GamblersCup schreef:Kirsha, wat denk je nou zelf... heb je de op wel gelezen en alles wat erna kwam?
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, paarden die wat meegemaakt hebben, er een goede reden voor hebben. Als dat paard wat je beschrijft het "zomaar" deed zonder reden dan zijn jullie ook allemaal "lekker" bezig geweest. Een paard moet luisteren, klaar. De verhouding tussen jou en je paard moeten goed zijn. Als de verhoudingen bij een 600 kilo wegend dier verkeerd liggen, wordt het gevaarlijk, dat moet je niet willen. Als je gelezen had wat TS allemaal verteld en beschrijft, is het natuurlijk overduidelijk wat hier het probleem is. En als jij dat zelf niet goed in kan schatten, dan had er een belletje moeten gaan rinkelen bij het feit dat TS zegt dat paard zich keurig gedraagt bij de eigenaresse. Eigenaresse zou er neem ik aan niet een meisje alleen mee bezig laten zijn als ze weet dat paardlief niet opgevoed is. Kortom, waar ligt het weer eens aan? .....
Josien_m_, ben jij serieus?
Toevallig heb ik inderdaad de OP en alles wat erna kwam gelezen, anders zou ik niet reageren. Dat lijkt me nogal logisch.
Prima dat jij vindt dat we 'lekker' bezig zijn geweest. Natuurlijk moet hij luisteren, maar vertel jij hem dat even? Ik had het over een ex-manegepaard dat jarenlang iedereen in de maling heeft kunnen nemen. Dat paard was niet bepaald klein en wist dondersgoed dat hij de sterkere was, hij maakte daar handig gebruik van. Verder lagen de verhoudingen bij mij en dat paard prima, ik krijg bijna de indruk dat je denkt dat ik niet met een paard om kan gaan, en geloof me, dat kan ik prima. Net als dat ik prima in kan schatten dat dit paard TS uitprobeert, hij flikt dat geintje niet voor niets direct de eerste keer. Dus iets minder kleinerend kan wel, bedankt.
Het enige wat ik heb geprobeerd is TS een hart onder de riem te steken. We schieten er niets mee op als we elkaar gaan afkraken hier. Iedereen moet het leren, met vallen en opstaan. Ieder paard probeert zijn nieuwe verzorgster uit en dat is logisch. Maar laten we elkaar wel helpen en geen opmerkingen maken als 'Waar ligt het WEER EENS aan'.
Oh, ps... Het weiland niet uit willen was snel afgelopen hoor. Na de 2e keer liep hij als een mak lammetje mee.