Paard van bomproof naar wandelende bom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 12:34

Ik heb geen contract en het is me nooit gezegt dat er een opzeg termijn is. Mijn andere stalgenoot stond er heel kort en is ook ineens weggegaan omdat ze de stalkosten niet bijelkaar kon krijgen. Ik ga nu gewoon weg. De stalhouders dreigen ook vaak zat dat ik een andere plek moest zoeken omdat ze zo moelijk deed, als ze mij zo op straat zouden kunnen zetten kan ik neem ik aan ook gewoon gaan.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:50

goed van je dat je gaat verhuizen!!! hoe eerder hoe beter is mijn mening.
ik heb hetzelfde gehad ging naar een stal die heel fijn aanvoelde voor mij en in de wei was mn meissie ook de relaxheid zelve (als ze niet alleen stond tenminste) maar zodra ik haar eruit haalde was t mis :( tijdens het opzadelen wel 5x poepen van spanning en met rijden van werkelijk alles schrikken. de dag nadt ik haar verhuisd had en op de nieuwe stek op de poetsplaats zette was het weer heerlijk de rust die ze uitstraalde :) hoef haar zelfs niet meer vast te zetten ze blijft gewoon staan :) en wat ook een hele aderlating is ook al staat ze nu ff alleen in de wei (omdat haar vriendje is gaan rijden bv) dan blijft ze relaxed.
ik heb door de verhuizing mn meissie weer terug en meer zelfs!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:37

Het was jouw droomplek, maar jammer genoeg niet die van je paard...
Je hebt het geprobeerd maar het werkt niet, en wat voor je paard niet werkt, werkt voor beide niet...

Verstandig dat je het besluit hebt genomen om haar te verhuizen naar een andere plek, hopelijk krijgt ze daar veel meer ruwvoer en nieuwe vriendjes, dan zal ze vast snel rustiger en meer op haar gemak zijn!

veel succes!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:13

Je hebt een goed besluit genomen lees ik.
Hou je ons op de hoogte. Ben benieuwd.

secricible

Re: Paard van bomproof naar wandelende bom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:19

Super, goed dat je nu luistert naar je paard. Op de nieuwe stal zou ik je paard even helemaal met rust laten, lekker even ontspannen laten worden maar hem wel goed in de gaten houden. Heel veel sterkte!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:31

Ga daar als de donder weg. Liever vandaag dan morgen.

Men neemt in het leven nu eenmaal niet altijd de goede (hoewel wel goedbedoelde, ook voor je paard) beslissingen. Soms blijken je beslissingen vergissingen. Is vaak juist omdat je het TE GOED wil doen.
Je denkt soms van wel, dat je het rationeel heel goed hebt gekozen, dan valt het tegen: ik ben het met iedere poster eens: je paard schreeuwt help me, haal me hier weg. Die is daar bepaald niet gelukkig, aan jouw verhalen te horen.

Hoop spoedig nieuwe posts te zien van waar of welke stal dan ook, het maakt niets uit, of dat een eenvoudige "boeren"stal is overigens, dat jij en jij paard weer door 1 deur kunnen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 21:22

Ik kom net terug van nieuwe stal en het is fantastisch. De stallen zijn een keer zo groot en er is zo onwijs veel weiland. Super aardige mensen en leuke paarden waar ze mee zal komen te staan. Ze komt de hele dag dan lekker buiten en de stallen zagen er ook super schoon uit. Morgen ga ik naar de stal waar ze nu staat en ga ik vertellen dat ik weg ga met mijn paard, als het een beetje mee zit wordt dat nog morgenavond of anders vrijdag. Ik kan zelf niet wachten en ben zo blij dat ik deze stap nu heb gezet. Op de nieuwe stal was het ook geen probleem als ze morgen meteen kwam of dat ze over een poosje pas zou komen. Ik ga haar zo snel mogelijk naar de andere stal brengen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:40

Ik hoop dat voor jullie allebei!!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:14

Top nieuws.!! :D je houd ons wel een beetje op de hoogte hoe de vorderingen gaan enz. hoop ik.? :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:37

(Ik ben het zusje van TS)

Vanavond gaat Pebbles verhuizen :D

Dit was de 2e dag dat pebbles op haar huidige stal stond;
Afbeelding
Deze foto is recent;
Afbeelding

Paard was altijd heel trots en alert, terwijl ze nu erbij staat alsof ze bijna aan haar eind is.... Vanavond komen er nieuwe foto's van pebbles op haar nieuwe stal! :) Hopelijk voelt ze zich daar beter.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:49

Mag ik vragen waarom TS hier zelf niet reageert, dat komt wat vreemd over zo, of kan zij zelf geen foto's plaatsen (bijv. jouw camera)? Dat zou kunnen natuurlijk.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het toejuich dat TS de stap gezet heeft om Pebbles te verhuizen, want als je ziet dat je paard met de situatie niet happy is, ben je het zelf ook niet.

Overigens zie ik niet een ongelukkig paard op de foto's, maar hou me ten goede... ik heb natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 17:55

Ik kan zelf ook wel reageren maar mijn zusje is me voor.
Daarbij zit ik op de mobiel. straks na het eten gaan we haar halen...

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:58

super dat jullie er gaan verhuizen, wat ik alleen miste in het hele verhaal, hoe woonde ze voordat je naar deze dressuur stal ging?
stond ze altijd buiten had ze open stallen waardoor ze veel contact had?
mijn schimmel gaat ook flippen als ze niet continue een ander paard kan zien, vandaar dat ik benieuwd ben uit welke situatie ze kwam.
maar waar ze nu naar toe gaan klinkt super hoop dat paard er snel went
en dat jou rug snel beter word, zijn geen grapjes zulke ongelukken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:01

Hopelijk krijg je met de verhuizing je oude paard weer terug.
Ga het hier even mee volgen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:05

Top dat je haar gaat verhuizen. :)
Lekker een tijdje rust geven en dan komt het vast gauw goed.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:11

voor de verhuizing stond ze van 7 sochtends tot 5 savonds in de weide en had de hele nacht
en ook overdag ruwvoer. ze stond met 3 andere paarden. Ze vind even alleen staan geen probleem maar dit is te veel. Ze stond het laagst in rang en was een buitenbeentje in de groep
die echt haar eigen gang ging. Toch was ze zo gelukkiger.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:16

Onderin rang staan ziet er voor ons soms sneu uit, maar het kan een paard ook zekerheid geven.
Gewoon zekerheid van zijn plek in die groep, mits het stabiele groep is.
Dat kende ze blijkbaar en was voor haar een geaccepteerd feit.

Mocht ze niet opknappen op nieuwe stal hou dan ook in gedachten dat er iets medisch ingeslopen kan zijn, maar verhuizen kan soms zo veel betekenen voor een paard.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:37

Wat goed dat ze vanavond al over gaat! Ben benieuwd naar de fotos!!
Veel succes vanavond!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:48

bedankt, het succes zal nodig zijn. de oude stal vond het niet zo leuk dat ik vanavond mijn paard
en spullen kom halen. Ben nog met ze in gesprek over de kosten. ze eisen het volle maandbedrag.
Ik wil dal de dingen die ik mee kan nemen omdat ik ervoor moet betalen en het dus van mij is.
Ik ga haar sowieso ophalen ookal moet ik een volle maand betalen.Eerst vonden ze de dagen van de nieuwe maand betalen voldoende maar na wat te hebnben overlegd belden ze net toch dat
ze het volle bedrag willen
Laatst bijgewerkt door Melvern op 02-05-13 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:51

Wanneer heb je je nieuwe stalgeld dan moeten betalen?
Als je geen contract heb en geen afspraak dat er een maand opzegtermijn is, ja dan kunnen ze neem ik aan niet zo moeilijk doen?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:53

er is afgesproken begin van de maand. contract heb ik niet, alles was mondeling

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:18

Goed van je om je paard te gaan verhuizen. Jammer dat de stalhouder nu geen "begrip" en niet naar het "belang en welzijn" van je paard kijkt. Alleen naar zijn eigen centen kijkt..
Zeker als hij vanaf dag 1 eigenlijk het paard liever zag vertrekken.. (vanuit zakelijk oogpunt snap ik hem wel)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:20

Begin van de maand? Dan doe je je stalgeld gedeeld door 30 en betaal je ze de 3 dagen dat je er heb gestaan! Probleem opgelost toch? Als er verder niks is afgesproken?

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:18

Ben benieuwd hoe het vanavond is gegaan! Die foto's op de was/poets-plaats zijn inderdaad wel erg triest. Ze lijkt wel depressief op de laatste foto, wat zielig. Hopelijk knappen jullie allebei weer helemaal lekker op. En volgende keer wat eerder naar je beessie luisteren hoor ;)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 22:19

Pebbles staat in haar nieuwe stal.

Toen we vanavond kwamen stond ze in de paddock zonder water en hooi. Mijn spullen waren voor het hek neergepleurd en mijn zadel hielden ze achter, ik heb de volle pond betaald omdat ik anders mijn zadel niet terug kreeg. Nou ben ik blij dat ik er weg ben.

PEbbles is heel moeilijk met uitladen, ze loopt niet achteruit de trailer af. Vandaag ging het bijzonder goed, ook het inladen aan de weg ging goed, ze liep zonder klieren erop en eraf. Ze keek heel gerintresseerd rond en hinnikte wat. Daarna mocht ze mee naar heet onwijs grote stal en kreeg ze een grote plak hooi. Meteen vreten alsof ze nooit wat kreeg ( wat bijna ook zo was ) De andere paarden kwamen daarna ook binnen en ze was rustig. Stond heerlijk hooi te knabbelen. Niet de stal uitstormen of de hele tijd brullen en staan trappen en slaan als op de andere stal. Ik ben zo onwijs blij met hoe ze er nu bij staat. Morgenmiddag als de stalhouders er zelf bij zijn gaat ze voor het eerst de weide in.

Morgen maak ik even foto's want helaas was mijn telefoon leeg en pa wou snel naar huis en ik kon hem dus niet in de auto even snel opladen... Die houden jullie nog tegoed.

bedankt allemaal voor de reacties