Dees schreef:Er is ook nog zoiets als fatsoen.
Iets wat in dit topic ver te zoeken is inmiddels dus ik haak verder af. Ik wens TS veel wijsheid.
Ik heb topics gezien waarin het er met minder fatsoen aan toe gaat. Mensen stellen hier gewoon vragen en andere mensen geven daar antwoord op. Dus het fatsoen in dit topic is weg omdat niet iedereen het blind met je eens is?
Sushilla88 schreef:Nou, volgens mij stel ik een gewone vraag hoor! Daar is bokt toch voor? En ik heb nog nergens gezegd dat ik niet van plan ben, ik wilde gewoon even informatie over. Ik heb nog nooit een paard gekocht, dus ja alles is nieuw.
En Dees heeft wel enigzins gelijk. Ik denk dat de huidige eigenaren er niet direct voor open staan, een zadelpasser vinden ze al onzin. Laat staan een papiertje om te bewijzen dat het daadwerkelijk mijn paard is straks. Beledigd zullen ze niet direct zijn, maar ze zullen het op zn minst zeer raar vinden!
Je hebt groot gelijk! Ik zou het even rustig bespreken met de verkopers. Het is tenslotte niet alleen handig voor jou, maar ook voor hen. Niet dat ik denk dat je gekke dingen gaat uithalen hoor, maar het geeft gewoon rust en het schept duidelijkheid. Bij een grote aankoop als een paard lijkt me dat niet meer dan normaal, en fijn voor beide partijen.

Als ik me niet vergis kan dat niet zomaar via de notaris, omdat die voornamelijk bij onroerend goed bemiddelen. Bij roerend goed bemiddelen ze alleen bij pandrechten, dus als jij een lening zou hebben bij iemand en je wilt de zekerheid dat je die lening ook terug krijgt, dan laat je een pandrecht zetten op bijvoorbeeld de auto van die persoon. Als de persoon de lening dan niet meer terug kan betalen, dan heb jij het recht om zijn auto executoriaal te verkopen, dus via een veiling, om zo toch je geld terug te krijgen.
) kon een notaris een eigendomsbewijs opstellen zolang jij kon bewijzen dat het dier van jou was.