Cap en hoofdpijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Cap en hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:17

Net als je voeten zet je hoofd ook uit als je gaat zweten. Een cap zal dus altijd strakker gaan zitten naarmate je meer inspant. Vooral als het warm is dus.

tamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:26

In een ruitersportzaak legden ze mij uit waarom de ene merk cap veel prettiger (minder knellend) zat dan het andere merk. Omdat de ene persoon meer een rond hoofd heeft en de andere meer een ovaal hoofd, dit is ook terug te vinden in de pasvorm van caps. Kijk dus naar de pasvorm van verschillende merken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:29

Ook dat idd. Een GPA zal bij mij bijvoorbeeld niet passen :=, heb ik al ondervonden.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:29

tmorren schreef:
In een ruitersportzaak legden ze mij uit waarom de ene merk cap veel prettiger (minder knellend) zat dan het andere merk. Omdat de ene persoon meer een rond hoofd heeft en de andere meer een ovaal hoofd, dit is ook terug te vinden in de pasvorm van caps. Kijk dus naar de pasvorm van verschillende merken.

_/-\o_

boktuser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:57

misschien een verkeerd model, zo zijn bijvoorbeeld de hh caps meer ovaal en die van BR meer rond.

sky_deamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 15:22

Wauw wat een tips allemaal!
Ontzettend bedankt!

Ik heb ondertussen een andere cap en die ga ik vanavond uit proberen. :) Naar mijn gevoel zit deze al stukken beter dan mijn vorige dus ik zal vanavond eens zien of ik van deze hoofdpijn krijg. Ik hoop het niet natuurlijk!

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:19

Hopelijk zit je nieuwe cap beter! Succes ermee!

Heb er zelf ook last van gehad. Toen ik begon met paardrijden, heb ik eerst de oude cap van mijn broertje een half jaar gehad. Ik wist nooit zeker of ik het nou echt leuk zou gaan vinden of niet. Gek genoeg had mijn broertje een groter hoofd dan ik, dus hij paste op zich wel (casco cap). Na een tijd ging de cap kapot, kon hem niet meer verstellen. Nu heb ik een nieuwe cap, een zwarte fluwelen met een strikje aan de achterkant (PENNY). Nu heb ik er eigenlijk nooit meer last van, een enkele keer heel even, maar dat trekt dan meteen weg. Hopen dat het voor jou nu ook opgelost is!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:23

ik heb hetzelfde probleem gehad dat ik hoofdpijn kreeg van mijn cap
nu heb ik een lichtere cap gekocht die beter ventileert en heb ik er geen last meer van

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:19

Ik heb hier ook af en toe last van, maar niet altijd.. echt vreemd. Mijn cap is niet verstelbaar. De ene keer zit ie weer veel te strak, de andere keer verschuift ie de hele tijd :( Alsof mn hoofd krimpt en weer groter wordt :')

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:29

Of het ligt aan je haar! :J

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:20

Ja als je haar bijvoorbeeld te strak in en staart zit kun je het ook krijgen. Of als je haar te dik/zwaar is (aangezien je het ook al hebt van een muts of een pet)

DJumpingboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:36

Het kan heel goed zo zijn dat de cap te strak zit, maar een duurdere cap ( in ieder geval van hogere kwaliteit ) help ook heel erg

sky_deamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 22:55

Sorry dat ik zo lang niet gereageerd hebt... (studie is heel druk momenteel.)
Ik heb ondertussen al gereden met de nieuwe cap en het ging goed! Geen hoofdpijn meer. :)