haarknot maken (lang haar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:11

Amiigo schreef:
In jou geval zal ik een lange vlecht maken en dan laten hangen, ziet er denk ik netter uit dan eens gezwel achter op je hoofd :+

Ik doe altijdcmijn haren wasse, föhnen, stijlen, staart maken, donut erin, haren verdelen, 10 paardenstiekjesveromheen, overgebleven haar verdelen in 2 delen, eromheen wikkelen in tegengestelde richting, weer 10 paarden stiekjes, een normaal haar netje en dan een parelnetje om alles heen en dan nog 2 van die dikke stieken.
Lekker strak iig :))

Vrijwel hetzelfde als ik doe :))

Annemeik

Re: haarknot maken (lang haar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:43

Ik denk niet dat mensen door hebben dat als je haar tot je billen komt, een donut echt geen nut heeft. Dat maakt het alleen maar zo ontzettend dik dat je er geen cap meer boven kan hebben.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:50

Annemeik schreef:
Ik denk niet dat mensen door hebben dat als je haar tot je billen komt, een donut echt geen nut heeft. Dat maakt het alleen maar zo ontzettend dik dat je er geen cap meer boven kan hebben.

Mijn haar was ook niet zó lang en zonder donut zat er echt geen fatsoenlijke vorm in eb moest ik het per dag 3x overdoen

SterreMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:52

ehm een elastiek gebroken voor knotten en dan je haar er om heen draaien, of eerst een vlecht maken

Maribelle21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:40

ik weet niet of jullie er iets aan hebben,
ik heb zelf ook lang haar,
maak echt een lage staart dan strak elastiek eromheen,
dan de donut en weer een strak elastiek eromheen, dus dan blijft de rest nog eruit steken maar het haar om de knot is dan strak,
dan alles wat over blijft draai ik eromheen,
doe ik een elastiek dik eromheen,
en omdat ik ook last heb van toch haartjes die blijven uitsteken heb ik een haarband breed zo 3 a 4 cm gehaald bij de etos,
die doe ik er omheen dan zit strak en steken er geen haartjes meer uit
blijft de hele dag zitten hoef niet over te doen zit goed en strak

zo is het bij mij zie foto
Afbeelding

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:46

Kan jij dan nog wel een cap op maribelle?

Maribelle21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:47

ja geen probleem

Maribelle21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:47

Afbeelding

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:03

Annemeik schreef:
Ik gebruik ook een donut met mijn lange haar. Krijg je tenminste een mooie knot, heb geen probleem met mijn cap. Enige is dat mijn netje er niet helemaal overheen kan. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:06

_Aniek schreef:
Misschien kun je zoiets een keer proberen?
[ Video ]

Ik schrok toen dat meisje zich omdraaide. Mother of God...

Ik heb dik krullend haar trouwens, doe altijd een donut. Goed vaststeken met speldjes.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 06:15

Dankjullie voor de tips, ik heb zometeen wedstrijd dus ik zal eens proberen een foto te maken dan.

Maribelle21 jou knot lijkt erg goed te zitten alleen hij lijkt mij ook te hoog, of valt dat wel mee!

Maribelle21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 06:24

valt mij heel erg mij, en zou hem ook nog lager kunnen doen,
maar ik heb nooit dat iets zakt of los zit want dat vind ik zelf niet mooi,
succes op wedstrijd

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:18

hier ook lang haar.. eerste een staart maken.. daar een knot van draaien, donut er omheen. daarna parelnetje erover heen en daan nog twee witte wokkels en klaar is kees :D

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:19

heb toevallig nog een hele goede foto ervan gemaakt laatst bij een vriendin die het precies hetzelfde heeft.. zal die vanmiddag even in het topic plaatsen :D

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 12:21

Leuk! Ben benieuwd :)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:51

Ik deed vaak een staart en daar dan een dot van maken en die vast zetten met spelden en dan zo'n haarnetje erover heen.

fleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:54

hahaha ik heb precies hetzelfde probleem!!
ik heb ook redelijk lang haar, maar het is ooooh zo dik...
ik maak ook altijd een vlecht en rol hem daarna op, blijft ook niet altijd goed zitten :P
dramaa....
en niets blijft zitten, met een donut wordt het alleen nog dikker en dan past het netje er ook niet meer over -_____-

hahaha succes, ik wacht ook op tips :P

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:47

Helpen schuifspeldjes niet ? anders doe je eerst een vlecht en die stop je daarna in een haarnetje

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:49

Zenner heeft tegenwoordig haar elastiekjes van rubber (best dikke dingen) die kun je er erg strak omheen draaien zondar dat ze eruit glijden! ideaal (Gekocht bij het Kruidvat)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 06:33

Dankje! Daar heb ik wat aan. Dan zal de etos het ookwwel hebben denk ik. Ik zal eens gaan kijken bij ze :D

Ik denk dat het inmiddels wel is gelukt met mijn knot. Nog niet fantastische maar wel beter.

- haar borstel vochtig maken. Haar naar achter kammen. En dan gelijk een lage staart maken en haarlak erin spuiten.

- dikke elastiek in de staart. Dan mn haar er om heen draaien. Vervolgens een paar elastieken erom om de knot vast te houden.

- dan mn haarnet er om heen. En daar weer een elastiek om heen.

- en dan doe ik nog voor de mooi een wikkel van hh erom om alles een beetje weg te werken.

:)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:41

Ik ben erg benieuwd nar andere ervaringen met de rubberen dingen van Zenner. Ik ken niemand die ze verder heeft gebruikt. Ik heb laatst 34 cm haar gedoneerd en nu alles op schouder lengte. van die dikke elastieken vind en vond ik niets. deze blijven altijd goed zitten in mijn steile gladde haar!

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:31

Haarelastiekjes van Zenner zijn idd echt een aanrader. Blijven erg goed zitten en rekken niet zo snel uit. Te koop bij de Etos. Verder heb ik het zelfde probleem, dik haar, geen eens zo lang maar erg dik. De vorige keer dat ik een knot en haarnetje in deed paste mijn cap niet op en zat het haarnetje heel raar. Ik ga het de volgende keer maar eens met een donut proberen! Hopen dat dat beter werkt.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:39

Ik schrok me ook wezenloos toen dat kind omdraaide, wat een thiller.

Ik heb ook haar tot mijn kont en ik doe het ook met een donut. Als je geen megaknot in je nek wil hebben, kan je ook je knot maken als je je cap al ophebt, dan trek je de donut een beetje over je cap heen en zit hij niet eronder.. ( hoop dat je het begrijpt :+ )

Ik stop overigens altijd al m'n haar onder m'n cap als ik met cap rij op wedstrijd. :+ net zo makkelijk

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:49

Waar halen jullie die grote brede elastieken? Ik heb echt enorm dik haar en doe het wel op een donut maar voor die donut zit overtollig haar en dan is het mooier om zo'n dik elastiek erover te doen.

Ik hoop dat mijn knot onder mijn Charles Owen cap past... heb m net nieuw.

Mariaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:56

ik heb altijd eerst lage staart dan vlecht aan de ondewrkant nog 1 elastiekje dan in een knot wikkelen en netjedr omheen, klaar:)