In de knot

En los
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Denk dat jouw pony wat meer en kleinere knotten wel kan hebben
geen mooi gezicht dus dan maar een hengsten-vlecht, want trekken/ knippen is geen optie ik vind het los lang nog veel te leuk
,
Letizia schreef:Netjes hoor!
Ik maak ook roosjes in de lange manen van die van mij:
[ Afbeelding ]
Ik mag nog een beetje oefenen
Manen komen tot onder de hals
__Nicky schreef:Ik vlecht er hier ook eentje met een flinke bos manen. Belangrijkste is dat je de eerste slagen van de vlecht recht omhoog vlecht zodat je de knot meer "op" de manenkam kan leggen. Ik vouw een stuk pektouw doormidden en maak het aan de onderkant van de vlecht vast (je hebt nu dus twee touwtjes aan het einde van je vlecht hangen). Naald door de draad, vlecht dubbel vouwen en de naald onderlangs net over de manenkam halen. Vlecht nogmaals dubbelvouwen en de naald terug halen door de vlecht enzovoort totdat je een mooi roosje hebt.
[ Afbeelding ]
Sharonaa_ schreef:Knap gedaan hoor met zon bos manen.
Persoonlijk zou ik de plukken die je pakt wat breder maken. Zo heb je meer oppervlak boven aan en kun je je knot beter inrollen. Je krijgt er dan wel een grotere knot door, maar dat vind ik zelf wel mooi.
Ik zou als ik jouw was gewoon lekker een paar keer oefenen, ook met de breedtes om uit te proberen wat het mooiste resultaat geeft en het makkelijkste knot. Probeer ook een rechte lijn aan te houden.
Succes ermee