende maten en anders kunnen ze de volgende keer het artikel ruilen tegn de juiste maat.
Ik vind dat wij redelijke goede prijzen hebben voor beide proeven

ViennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:55

Oja uiteraard zit er bij iedere prijs een lintje..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:32

Liefst heb ik het inschrijfgeld zo laag mogelijk en een lintje.
Helaas zitten we hier vaak op min 10 euro en een beker

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 00:58

Wat een interessante discussie! Ik betaal 7 euro per proef en krijg gebruiksvoorwerpen, waar ik stiekem wel een beetje van baal. Als ik in mijn kastje kijk dan heb ik 2 zweetmessen, 2 manenkamen, snoepjes en borstels over het algemeen liggen die ik heb gewonnen. Nu heb ik ook weleens een dekje of halster gewonnen en dat vind ik dan wel een veel leukere prijs. Ik heb liever 10 euro per proef en dan voor de 1ste prijs iets van 15 euro prijzengeld dan een zakje snoepjes wat je voor 1,50 kan halen.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:26

Ik denk echt dat wij het hier in de omstreken (Twente) het luxe hebben qua prijzengeld als ik dit zo lees :oo. Ik rijd met 2 paarden in de M1 en M2, meetsla ligt het startgeld per proef op 9-10 euro. B en L meestal op 7-8 euro. Ik ken hier maar 1 wedstrijd waar ze gebruiksvoorwerpen geven. Voor de rest is er overal geld. B en L meestal 1e prijs 35-40 euro en dan aflopend met zon 10 per plaats. En in de M1 aak 40-50 euro voor een 1e plek. Met mijn M1 paard rijd ik bijna altijd prijs, dus die levert nog een leuk zakcentje op. Mijn M2 paard helaas wat minder :'). Die kost alleen maar geld -O- , haha!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:26

Zo goedkoop mogelijk inschrijven vind ik het prettigst. Ik vind het ook nog steeds leuk om een beker te winnen in plaats van geld.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 13:08

Sjoos schreef:
Makkelijk gezegd.
Niet rekening houdend met het feit dat sommige verenigingen de accommodatie voor een dag af moeten huren, aangezien deze geen eigen accommodatie hebben, hier zit het bij ons in.

Een vereniging met eigen terrein zal ook rente/aflossing moeten betalen ;)

Inderdaad is het ook maar net wat voor gebruiksvoorwerpen het zijn, een verkleurd halster uit een etalage vind ik niet echt een prijs bijvoorbeeld.
Zoals ik het lees maakt het ook per regio uit wat er te winnen is.
En het zal ongetwijfeld ook met de omvang van het concours te maken hebben wat voor budget er is

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:10

7,50 en een lintje met beker.
Blijf zo toch nog een beetje Penny :o

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:15

ik spring dan en dan is meestal een aarding bedrag te winnen want je betaalt ongeveer 10% van het prijzengeld voor de eerste plaats dus €10 inschr. en eerste plaats is meestal ergens tussen de €70 en de €100 :) (2e 75 of 50 3e 50 of 30 4e 20 ect...)
en als ik dan toch moet kiezen optie 2 :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:33

Dat prijzengeld bij het springen hebben we hier maar zelden hoor...

Ik betaal op onze indoorconcoursen 9 euro per parcours (ook voor BB) en dan kun je gebruiksvoorwerpen winnen (maar niet in BB). Lintjes doen ze ook niet aan :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:40

Ik zou willen dat ze het zo goedkoop mogelijk houden om de wedstrijdsport te promoten! Het aantal starts op wedstrijden loopt naar mijn idee best wel terug en dat is gewoon zonde...

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:17

O dan heb ik het vandaag wel goed gefikst. BB gereden a 2x10 euro startgeld en in totaal 40 euro aan cadeaubonnen gewonnen (2x eerste en extra prijs voor hoogste stijlpunten :D )

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:48

Hier in België (federatie) is het zo voor de provinciale proeven:
11 euro inschrijving per proef
Beker voor de winnaar
1/4 deelnemers krijgt een lintje
1/4 krijgt prijzengeld, hoe hoger je niveau, hoe hoger het prijzengeld (van 15 in niveau 0 naar 30 euro in niveau 3 denk ik)

Ik vind het best wel ok zo
Alleen is het in de lagere proeven wel heel moeilijk om je inschrijvingsgeld terug te verdienen
Maar ja, om rijk te worden moet je het niet doen :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:21

Hier betaal je meestal 20 euro voor 2 proeven.
Maar als je 2 proeven wint, krijg je meestal 2 tegoed bonnen van 9 euro per stuk. (win je 1 proef, krijg je 1 bon a 9 euro)
Ik zou dus liever gewoon geld hebben en geen tegoed bon. (als ik mocht kiezen, want
ik vind een bon ook leuk hoor)