hoe paard vast zetten in mijn 2 paardstrailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Re: hoe paard vast zetten in mijn 2 paardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:16

ik heb een trailer met tussenschotten (voorin op hoofd hoogte) gezien, omdat die elkaar afmaakten.
is dat geen idee?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:20

Mijn trailer heeft idd ook bij het tussenschot geen ogen. Daarom staat mijn paard maar aan 1 kant vast. Voorin zit mijn zadelkamer, dus als ik een hooinet op zou hangen, zou die al hoger moeten komen.
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom je ze aan 2 kanten vast wil hebben? Als ze aan 1 kant vast zitten, kunnen ze toch ook niet klieren met elkaar (of in ieder geval moeilijker ;) )

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:58

Aan 1 kant kan makkelijk.
Draaien in een 2 paard trailer is praktisch onmogelijk dus waarom zou je hem aan 2 kanten vast willen zetten?
Als ik met de tweepaard trailer weg ging zette ik m'n pony ook maar aan 1 kant vast. En als we maar een klein stukje hoefde soms niet.
In onze anderhalf paard trailer staat hij wel altijd aan twee kanten vast omdat hij dan wel zou kunnen draaien.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:11

oke bedankt voor alle uitleg :)

kitlover, is een idee maar we hebben al zo veel kosten aan de trailer dat we echt niet nog een nieuw tussenschot kunnen betalen, plus dat we net voor het tussenschot nieuw rubber en verf hebben gehaald dus dat natuurlijk erg zonde is! tenzij het een los rekje oid is?

dan zet ik ze aan 1 kant vast! de ruin denk ik wel aan de zijkant en de voorkant omdat ik anders echt bang ben dat hij los komt, en aangezien hij nog zo jong is wil ik niet dat er ongelukken gebeuren, hij moet er wel een goede ervaring aan over houden!

btw ik kan dit jullie echt niet onthouden!
mijn nieuwe bil en borststangen zijn binnen :) voor extra comfort :)
Afbeelding

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:20

Paarden houden zichzelf in evenwicht met hun hoofd. Ik zou hem gewoon aan de zijkant vastzetten en niet strak, maar ook niet zo los dat ze zouden kunnen omdraaien.

Zelf staat mijn paard altijd los in de 2 paards trailer. De touw sla ik een paar keer los om de borststang zodat ze er niet op kan gaan staan.

ps. je nieuwe stangen zijn echt gaaf!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-05-13 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:43

Utrolig,

dankje! maar als je hem enkel aan de zijkant vast zet, dan kan hij toch een stapje naar achteren doen en zijn hoofd onder de stang krijgen? want op die manier krijgt hij vaak zijn halter af...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 18:00

Huh? De borst van het paard zit toch tegen de voorstang aan? Met 1 stapje naar achteren, kan hij toch nooit zijn hoofd onder de stang door doen? Hij staat aan de achterkant toch bijna tegen de stang aan en met 1 stapje naar achteren toch tegen de stang aan??? Ik snap niet hoe een paard dat wat jij zegt voor elkaar kan krijgen...

Ps...mooie stangen!

foxymidnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:55

Mijn nazaat van houdini krijgt alleen nog maar een touw halster om.
Al die nylon/leren halsters krijgt ze af.
Touw halster nemen dat achter de kaaklijn langs onder de nek door gaat.
Als het touw halster op de kaak ligt/over de kaak loopt dan zit het te los.
Touw gedeelte bij de neus mag hoger op de neus liggen dan de neusriem van een hoofdstel.
Juiste knoop gebruiken bij het vast maken van het halster. (te vinden bij Natural Horsemanship)

Verder staan ze bij mij aan 1 zijkant vast in de 2paardstrailer.
Zo dat ze elkaar niet kunnen bijten-pesten, maar wel hun hoofd kunnen bewegen voor hun evenwicht.

hoop dat je er wat aan hebt.