Lak rijlaarzen kapot, garantie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:59

Arc_En_Ciel schreef:
Echt zo jammer dat er telkens rekening wordt gehouden met mensen die liegen :n

???Huh wat bedoel je??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:01

tabaflab schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Echt zo jammer dat er telkens rekening wordt gehouden met mensen die liegen :n

???Huh wat bedoel je??

Dat ze er per definitie van uit gaan dat je je laarzen zelf gesloopt hebt en dat dus niet eerlijk zegt.

tabaflab

Re: Lak rijlaarzen kapot, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:02

ooooooh ja.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:04

moonfish13 schreef:
Dat ze er per definitie van uit gaan dat je je laarzen zelf gesloopt hebt en dat dus niet eerlijk zegt.

Precies ja :j

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:07

brechtje122 schreef:
bigone schreef:
Ook wel weer typisch Divoza, sorry, maar heb ook al een aantal keren problemen gehad. Wel verkopen maar de nazorg is in sommige gevallen prut.

Heb ik helaas ook ervaring mee..

Hier ben ik het niet mee eens. Heb altijd een super service gehad bij Divoza.
Heb zelfs mijn 5 maand oude zadel voor 690 euro aan hun verkocht en ik had hem daar gekocht voor 900 euro.
Heb gewoon contanten gekregen!
Met de lak kun je beter niet divoza maar cavallo bellen.
Misschien is het wel een veel voorkomende fout waar ze al hun eigen manier hebben om mee om te gaan :?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:42

Heel jammer maar hier ga je volgens mij geen vergoeding voor krijgen. Lak is zo kwetsbaaar, moet je eigenlijk niet als trainingslaars willen gebruiken maar alleen als concourslaars. Het lijkt idd wel of je ergens tegenaan gelopen/gereden bent, er zit echt een putje in de laars en het lijkt wel of die behalve door de lakcoating heen, ook in het leer zit. Het is zonde, absoluut, maar niet te verwijten aan een productiefout o.i.d. waarvoor je vergoeding of reparatie zou kunnen eisen.

Zag hier iemand zeggen "Dit hoort niet" , daar ben ik het niet mee eens. Vergelijk het eens met een auto, als ik met mijn nieuwe auto net langs een stekelbosje schamp, heb ik ook krasjes op mijn auto, erg jammer maar daar kan de auto ook niet tegen... de dealer ziet me aankomen als ik zeg "Dit hoort niet"

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:47

Ik heb toch echt 2x bij divoza gewoon mogen omruilen tegen nieuwe.. Ging dan wel om iets anders maar toch.. Tot nu toe niets te klagen over de service..

Dat deze laarzen alleen voor wedstrijd zijn is natuurlijk onzin, ook wedstrijdlaarzen moeten worden ingereden! Ik snap TS volkomen want zo snel kapot hoort niet, maar ik snap ook dat t voor divoza moeilijk is om hierover te oordelen.. Ik vind t voorgaande voorbeeld met de kras op de auto een goede..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:50

Mijn ervaring vanuit een winkel is juist dat je mensen héél erg vaak voordeel van de twijfel geeft (en dat er genoeg liegen en profiteren).

Dit is duidelijk een schade die niet zomaar ontstaan is, maar echt door gebruik, jammer maar helaas.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:55

Tja, lak is kwetsbaar, wel heel erg zonde, maar er zit inderdaad zo een beschadiging op/in,
bij minimaal ergens tegen aan komen.
Hoe mooi ik ze ook vind, is meteen de reden dat ik ze niet ga aanschaffen.

Beschadiging is ongetwijfeld omdat je al dan niet ongemerkt iets geraakt hebt, wel heel erg zonde.
Zou het bij Cavallo zelf proberen, aangezien zij in principe diegenen zijn die het produkt maken.
Moet erbij zeggen vind dit geen rare beschadiging op lak, maar hoop voor je dat ze een goede oplossing aanbieden, 300 euro is niet niks.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:58

mijn nieuwe chapers zijn na de eerste keer rijden kapot gegaan omdat er een pony met zijn hoef een gat DOORHEEN getrapt heeft! :(:(

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 22:36

Ik moet zaterdag weer terug naar Divoza, dan worden ze vanaf daar naar Cavallo verzonden.
Ben heel benieuwd. :j

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:39

ik zou eens informeren bij de consumentenbond. Volgens mij zijn ze verplicht om iets te doen, tenzij ze hebben gemeld dat er geen garantie op zit. Je weet toch dat iemand gaat pardrijden met die laarzen en niet mee op de bank gaat zitten :+

lillylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:54

Ik heb precies dezelfde laarzen! Ook gekocht bij divoza, en die van mij zijn nu al voor de 2e x onderweg naar cavallo. 1e x omdat er na een paar x rijden al heel veel steentjes waren uitgevallen.. Dat hebben zowel divoza als cavallo netjes opgelost, alle steentjes zitten er weer in en de laarzen kreeg ik gepoetst en wel weer terug! Maar nu de 2e x omdat de rist zeg maar een soort van loslaat op de plek waar de deuken zitten van het inzakken.. Divoza denkt dat cavallo er niks aan gaat doen omdat het van de sporen zou komen, maar ik heb altijd met laarzenbeschermers om de sporen gereden.. maargoed Divoza heeft ze wel opgestuurd naar Cavallo (nu een weekje geleden) dus ik wacht nu nog op antwoord..

Ik hoop voor jou dat het ook netjes wordt opgelost!
Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor wedstrijden, maar ze zitten heerlijk dus wil ze eigenlijk nog wel even houden... Maar als het niet wordt opgelost, neem ik in ieder geval geen cavallo meer!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 19:43

@lillylover:
Wat jammer dat je ook problemen hebt met dezelfde laarzen! Had het eerlijk gezegd niet verwacht dat het zulke slechte laarzen waren.
Heb over het algemeen veel positieve dingen over Cavallo gehoord.

Over mijn steentjes op de laars heb ik doorzichtige nagellak (top coat) gedaan. Dan blijft het extra goed zitten.
Dat doe ik bij al m'n steentjes, en het werkt heel goed. :j Misschien dat je er wat aan hebt.

Ben benieuwd hoe het met jouw laarzen afloopt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:39

Slechte laarzen? Lak is een super kwetsbaar product dat ook nog eens duur is, maar de consument wil het per sé op producten die vooral functioneel zijn, dus op laarzen en hoofdstellen. Mooie beschuldigingen hoor, waarom vind je dan zelf geen onschendbare lak uit? voor die prijs uiteraard :D

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 18:57

poes schreef:
Slechte laarzen? Lak is een super kwetsbaar product dat ook nog eens duur is, maar de consument wil het per sé op producten die vooral functioneel zijn, dus op laarzen en hoofdstellen. Mooie beschuldigingen hoor, waarom vind je dan zelf geen onschendbare lak uit? voor die prijs uiteraard :D

Lak bestaat ook in verschillende soorten kwailiteiten.
Mij is verteld in de winkel dat dit uitstekende kwaliteit lak is. Dan verwacht ik niet dat het snel kapot gaat, zelfs niet omdat het lak is.
Ik koop niet voor niks geen goedkope lak.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:10

TinekeHorses schreef:
poes schreef:

Lak bestaat ook in verschillende soorten kwailiteiten.
Mij is verteld in de winkel dat dit uitstekende kwaliteit lak is. Dan verwacht ik niet dat het snel kapot gaat, zelfs niet omdat het lak is.
Ik koop niet voor niks geen goedkope lak.

Natuurlijk vertellen ze je dat in de winkel, ze willen dat daar ook gewoon verkopen. Dan gaan ze natuurlijk niet zeggen dat het prutskwaliteit is :)) Ben er laatst ook geweest voor een wedstrijdjasje, ik had een jasje uitgekozen en die vond ik supermooi. Maar de verkoopster vond hem niet mooi zitten, o.a. de split zat niet goed. Maar dat zou je met rijden niet zien inderdaad, maar toch jasje was niet goed voor mijn postuur. Alsof ik met dat jasje de avondvierdaagse ga lopen ofzo, is toch alleen bedoeld om te rijden! Daarna kwamen ze aanzetten met veel duurdere jasjes, ja sorry hoor maar dat past niet binnen mijn budget. Heel vriendelijk geholpen hoor, maar je merkt toch echt wel dat ze iets proberen te verkopen. Het is niet voor niets een winkel.

Ik denk dat het echt aan de lak of type laars ligt, want ik heb leren Cavallo laarzen gehad en die zitten/zaten echt hemels! Het is dat ik ze niet meer pas, want ze zijn nu echt al best wel oud, maar zien er echt nog uit als nieuw. Geen beschadigingen oid (behalve een kras, eigen schuld). Echt superkwaliteit! Als ze er in mijn maat waren had ik ze zo opnieuw gekocht.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:20

duur of goedkoop, lak is kwetsbaar.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:30

Derby geeft niet voor niks geen garantie op lak. Cavallo volgens mij ook niet.
Ik vind het best een flikse beschadiging, alsof er echt wat in gestoken is.

Wat had je van divoza verwacht eigenlijk? Dat ze je garantie geven op iets waar geen garantie op zit?
Dat ze uit eigen zak je nieuwe laarzen geven?

Volgende keer iets beter inlezen.. lak is rot spul en wordt afgeraden op grote oppervlakte.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:41

poes schreef:
duur of goedkoop, lak is kwetsbaar.

Heb een lak neusriem, het paard draagt deze al ruim 1,5 jaar elke dag, en geen krasje op! En het paard wil hier en daar nog wel eens stoten, bv tegen de muur. Hoofdstel was nog geen €100,- ;)

Dus wil niet altijd iets zeggen! Gewoon leer is net zo kwetsbaar

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:47

Ooh wat zonde, precies de reden dat ik nooit voor laklaarzen ben gegaan... :(
Het lijkt wel een soort gaatje? Zou er gewoon even mee terug gaan naar Divoza, mij werd verteld dat je op alles garantie hebt, behalve op de rits.
Nee heb je, ja kan je krijgen... En anders kun je altijd nog langs de schoenmaker, heb eens gelezen dat die er nieuw stuk lak overheen kunnen zetten! :)

Zou kunnen dat je toch iets geraakt hebt... Zou zonde zijn! Denk dat ze ook echt bedoeld zijn voor wedstrijden eerlijk gezegd.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:22

Ik heb ook een keer bij divoza laarzen gehad, die waren ook best snel stuk. Ik heb vervolgens gebeld en ze zeiden dat ze er geen garantie op gaven. Dus zat ik met kapotte laarzen van 2 weken uit..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 19:56

Ik heb mijn laarzen vandaag naar Divoza gebracht, zij zullen ze naar Cavallo in Duitsland opsturen.
Ben heel benieuwd.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 20:10

Na meer als een maand nog niks gehoord te hebben van Divoza, heb ik ze een paar dagen geleden gebeld.
Gister kreeg ik een mailtje dat ik over een maand nieuwe Cavallo's kan komen ophalen. :)

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:46

netjes opgelost.