Het leed dat rijhandschoen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:19

Ik doe al een paar jaar met mijn kunststof prutjes van 10-15 euro :=
Moet wel zeggen dat de gaten er in zitten nu...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:21

Ik ga voor Roeckl. Mooie handschoenen die ontzettend lekker zitten, om mee te rijden dan.
Die van mountain horse die op de vorige pagina staan vind ik fijn om mee te poetsen/wandelen/etc.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:48

EkmiC

Re: Het leed dat rijhandschoen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:08

Ik volg dit topic ook graag. Heb sinds een half jaar een nieuw bijrijdpaard. Maar deze is nogal sterk en heeft er een handje van om heel stiekem steeds wat meer teugel uit m'n handen te trekken. Ik ben dus op zoek naar handschoenen met goede grip die lang meegaan. Ik heb in december handschoenen gekregen voor m'n verjaardag, maar deze zijn dus al versleten en heb dus steeds blaren op m'n handen.

Ik was aan het kijken voor die Roeckl Grip handschoenen, in de hoop dat deze sterk genoeg zijn. Ze hoeven niet warm te zijn, het gaat bij mij puur om de grip. Iemand tips?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:52

Roeckl gaat heel snel kapot. Met een paar keer rijden al. Ze zitten wel heerlijk, en je hebt er voldoende grip mee. Maar ik vind ze heel duur omdat je er maar een paar keer mee kunt rijden.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:43

Roeckl is inderdaad 3x zuchten en dan vallen de gaten erin. Ik doe een half jaar met mn BR handschoenen van €13,-, dan kunnen ze nog door als reserve paar maar vertrouw ze dan niet meer volledig. Ik heb 1x gevoerde leren handschoenen van Horka gehad, ideaal voor de winter, volledig slijtvast. Maar voor de zomer heb ik nog geen fijn alternatief gevonden waarmee ik ook nog wat voel.

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:45

Ik zweer echt bij Roeckl, ik heb ze in verschillende kleuren en ik vind ze heerlijk. Ze zitten goed, gaan bij mij wel lang mee (ik rij elke dag, meestal wel maar één paard) en ze zijn ook nog eens mooi. Ik zou geen andere meer willen.

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:51

Het probleem met leren handschoenen is dat ze in het begin stug en glad zijn. Mijne:
http://www.xcellentrider.com/index.php? ... cts_id=142

Eerste weken beetje glad, maar lekker veel aan en af en toe invetten. Blijven zeker een jaar/anderhalf goed bij intensief gebruik (wel af en toe invetten om het leer te verzorgen)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:55

Ik heb eigenlijk altijd die domy suede handschoenen, van bijv. HH, BR, EJ, de meeste winkels / merken hebben ze wel. Ze kosten rond de 10 - 15 euro. Was er altijd wel tevreden over maar vind ze n de zomer toch wat zweterig.
Ik heb nu hele goedkope gekocht (3,50) van dunne stof met kleine nopjes van Horze

Maar als dat niet werkt ga ik me ook eens verdiepen in echt leer, dus ik lees graag ff mee :D

JRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:20

Scum schreef:
Schwenkel heeft ontzettend fijne handschoenen. Wij hebben 2 jaar geleden bij de stand op Equitana ons eerste paar gekocht voor de cross. Die worden heel zwaar gebruikt en ze zien er nog steeds perfect uit.
Dit jaar een 2e paar erbij gekocht voor dressuur trainingen, elke dag gebruik dus. Ze zitten heerlijk.
Kosten wel iets meer maar ze gaan dan ook ontzettend lang mee.

Denk dat je ze wel op internet moet bestellen, want in Nederland zijn ze volgens mij niet te krijgen. Of je moet dichtbij de Duitse grens wonen en even zelf gaan.

Schwenkel is ook in Nederland te verkrijgen bij verschillende ruitersportzaken! Super handschoenen met een stevige grip en ontzettend sterk.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:54

Hier hetzelfde probleem. Ik doe ook niet langer dan een paar weken met mijn handschoenen voor de gaten erin vliegen.. Heb al veel verschillende merken geprobeerd maar veel verschil maakt het niet.. :n Ze gaan allemaal snel stuk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:27

Ik heb nu handschoenen van BR met zacht leer aan de binnenkant en een soort polyester aan de buitenkant. Heb ze nu denk een ruime maand en ze rijden heerlijk.
Nog geen slijtage gezien/gemerkt :) Ze waren 20 euro :)

colinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:43

De mountain horse handschoenen gaan bij mij ook het langste mee, klein jaartje denk ik. Ze zijn alleen bijna nergens meer te krijgen. Tevens zijn ze vrij stug en na drogen erg hard.

Heb net wel alle handschoenen in 2 ruitershops gepast waaronder ook de roeckl's. Pasvorm is idd erg fijn, maar had sterk mijn twijfels over het materiaal.
Ben daarom toch voor herten lederen handschoenen gegaan en ben heel benieuwd hoe die mij gaan bevallen.

Misschien niet geheel verkeerd om erbij te melden dat ik met rubberen antislip teugels rij.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:48

Colinda, daar rijd ik idd ook mee en ik kreeg wel de opmerking dat je handschoenen daar ook sneller door slijten :j

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:50

Ik rijd daar inderdaad ook mee. Misschien eens overstappen op gladde teugels met goede antislip handschoenen :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:57

Leren handschoenen vind ik te glad.
Ik heb ook vaak nieuwe handschoenen nodig,maar ik koop gewoon de Imperial riding of BR handschoentjes.
Die kosten nog geen 15 euro dus daar ga ik niet voor tobben.

Mijn gevoerde handschoenen in de winter zijn een stuk duurder,ik heb echte dikke van roeckl en die mag ik dan ook alleen dragen bij echte kou.
Dan doe ik er langer mee.De fleece gevoerde koop ik ieder najaar 2 paar nieuwe van,de oude gebruik ik voor longeren en mesten of trailerladen.
Dat is namelijk echt funest voor je griplaagje.

colinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:02

@destino, dat is mij idd ook verteld. Heb al verschillende merken geprobeerd van de meest goedkope tot het duurdere segment, maar bijna alles is van kunstleder of neopreen en daar ben ik binnen een maand doorheen.
Ik gebruik ze alleen om te rijden en de enige handschoenen die het bij mij langer dan een maand hebben uitgehouden zijn de mountain horse.

Heb toevallig net nog een flinke discussie in 2 ruitershop's gehad en ik moet zeggen de lederen handschoenen waren niet eens gek veel duurder dan de roeckl's, waar veel mensen erg positief over zijn, maar mijn gevoel is veel beter bij de lederen.

Ik ga ze vanmiddag direct uit proberen en houd jullie op de hoogte.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:12

Ik had altijd Roeckl.. Eens een keer Kingsland handschoenen geprobeerd (€60 geloof ik) Nou ze hebben het geen 3 maanden volgehouden en ging toen al kapot bij de naden, heb ik overigens van meer mensen gehoord dus toch maar weer terug naar Roeckl :)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:19

Ik heb hetzelfde probleem als jij TS. Heb echt járen gedaan met leren handschoenen, merk onbekend. Zaten heerlijk en geen slijtage te zien, af en toe invetten en klaar. Helaas er uit gegroeid en toen handschoenen van leer van EJ gekocht. Erg fijn ook, behalve dat ze bij een beetje zweten wat al snel gebeurd blauw aflieten op mijn handen, liep dus enkele dagen met blauwe handen rond, geen gezicht!
Toen dure Roeckls gekocht, zitten echt fijn, maar de slijtage is na een maand al duidelijk zichtbaar op meerdere plekken. Ik rij er mee en longeer er mee. Maar voor dat geld koop ik ze niet weer, ik verwacht over 2 maandjes dat de gaten erin gaan vallen. Erg jammer voor zo'n merk.
Mijn conclusie: leren handschoenen :) waar ze te koop zijn weet ik niet, bij de EJ en Divoza heb ik toen niets geschikts gevonden helaas....

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:29

Mijn leren handschoenen van 'vroegah' (Ook merk onbekend) waren ook de beste die ik ooit gehad heb... Alleen mn schoonmoeder besloot dat die wel een keer een wasbeurt konden gebruiken (handwas) en vervolgens kranten erin gestopt voor het vocht... Resultaat dag fijne handschoenen want je kon er iemand mee doodgooien zo hard...

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:33

Ik heb van de winter gereden met simpele leren handschoenen van de hema! Slechts €12,50
Tot nu toe nog geen slijtage kunnen ontdekken, enige wat er bij veel gebruik gebeurt is dat ze wat uitlopen (losser worden), maar misschien is het dan een idee om een paar te kopen dat in het begin goed strak zit. Dit laatste heb ik zelf alleen nog niet uitgeprobeerd. Verder rijd ik in de zomer met Roeckl handschoenen, maar wat iedereen zegt, ze zitten heerlijk, maar slijten snel.....

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:00

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:36

Zien er goed uit. Hoe is de grip van die handschoenen?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:46

Ik vind de grip erg fijn, maar ik rijd wel met splitreins (western). Echter denk ik dat het verschil qua vasthouden niet zo veel uitmaakt eigenlijk, maar kan het niet echt vergelijken :+

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:45

Ik vind ze niet duur namelijk. Misschien de moeite om eens te proberen!