Te voet naar wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 10:08

Iedereen weer bedankt voor jullie reacties!
Lijkt me eigenlijk wel leuk om met jullie als hele groep op wedstrijd te gaan :P
Maar dat zal denk ik niet lukken aangezien ik in friesland woon.

Sjolvir: Jammer dat het niet zo goed ging, gelukkig nog wel een wp. Een nadeel van het buitenseizoen is ook indd het rotweer.
Vientje: wat heb je een leuk paardje <3 (hij heeft 2 verschillende oren :D )
Ik wilde ook altijd een wit/(appel)schimmel paard, maar dit mocht nooit 'Zij is dan binnen de kortste keren weer zwart'.
Nu hebben we een hond (ras is landseer) geadopteerd (ofzoiets) en hij woont bij ons en is dus van ons, maarrr die is .....Wit, maar dan wel met een aantal zwarte vlekken. Het is een echte hond die van zwemmen houd en hij loopt dan ook zo de sloot in :+ hij komt er zwart weer uit, maar na een uur of twee is hij weer helemaal wit :D
* dat je werd aangereden, indd hopelijk wordt dit geen gewoonte, maar dat gebeurd vast niet.

Ik heb nog geen wedstrijd gehad en denk dat ik pas eind dit jaar of volgend jaar ga starten.
Mijn paardje is 4 (wordt alweer 5) en ik wil eerst goed met haar trainen. Omdat ik nu in het examen jaar zit en dus vanaf vandaag examens heb, heb ik een tijdje niet intensief gereden. Ook zijn we nog nooit met mijn paard in de vereniging geweest :( dus doen we het rustig aan.
Ik heb haar trouwens vanaf juli of augustus vorig jaar onder het zadel, maar we hebben in de winter helaas ook niet echt gereden.. :(
Wel wil ik na de examens regelmatig/bijna elke dag naar de vereniging om daar te rijden en te wennen voor haar. En ook lessen te nemen *D
Ik wilde dit eigenlijk al eerder, maar omdat ze nog wel jong is en we dus te voet moesten, vond mijn moeder het wel belangrijk dat we haar eerst in de bak even goed gereden hadden enz.
We zijn helaas trouwens ook pas (als het goed is) vanaf juni lid van de vereniging, omdat we voor die tijd toch niet veel gebruik zouden maken van de rijhallen. (niet dat het nu wel zo nodig is in de zomer :+ , maar het scheelt toch weer de helft van de prijs)

Wanneer gaan jullie weer te paard naar een wedstrijd?

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 10:10

Jenny_S schreef:
ik ben vorige weekend onder de man naar eerste wedstrijd gegaan 3.6km, iets meer als half uur (alleen gestapt)
dacht dat ze dan wel relaxt zou zijn ter plaatsen,maar ze had behoorlijk praatjes haha
hulp is wel fijn ja, iedereen is behoorlijk gefocust op zich zelf natuurlijk en je moet toch jezelf aanmelden enz..

Hoe is het gegaan?
Ja er moet sowieso een voorlezer mee en mijn moeder gaat ook mee, dus dat moet wel goed komen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:13

Als het OK blijkt met mijn paardje dan gaan wij zaterdag over 2 weken weer heen :Y) 8 km heen en terug, 2 proeven. Maar moet dus nog even afwachten of de schade meevalt.

Ze heeft idd 1 oor meer gekruld dan het andere :+:

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:14

Ik ga bijna altijd onder het zadel, ik heb geen grote auto en trailer. De ene wedstrijd is ongeveer 20 minuten rijden, de andere bijna een uur. Als ik wat later moet starten meld ik me vaak aan voor ik na m'n paard ga, anders doet vaak een van de mensen die mee is dat, zodat ik later kan aankomen op de wedstrijd (half uur ipv een uur van te voren).

Meestal rij ik rustig heen en gaan we crossend terug, heb gelukkig geen last van een moe paard.

Peachy

Re: Te voet naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:22

Ik rij dan wel niet onder het zadel maar met de koets en ik men altijd naar wedstrijden.
Het verste wat ik heb gereden is 10 km heen en 10 km terug en dan een marathonwedstrijd (met wegtraject van 6 km) op locatie.
Is pittig maar ging goed. Wel hiervoor getraind hoor om km te maken.

Meestal zit ik rond de 6 km enkele "reis" dus ook nog terug 6 km.

Als ik als een van de laatste moet starten wacht ik daar op de uitslag met de pony;s (even aftuigen en halstertje aan daarna weer optuigen en naar huis).
Voordeel is idd dat ze wel lekker los zijn gereden en hun energie is wat getemperd haha.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:39

0nynke schreef:
Jenny_S schreef:
ik ben vorige weekend onder de man naar eerste wedstrijd gegaan 3.6km, iets meer als half uur (alleen gestapt)
dacht dat ze dan wel relaxt zou zijn ter plaatsen,maar ze had behoorlijk praatjes haha
hulp is wel fijn ja, iedereen is behoorlijk gefocust op zich zelf natuurlijk en je moet toch jezelf aanmelden enz..

Hoe is het gegaan?
Ja er moet sowieso een voorlezer mee en mijn moeder gaat ook mee, dus dat moet wel goed komen

haha niet heel best, deed mee aan de impulsrubriek (andere puntentelling), eerste ring op gras met witte lage hekjes (heeft paard nooit gezien natuurlijk haha) 52% van de behaaldepunten dus onvoldoende en tweede ring was op agterbergbodem (super wit zand, gaf bijna licht) met spiegelwand :D daar 60%
maar was supertrots op mijn paard

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:46

Peachy schreef:
Voordeel is idd dat ze wel lekker los zijn gereden en hun energie is wat getemperd haha.

Bij mij is het juist anders! Wil wordt er heel erg vrolijk van, en ook heel erg ontspannen. Dus op wedstrijd heb ik dan (hopelijk) een fris ontspannen paard. En die combi vind ik erg fijn. Ik vind het trouwens wel een echt voordeel hoor, als je zo fijn met je paard op buitenrit kan. Scheelt vaak een hele hoop op wedstrijd. Op de drukste concoursen is hij zo braaf en schrikt eigenlijk nergens van. Alleen vind hij tuinkabouters nog wel heel raar _O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:20

Och hier ook, laatst route getimed voor andere wedstrijd. Spoor met langsrazende trein, openstaande brug, onder snelweg door, winkelcentrum door, wachten bij druk kruispunt voor het rode stoplicht, allemaal geen enkel probleem.

Dag erna in de vertrouwde buitenbak scharrelde er een vogeltje in de struiken. Paard helemaal van de leg :')

Fris en ontspannen, zo is mijn paard dus ook als we onder het zadel heen gaan. Is heerlijk rijden :j

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:35

Ik deed dat met mijn lease pony ook bijna altijd..
Ik moest dan zeker 3 kwartier stappen, nu ik daar zo overna denk had die merrie wel een beren conditie!
Deed dat met zowel dressuur als springwedstrijden hene en terug :7

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:41

Jenny_S, die impulswedstrijden waren hier (ik geloof op 4 mei) ook! ;) jammer dat het niet super ging, maar toch weer een mooie ervaring lijkt me :)
Vientje, ik duim voor je :j

Wat leuk om te lezen dat er steeds meer mensen te voet naar wedstrijd gaan!
Het is voor mij helaas nu nog niet zover, maar ik was bang dat als het zover was, ik de enige was die te voet kwam.
Ik dacht: ze zien me al aankomen :') maar het valt dus mee :D

Heb er echt zin in, en ook om 'gewoon' te rijden in de vereniging!