laarzen aanmeten en niet het bestelde product wat nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:40

kunnen ze ook nog wat aan de neus van de laars doen? Heeft de verkoper van te voren ook gemeld dat de neus van de laars in de winkel afwijkt van de laars die geleverd ging worden? Lees even goed het consumentenrecht door en handel daarnaar zodat je niet je rechten verspeeld.Wijs de verkoper ook op het consumentenrecht het wil nog wel eens dat een verkoper dat recht niet weet/ernaar handelt
Je kunt ook hiernaar bellen en vragen wat je rechten zijn: http://www.consuwijzer.nl/?gclid=CM7a8c ... tAodpGAAAw

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:47

Meten moet staand gedaan worden en niet zittend, dus daar is al wat fout gegaan. Daar kan het verschil in kuit al voor een groot gedeelte aan liggen.
Tevens kan een fabrikant wel aanpassingen doen tot een bepaalde aantal cm anders verandert de stand van de laars te veel en krijgt het een raar model. Je kuit kan wel iets veranderen maar geen 2 cm in 4 weken dan zou je heel veel afgevallen moeten zijn als je kuit zoveel smaller geworden zou zijn.
Ook aan het slippen bij de hiel kan wat gedaan worden.
Maar de neus die nu meer 4kant is als het showmodel kan te maken hebben met het maatwerk heb jij een bredere voet als het showmodel dan kan de viet weleens wat anders uitzien kwa model, maar dan nog moeten ze nu goed passen en niet slippen ofzo. Als ze de leesten van toen nog hebben zouden ze de neus ook ronder moeten kunnen maken maar dan moet hij opnieuw opgezet worden.

Volgens de wet is de winkelier aansprakelijk voor de aanmetingen dus als de laars gemaakt is naar de maten die de winkelier heeft gedaan dan moet de winkelier zogen voor een oplossing en als ik het zo lees met zittend aanmeten zal daar dus waarschijnlijk ook fout gegaan zijn.

Ik ben erg benieuwd naat het merk laarzen dat je aan hebt laten meten, mag ook per pb.

Mootje1980

Re: laarzen aanmeten en niet het bestelde product wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:03

Wat een ellende zeg. Maar maak jezelf er echt hard voor dat je geen cent betaald. En ook je 140 euro terug krijgt hoor. Al moet je er 10 brieven tegenaan gooien. Is het een zelfstandige of is het onderdeel van een grote ruitersport keten? (Misschien heb ik daar overheen gelezen) Maar in dat geval ook daarheen schrijven met je klacht. Zoals gezegd eerst je even goed inlezen in wat je rechten zijn en hier en daar worden als Radar, consumentenbond enz enz doen het ook vaak goed. Als je rechtsbijstand verzekerd ben zou ik die ook even om raad vragen.
Wat ontzettend vervelend dat het nu ook nog eens bij een bekende is. Wat een oet.... dat hij zo met zijn vrienden om gaat. Succes ermee.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:17

Wij zijn net bij een grote ruitersport keten geweest om info op te vragen wat betreft opmeten. Nu kom ik erachter dat deze zaak staand meet en op meerdere punten. En nu is t me duidelijk waarom de laars rondom me enkel te los zit. Ook heb ik foto's laten zien en heeft deze verkoopster hun showmodel van dezelfde laars erbij gepakt. Deze is het nieuwe model en ziet er toch nog anders uit dan die van mij zeg maar veel mooier afgewerkt. Lijkt wel alsof die van mij een vrijdag middag snel afgewerkte laars is.....buiten om dat het niet het oude showmodel is zoals ik hem wilde. Volgens deze verkoopster is er toch iets fout gegaan in het maatwerk of het bij de verkoper of fabrikant ligt wilde zij zich niet in mengen. Maar volgens haar heb ik gewoon recht op volledige aanpassing of nieuwe althans zo zouden zij het met hun klanten doen. Zij verplichten een aanbetaling en als de laars goed zit verplicht op koop. Of je bent je aanbetaling kwijt, in mijn geval zou ik 2 keuzes hebben of aanpassing met excuses of aanbetaling terug

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:35

Volgens mij sta je volledig in je recht - laat je niet intimideren door verkopers of fabrikanten! Misschien dat het wel verstandig is om even op schrift (naar verkoper en fabrikant) te zetten dat er op meerdere punten niet aan de afspraak is voldaan omdat het afwijkt van het showmodel. Zodat ze het niet kunnen gooien op de afwijkende kuitmaat. Dat is NIET het enige dat afwijkt. Zij leggen daar nu graag de nadruk op, omdat dat het enige is waarvan ze kunnen volhouden dat het niet hun schuld is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:03

Je hebt laarzen van een bepaald model besteld,deze zijn niet geleverd.Al genoeg redenen om de laarzen te weigeren,dat de boel niet past is alleen maar meer reden om er vanaf te zien.

Citaat:
Feitelijke gebreken

Wat betreft de feitelijke gebreken zegt de wet dat de afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. De vraag is dan; wanneer beantwoordt de zaak wél aan de overeenkomst? De wet zegt er het volgende over:

Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Zoals u kunt lezen gaat het om een norm die voor de (beschermde) koper is geschreven. Voorbeelden waarop dit artikel toeziet zijn bijvoorbeeld een auto die een andere kleur heeft dan de koper heeft besteld of een broodbakmachine die er 3x langer over doet om het brood te bakken, dan op de verpakking staat.

Bron: http://www.allesoverrechten.nl/particul ... formiteit/

De winkelier mag met de fabrikant gaan kissebissen hoe dit probleem opgelost moet worden,komen zij er niet uit dan heb jij recht op teruggave van je aanbetaling.

Sterkte met alles,laat je niet op je kop zitten hoor :(:)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:01

Zoals je al weet ben je niet de enigste die problemen heeft met deze winkel en fabrikant.
Ik had toen ook geen zin in al dat gezeik want sowieso kwam ik niet verder met de ruitersportzaak, via de fabrikant heb ik toen met bijbetaling toch goede laarzen gekregen. ( niet perfect).

Bij mij was dus het probleem dat ik 10 cm was aangekomen op mijn enkels in 4/6 weken tijd volgens hun.....

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 22:28

@laura ja dank voor de pb. het betreft om dezelfde laarzen en dezelfde winkel. Balen voor je dat je bij hebt moeten betalen. Ik ben dit niet van plan....of zij maken de laarzen goed of nieuwe zonder bij betalen 600,- is toch wel genoeg voor een paar goede laarzen....of ik zie af van de verkoop.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:03

Ik geef je groot gelijk!
Zorg dat je je 140 terug krijgt dan he.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:26

Zoals hier boven in het bericht al staat omschreven hoef jij als koper geef producten af te nemen die niet aan jou eisen voldoen. Het kan wel zo zijn dat je de aanbetaling kwijt bent. Een aanbetaling is voor de gemaakte kosten,, ik denk dat je niet wilt weten hoeveel winkels of leveranciers aan de laarzen overhouden., maar bij een bedrag van 600,- praat je niet over 50,- euro winst ;) ... Dit bedrag ligt veel hoger! Ik zou de laarzen persoonlijk niet afnemen, daar krijg je echt spijt van! En waar is het spreekwoordelijk gezegde : de klant is koning naar toe?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:22

maradhja schreef:
Zoals hier boven in het bericht al staat omschreven hoef jij als koper geef producten af te nemen die niet aan jou eisen voldoen. Het kan wel zo zijn dat je de aanbetaling kwijt bent.

De aanbetaling moet ook gewoon geretouneerd worden als het product niet aan de eisen voldoet.De winkelier kan wel kosten gemaakt hebben maar dat moet hij uitvechten met degene die (in dit geval) de verkeerde laarzen heeft geproduceerd.Ook kan het natuurlijk zijn dat de winkelier zelf een fout heeft gemaakt door het niet doorgeven dat de bestelde laarzen niet meer gemaakt konden worden.

In alle gevallen niet de schuld van de klant en heeft dan ook recht op teruggave van de aanbetaling als er geen passende oplossing naar tevredenheid van de klant wordt geboden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:38

Ik heb iets soortgelijks gehad. Ze hebben toen aangepast wat ze konden maar het was niet echt mooi en te wijd om mijn enkel. Ik had een aanbetaling gedaan van 100 en daar heb ik de laarzen toen voor gekregen. Met een excuus erbij! Het restant hoefde ik toen niet te betalen.

Verder afgesproken dat als ik nog eens laarzen bestel dat we er dan allebei aan moeten denken dat de smalle mall gebruikt moet worden.

In jouw geval zou ik geen cent meer betalen en je geld terug eisen!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:12

Wij hebben ook iets soortgelijks gehad...kuit te wijd en bobbelen..geen gezicht. Kuit bleek bij het nameten ook 2 cm dunner. Laarzen zijn aangepast maar het probleem was er nog steeds. Nu heeft deze meneer hele nieuwe betere en duurdere laarzen gemaakt en gezorgd dat die binnen een week klaar waren. De prijs bleef voor ons hetzelfde.
Wij hadden een gelukkig een hele goede service en kregen duizendmaal excuus. Ja kan gebeuren als het maar opgelost wordt.
Laatst bijgewerkt door djoeka op 21-05-13 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:22

Ik zou er ook werk van maken, desnoods zelf de fabrikant bellen.
Assertief zijn hoor! Voet bij stuk houden! Ook al zijn het laarzen van € 100,- het moet gewoon goed zijn.
Erg dwars van de verkoper dat hij net doet alsof hij niet ziet dat de rits bobbelt en dar je kuit 4 cm verschilt.