Hulp gevraagd. Van wie is dit paard nu??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:05

Moeilijke situatie, jij kan inderdaad zeggen dat je alles betaald hebt maar je vader kan zeggen dat hij de huur van het land niet heeft gehad van je. Dus dat hij dat betaald heeft.

Ik zou eerst eens bij het juridisch loket informatie inwinnen in hoeverre jij in je recht staat. Ik ben bang dat als je uiteindelijk voor de rechter komt, die gaat zeggen dat je dan ook al die maanden stalgeld moet betalen, want daar gaat je vader het dan op gooien denk ik...

Misschien eens met je moeder praten dat je anders toch een advocaat in de arm neemt, maar dat je het niet zover wil laten komen. Zomaar meenemen lijkt me ook niks, als jullie band niet goed is ben ik bang dat hij zelfs aangifte tegen je gaat doen. Dan staat het paard ook nog eens in je wei dus nog bewezen ook...

Moeilijk hoor :(

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:06

Ik verwacht dat je geen poot hebt om op te staan. Tinker is gewoon van je vader (of eigenlijk van je ouders) Pa heeft het er kennelijk heel moeilijk mee dat jij weggaat... en uit dat op zeer vervelende manier.
Aangezien de band tussen jou en je pa al niet zo lekker is... zullen ook andere dingen niet zonder slag of stoot gaan. Denk dat je je handen er echt vanaf moet trekken. Misschien kan je zelf een verzorger zoeken zodat je via die verzorger nog iets te weten komt over de Tinker ipv alleen via je moeder.

Betaal je trouwens voor je eigen paarden wel stalhuur?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:07

@piendepien. of het huis doorgaat weet ik binnen nu en een week. Dus dat is al wel vrij snel.
Hou me op het moment ook nog wel rustig.
Mijn zusje verteld mij dat soort dingen over wat mijn vader gezegd heeft. Dus hij heeft niet direct tegen mij gezegd dat ik de tinker niet mee mag nemen. Zo n lafbek is het dan ook wel weer......

Evelijn

Re: Hulp gevraagd. Van wie is dit paard nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:08

Maar heb je het dan wel direct aan je vader gevraagd?

Je zusje met haar borderline... is die nu wel betrouwbaar voor dit soort informatie?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:08

@Evelijn nee voor mijn eigen paarden betaal ik ook geen stalhuur.
anders had ik er nooit zoveel gehad....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:09

Je hebt twee KWPNers, een pony én een Noriker, daarbij geef je zelf aan geen geld over te hebben voor een juridische strijd.
Waarom laat je je deze ellende niet van je hals, concentreer je je op je eigen paarden, je nieuwe huis etc, en zie later maar eens hoe het staat met deze tinker. Ik bedoel, is het deze stress waard?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:09

@evelijn met dit soort dingen vertrouw ik haar wel ja. Al vertel ik haar ook niet al te veel omdat ze 2 handen op 1 buik is met mijn vader.

ubimone

Re: Hulp gevraagd. Van wie is dit paard nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:11

@Kuggur ik heb nergens gezegd dat ik geen geld over heb voor een juridische strijd. Heb alleen gezegd dat ik momenteel het geld niet heb om de tinker te kopen. Ze zal toch pas ergens volgend jaar onze kant uitkomen omdat de stallen nog gebouwd moeten worden.
maar wilde graag info inwinnen over het hoe en wat. En ja het kost me een hoop negatieve energie......

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:12

ubimone schreef:
@Tendance De huisvesting betaal ik niet omdat ze bij mijn ouders aan huis lopen. Dus betaal geen stal huur..... de rest betaal ik wel

Stro, hooi en dergelijke dan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:12

Voor mijn gevoel wordt hier heel veel bijgehaald, en draait het om van alles en nog wat, behalve om de tinker. Misschien iets om zelf even bij stil te staan, wáár gaat dit nu écht om?

Verder, je hebt alleen van je zusje gehoord dat je het paard niet mee mag nemen. Het lijkt mij dat hier dus een héle grote stap wordt overgeslagen: Bij je vader zelf informeren. Je komt nu over alsof je behoorlijk in de contramine bent, dus kalmeer jezelf, geef je vader ondanks alles een kans, ga er naar toe en ga het gesprek aan waar je moeder bij zit. Pas dán weet je hoe de vork in de steel zit en wat je vervolg stappen kunnen zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:14

Even nuchter opgemerkt: je hebt 2 kwpners, een pony en een noriker.. waarom moet die tinker persé mee?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:14

Dan zou ik je vader maar wat dankbaar zijn.... want hij betaald dus eigenlijk ook groot deel van jouw paarden,... je mag blij zijn dat je die dan zonder horten en stoten mee mag nemen.
Ik zou de Tinker maar laten voor wat het is.. als je over eigendom gaat lopen vechten... kan je vader je ook rekening voor schotelen voor achterstallige stalhuur.

Ik zou je zusje als je haar in andere dingen niet vertrouwd... nou ook niet meteen hiermee wel vertrouwen. Er speelt hier veel meer dan wat het beste is voor de Tinker. Misschien vind je zusje het ook wel vervelend dat jij weggaat en nooit meer thuiskomt... en is het aanhouden van de Tinker een manier zodat je nog wel bij je ouderlijk huis komt. Ze (zusje en pa) moeten toch iets hebben om jou te kunnen controleren... en dat lijkt nu de liefde van jou voor die Tinker te zijn.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:15

Eigendom van een paard staat niet geregistreerd, zoals bij een huis of een auto. Als er geen schriftelijke overeenkomst is, zoals een koopcontract, is het eigendom lastig te bewijzen en zal in geval van een conflict een rechter hierover uitspraak moeten doen. Dat je sterk staat, wanneer je een bepaalde tijd de zorg en kosten gedragen hebt, is geen garantie helaas.

Mijn gevoel is, dat je in jouw geval eerder via je moeder meer kans maakt. Zij is immers de eigenaar van de tinker, dus zij kan beslissen om hem bij jou onder te brengen. Maar ook in dat geval geldt: als je vader echt gaat dwarsliggen, hoe ver wil je (en je moeder) dan gaan om je gelijk te halen?

Soms wil een mooie brief wel eens helpen (beetje dreigen met verdere stappen), bij het juridisch loket kunnen ze je verder helpen hiermee. Dat maakt het dan wat officiëler, maakt misschien wat meer indruk.

Lastig dat het om je vader gaat, bij een vreemde was het een ander verhaal. Succes!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:15

Ik zou toch eerste eens met je vader gaan praten voordat je hier nu zelf zoveel frustratie gaat ophalen er is misschien helemaal niets aan de hand. Aan de andere kant blijft het wel zijn paard. Ga eerst maar eens praten en overleggen voordat je iets wil gaan ondernemen en jezelf nog drukker gaat maken dan nodig is.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:16

Mijn moeder heeft mij ook meegedeeld dat mijn vader het daar niet meer eens was en dat ik de tinker moest laten staan.
Mijn vader verdient geen kans na alle ellende die hij mij al aangedaan heeft. Blijkbaar wil hij mij nu terugpakken ofzo door mij de tinker niet te gunnen....

de dieren zijn mijn alles. ook de tinker!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:18

Ik ken TS al heel erg lang,zolang als de tinkermerrie er staat heeft TS er erg veel voor gedaan.
Ze heeft een band met dit paard,niet zo gek na al die jaren.
TS is de enige die iets met dit paard doet en er verder de zorg voor draagt,buiten/binnen zetten,veeartszaken,hoefsmid,stallen uitmesten en dit dier de nodige aandacht en verzorging geven.

Je weet hoe ik er over denk, ik gun je de lieverd,je hebt er lang zat voor gezorgd en ik hoop dat je pa bijdraait en haar jou gunt.Sterkte!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:19

@jannepauli De tinker MOET niet perse mee maar ik heb een band opgebouwd met dit dier en er zal niemand meer naar omkijken als ik het niet meer doe. Mijn moeder niet en mijn zusje heeft ook al gezegd haar handen er vanaf te trekken als ik weg ben.....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:19

Speedster schreef:
Mijn gevoel is, dat je in jouw geval eerder via je moeder meer kans maakt. Zij is immers de eigenaar van de tinker, dus zij kan beslissen om hem bij jou onder te brengen.

Als ouders in gemeenschap van goederen zijn getrouwd... dan is de Tinker van ouders gezamenlijk en heeft pa er net zoveel over te zeggen.

Je wilt je paarden... het komende jaar dus ook nog bij je ouders laten staan... omdat je de stallen nog niet af hebt? Dus komende jaar moeten jouw ouders gewoon nog zorgen voor de stalling van jouw 4 paarden?
Dan zou ik me gedeist houden en geen woord meer over die Tinker zeggen.... en in je handjes knijpen dat je pa je paarden niet aan de eerste de beste boom bindt op het moment dat je het huis uit bent. :Y)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:20

Ik zou het ook eerst eens persoonlijk met je vader en moeder bespreken waar ze beiden bij zitten. Maar dan meer op de manier dat je graag de tinker mee zou willen nemen naar het nieuwe huis of hun dat goed vinden. Breng het dan op een manier dat je hun de lasten en kosten weg pakt van een paard waar ze niks mee doen. Ze kunnen natuurlijk wel op zoek naar een verzorgster maar zoek maar eens iemand die alles komt doen en daarbij hebben ze dan toch altijd een vreemde voor hun over het erf lopen.

Ga er geen strijd van maken, waarschijnlijk win je het toch niet. Kans zit er misschien in dat ze over een tijd zeggen dat het toch teveel problemen geeft met verzorgers, dat ze teveel zorg erin moeten steken (hebben ze zelf ook andere paarden er dan nog staan?) en dat je haar mag komen ophalen?

Ik neem dan wel aan dat je zusje en moeder de verzorging oppakken en als deze met twee personen bij je vader blijven klagen over het extra werk van een "nutteloos" paard dat hij het misschien toch zat gaat worden.

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:20

wat ontzettend vervelend ik hoop dat dat paard gewoon met jou mee mag en ik ken het ook dat mensen meer om spullen geven dan om hun kinderen en dan is het bij mij nog minder erg want mijn vader zou me dat paard wel gunnen

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:21

Snap sommige reacties niet.. Als je een band met een paard hebt en al een hele tijd alles voor het paard betaald, laat je hem niet zo staan. Hoeveel paarden je daarnaast ook nog hebt.

Ik begrijp dat je nog de beste band met je zusje hebt, is het niet een optie om haar op je vader in te laten praten? Ze haalt hem waarschijnlijk niet meteen over, maar zet hem misschien wel aan het denken.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:23

@Evelijn dank je wel voor je kleurrijke bijdrage. Ik ben al het huis uit sinds mijn 19e. Ben inmiddels 31.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:23

Ik heb ook altijd wel gedacht dat als je kan aantonen dat je de kosten gedragen hebt voor het paard dat deze na zolang van jouw wordt. Maar zo simpel ligt dat natuurlijk allemaal niet. Paard staat bij je vader aan huis en daar betaal jij niets voor ook niet van jouw paarden. Dan kun jij wel kosten hebben voor het voer, hoefsmid end maar jij bent ook degene die het paard gebruikt dat wil dus niet zeggen dat je het zomaar kan toe eigenen. Ik zou eerst eens even rustig worden en met je vader gaan praten. Het is zijn paard hij heeft hem gekocht. Als je er dan niet onderling uit komt moet je het misschien toch maar laten varen. Je word er echt gelukkiger op om een hoop gedoe te maken en de tinker wel aan huis te krijgen. Dit is ook niet echt gezellig voor je moeder en je zus.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 21-05-13 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:23

ubimone schreef:
@Kuggur ik heb nergens gezegd dat ik geen geld over heb voor een juridische strijd. Heb alleen gezegd dat ik momenteel het geld niet heb om de tinker te kopen. Ze zal toch pas ergens volgend jaar onze kant uitkomen omdat de stallen nog gebouwd moeten worden.
maar wilde graag info inwinnen over het hoe en wat. En ja het kost me een hoop negatieve energie......

Ah, dat had ik dan verkeerd gelezen/begrepen.
Maar goed, verandert mijn overweging niet. Het zou dan best eens een non probleem kunnen blijken te zijn...

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:24

@Joyce83 mijn zusje heeft al aangegeven dat ze de verzorging niet op zich gaat nemen.... mijn moeder zal het misschien wel voor de een deel doen maar ze heeft nog nooit geen stal gemest van de tinker....