handpaard meenemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 01:10

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:18

ELpatcho schreef:
Gewoon een halstertouw. Paard loopt met zijn hoofd naast mijn been, dus maar kort stukje nodig. Als er dan iets is heeft ze de ruimte van een halstertouw, meer is alleen maar onhandig. Maar ik heb twee paarden van gelijke hoogte. Met fjord en shet bij elkaar zou je even moeten proberen. Maar mijn ervaring is dat je met te veel touw simpelweg in de knup komt.

Gewoon halstertouw is te kort, dan heb je geen speelruimte. Ik gebruik altijd een 3 meter lang touw, dan kun je ook het handpaard achter het rijpaard laten aansluiten op smallere plekken en je hebt wat ruimte als er toch een keer iets is waar ze van schrikken. Een touw van 5 meter lijkt me inderdaad wel teveel, net als een longe.
Het uiteinde van het touw (met nog wat speling) heb ik altijd in dezelfde hand (links) als de teugels en met mijn rechterhand leid ik het handpaard, dat werkt voor ons erg prettig.

dito

Re: handpaard meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:21

lekker doen, ook wel eens gedaan met buitenrit, ik op hfa en mijn bwp-er mee genomen, zelf vastgehouden, vind vast binden aan het zadel wat gevaarlijk. Had wel een iets langer touw mee dan een halstertouw zodat ik maar ook mijn paard iets meer beweegruimte had!

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:25

Op de manege doen wij dit altijd als we de paarden van de wei terug naar stal rijden.
gewoon allemaal zonder zadel op de hafjes en de shetjes halster om en met t halstertouw meenemen.
wij maken altijd een lus in het einde van het halstertouw houd fijner vast.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:01

Bedankt voor alle tips! dan ga ik me maar eens een touw van 3 meter aanschaffen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:03

ik gebruik altijd mijn leadrope, die heb ik enkel in mijn hand, de lijn gaat achter mijn rug langs naar de andere kant waar ik heb vasthoud

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:04

Ja was ik ook van plan maar die is dus 5 meter :P