Wat betekend Tot. Winsom op MIJN KNHS?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:39

Nies_ schreef:
Maar waarom staat het er dan toch bij? Bij mij staat het namelijk ook. Qua geld heb ik nooit wat gewonnen, altijd borstels, halsters, voer enz.

En waarom klopt het bij mij bijna precies?

Carmuh

Re: Wat betekend Tot. Winsom op MIJN KNHS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:18

hmm...zou ook zo niet weten wat het is....bij mij staat 307 maar zou niet weten of dat klopt, starten nu M2 en hou eigenlijk nooit bij wat we winnen, krijgen eigenlijk altijd kadobonnen...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:01

Bij mijn pony staat tot. winsom = 0.
Hem heb ik alleen gestart voor de 'nieuwe' mijn KNHS.
Bij mijn paard klopt de winsom aardig geloof ik :j
Die start ik eigenlijk pas sinds de nieuwe mijn KNHS er is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:59

Ik heb ook even bij mijn standen gekeken, maar zie nergens tot winsom staan. Alleen de stand , maar mijn laatste wedstrijd is aleen paar jaar geleden. Staat er nergens een uitleg bij de nieuwere standen.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:06

Vreemd dat niemand hier eigenlijk het goede antwoord weet, heel bokt bij elkaar heeft zoveel know how. Er moet toch wel iemand zijn die dichtbij de organisatie van wedstrijden zit dat die hier antwoord op zou moeten kunnen geven.
(Blijf trouw meelezen :o )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:11

Het antwoord staat op de vorige pagina. :Y)

pillow schreef:
Deze winsom geldt voor tuigpaarden, deze worden geklasseerd naar de gewonnen geldprijzen. Bij een bepaalde winsom moeten ze weer een klasse hoger en strijden met paarden van gelijke klasse. Tot ze in de ereklasse zijn dit is het hoogst haalbare. De winsom heeft de absoluut niks te maken met dressuur of springpaarden, dat gaat met winstpunten.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:13

Starten jullie allemaal aangespannen? Vond een reglement uit 2008 waarin de tot. Winsom uitte hoeveel winstpunten je had naar aanleiding van je plaatsing.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:16

magda_90 schreef:
Het antwoord staat op de vorige pagina. :Y)

pillow schreef:
Deze winsom geldt voor tuigpaarden, deze worden geklasseerd naar de gewonnen geldprijzen. Bij een bepaalde winsom moeten ze weer een klasse hoger en strijden met paarden van gelijke klasse. Tot ze in de ereklasse zijn dit is het hoogst haalbare. De winsom heeft de absoluut niks te maken met dressuur of springpaarden, dat gaat met winstpunten.

Maar dat antwoord klopt niet... want er staan ook punten bij paarden die enkel dressuur starten en niks met tuigpaarden te maken hebben?
United accepteert geen kar ben ik bang :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:20

En de paarden waarmee ik heb gestart kloppen ook aardig in winsom met wat ik aan prijzengeld kreeg...

Maar dat had ik ook al eerder vermeld :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:20

Waarschijnlijk is het een algemene sheet die voor elke deelnemer - ongeacht klasse - wordt bijgehouden (op het oog met programmeren oid). Wellicht zelfs een extra graadmeter aan de hand van de tellingen van de tuigers, gewoon als extra?

Stuur KNHS anders een mail.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:23

magda_90 schreef:
Waarschijnlijk is het een algemene sheet die voor elke deelnemer - ongeacht klasse - wordt bijgehouden (op het oog met programmeren oid). Wellicht zelfs een extra graadmeter aan de hand van de tellingen van de tuigers, gewoon als extra?

Stuur KNHS anders een mail.

hoe wil je dan verklaren dat er bedragen staan bij mensen die hun paard als enige hebben gestart en alleen gebruiksvoorwerpen hebben gewonnen??

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:26

Wellicht zijn die producten vertaald naar euro's? Of wordt de behaalde plaats standaard 'omgerekend' naar geld, losstaand van het gewonnen iets? Ik denk ook maar mee. De KNHS zal het weten in ieder geval.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:28

magda_90 schreef:
Wellicht zijn die producten vertaald naar euro's? Of wordt de behaalde plaats standaard 'omgerekend' naar geld, losstaand van het gewonnen iets? Ik denk ook maar mee. De KNHS zal het weten in ieder geval.

Was inderdaad ook een beetje mijn gedachte. Maar dan lijkt me dat iets uit de losse pols denk ik?

Ik ben niet iemand die meteen zal mailen.

Maar ik ga het wel bijhouden, ben wel benieuwd :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:34

magda_90 schreef:

Je denkt toch niet echt dat de KNHS dit bijhoud. Ze weten helemaal niet wat voor gebruiksvoorwerpen er gewonnen worden. Er zijn wedstrijden waar je wat mag uitzoeken. Dit wordt heus niet geregistreerd. Ik denk dat het met heel iets anders te maken heeft, maar wat? TS moet maandag maar even bellen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:36

pillow schreef:
magda_90 schreef:

Je denkt toch niet echt dat de KNHS dit bijhoud. Ze weten helemaal niet wat voor gebruiksvoorwerpen er gewonnen worden. Er zijn wedstrijden waar je wat mag uitzoeken. Dit wordt heus niet geregistreerd. Ik denk dat het met heel iets anders te maken heeft, maar wat? TS moet maandag maar even bellen.

Zie het al voor me KNHS die zakjes paarden snoepjes turft.
White bord aan de muur en strepen maar.
De emmer met wortels en appeltjes.
De bonnen van de ruitershop.
De bekers, grote 2 turfjes, kleintjes 1.
De sokken, halsters, handschoenen, chocoladepaashazen, suikerbroden, shabrakken,
hoofdstellen, hoevenkrabbers en weet ik veel wat er allemaal niet te winnen valt.

Maar ben ook wel nieuwsgierig.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:38

Dit intrigeert mij best wel, ga eens even op mijn knhs kijken wat ik tot nu toe gewonnen heb

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:49

Ik denk gewoon maar mee hoor zolang het antwoord nog niet bekend is. ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:53

Bij mij komt de tot. winsom precies overeen met het prijzengeld dat ik gewonnen heb.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:58

Bij is de winsom veel hoger dan ik daadwerkelijk gewonnen heb in prijzengeld. Thuis werd al gevraagd waar ik al dat geld gelaten had :+

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:54

De tot.winsom wordt gebaseerd op het vraagprogramma. Als een vereniging een aanvraag inlevert bij de KNHS dienen zij hier verschillende dingen aan te geven, o.a. of er prijzengeld te winnen valt en hoeveel maximale inschrijvingen per klasse ze kunnen hebben. Dus stel ze geven aan klasse B, max 20 inschrijvers en prijzengeld. Dat zet de KNHS dit automatisch om in plaatsing 1 t/m 5 krijgt een geldprijs (1 op 4 krijgt prijs).

Stel dat later blijkt dat er echter maar 16 deelnemers waren in de klasse, zijn er in werkelijkheid maar vier prijzen uitgereikt. Op mijn knhs zal nummer 5 wel een bijschrijving zien in de tot.winsom. En op die manier ontstaat er dus verwarring... :Y) De KNHS zoekt later namelijk niet meer uit hoeveel daadwerkelijk starts er zijn geweest. De organisatie weet niet van tevoren hoeveel combinaties daadwerkelijk zullen deelnemen en zal in het vraagprogramma het aantal prijzen daarom altijd ruim aanhouden.

Dus daarom klopt het bij sommige mensen wel, en bij andere niet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:01

Maar het is toch veel logischer om aan de hand van de uitslagenlijst de winsom bij te houden.
Hier wordt ook geen maximum aantal starts doorgegeven, we zien wel hoeveel er opgeven.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:04

Bovenstaand is het antwoord van de KNHS (op een wedstrijd waar ik vorig jaar ben geweest, was hier ook wat verwarring over en er is toen een mail gestuurd met dit als antwoord).

Of het logisch is.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:07

Mellis86 schreef:
De tot.winsom wordt gebaseerd op het vraagprogramma. Als een vereniging een aanvraag inlevert bij de KNHS dienen zij hier verschillende dingen aan te geven, o.a. of er prijzengeld te winnen valt en hoeveel maximale inschrijvingen per klasse ze kunnen hebben. Dus stel ze geven aan klasse B, max 20 inschrijvers en prijzengeld. Dat zet de KNHS dit automatisch om in plaatsing 1 t/m 5 krijgt een geldprijs (1 op 4 krijgt prijs).

Stel dat later blijkt dat er echter maar 16 deelnemers waren in de klasse, zijn er in werkelijkheid maar vier prijzen uitgereikt. Op mijn knhs zal nummer 5 wel een bijschrijving zien in de tot.winsom. En op die manier ontstaat er dus verwarring... :Y) De KNHS zoekt later namelijk niet meer uit hoeveel daadwerkelijk starts er zijn geweest. De organisatie weet niet van tevoren hoeveel combinaties daadwerkelijk zullen deelnemen en zal in het vraagprogramma het aantal prijzen daarom altijd ruim aanhouden.

Aaah vandaar!
En dan lijkt het me ook dat wanneer in de toekomst alles geautomatiseerd wordt (inschrijvingen) dat het dan correcter uitgerekend kan worden door het systeem...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 21:20

c_alsemgeest schreef:
voor zover ik weet heb ik geen kwpn tuigpaard :+

Hahaha.. nee ik ook niet. 8-)

Ik weet het heeeul zeker, heb hem zelf gefokt! En ik had geen tuigpaardhengst uitgekozen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 21:22

Janine1990 schreef:
Mellis86 schreef:

Aaah vandaar!

En dan lijkt het me ook dat wanneer in de toekomst alles geautomatiseerd wordt (inschrijvingen) dat het dan correcter uitgerekend kan worden door het systeem...

Ja, maar dan zou ik nog meer moeten hebben.
Mijn som is zeker 200 te laag...