Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
? Zelfde met slaan, sommige paarden zijn zo. Als je dan zegt ga er niet mee op concour vind ik echt onzin, als het paard wedstrijdklaar is kan hij op concours. Als ze nooit weggaan kunnen ze er toch ook niet van leren?!
Uriellex_tico schreef:En vinden jullie dan van een rood lintje in de staart van een paard wat bang is voor andere? Ik heb er een die al 2,5 jaar concours loopt en op drukke concoursen hang ik er toch echt een lintje in. Als een paard toch slaat of omhoog gaat, omdraait of er van tussen gaat uit angst. Ze leren van goede ervaringen en om op concour te gaan is die van mij al veel verbeterd, maar als ik geen lintje in doe en iedereen rijd recht op je af of dicht langs je heen omdat ze niet weten dat ze beter afstand kunnen houden, wat is dan beter? Zelfde met slaan, sommige paarden zijn zo. Als je dan zegt ga er niet mee op concour vind ik echt onzin, als het paard wedstrijdklaar is kan hij op concours. Als ze nooit weggaan kunnen ze er toch ook niet van leren?!
x_tico schreef:En vinden jullie dan van een rood lintje in de staart van een paard wat bang is voor andere? Ik heb er een die al 2,5 jaar concours loopt en op drukke concoursen hang ik er toch echt een lintje in. Als een paard toch slaat of omhoog gaat, omdraait of er van tussen gaat uit angst. Ze leren van goede ervaringen en om op concour te gaan is die van mij al veel verbeterd, maar als ik geen lintje in doe en iedereen rijd recht op je af of dicht langs je heen omdat ze niet weten dat ze beter afstand kunnen houden, wat is dan beter? Zelfde met slaan, sommige paarden zijn zo. Als je dan zegt ga er niet mee op concour vind ik echt onzin, als het paard wedstrijdklaar is kan hij op concours. Als ze nooit weggaan kunnen ze er toch ook niet van leren?!
) of met gedoe met strikjes en andere ellende.Tabaluga12 schreef:Hoe leer jij dat dan af?
Tabaluga12 schreef:Stel dat er in deze situatie iemand raak getrapt zou zijn, en je zou deze schade melden; bijvoorbeeld ondanks het rode lintje in de staart van mijn paard is mevrouw x toch te dichtbij gekomen... enz enz die vlieger gaat niet op, ben jij wettelijk aansprakelijk en zal de verzekering de schade afwijzen.
Bovenstaande bericht is niet eens zo onjuist gesteldUrielle
(Maar eigenlijk is het frauderen als je niet zou aangeven dat je paard een trapper is)
Ik bedoel maar te zeggen, mensen hou rekening met de (financiële) risico's als je zo'n trapper hebt!
Urielle schreef:Sonja schreef:Ga eens samen trainen op locatie met een stel
Heb ik idd ook ooit gedaan voor een stalgenoot. Dat paard draaide altijd om bij tegemoet komende paarden, liefst nog via de bakrand![]()
Met samen rijden is dat een eind opgelost!
Zij gaf dan aan of ik door moest rijden of af moest draaien.
Sonja schreef:x_tico schreef:En vinden jullie dan van een rood lintje in de staart van een paard wat bang is voor andere? Ik heb er een die al 2,5 jaar concours loopt en op drukke concoursen hang ik er toch echt een lintje in. Als een paard toch slaat of omhoog gaat, omdraait of er van tussen gaat uit angst. Ze leren van goede ervaringen en om op concour te gaan is die van mij al veel verbeterd, maar als ik geen lintje in doe en iedereen rijd recht op je af of dicht langs je heen omdat ze niet weten dat ze beter afstand kunnen houden, wat is dan beter? Zelfde met slaan, sommige paarden zijn zo. Als je dan zegt ga er niet mee op concour vind ik echt onzin, als het paard wedstrijdklaar is kan hij op concours. Als ze nooit weggaan kunnen ze er toch ook niet van leren?!
Daar kun je oefensessies voor houden. Ga eens samen trainen op locatie met een stel, en HELP elkaar met problemen ipv alleen op elkaar te gaan zitten zaniken op ( of nog 'fijner', NA) een wedstrijd, (liefst via internet) of met gedoe met strikjes en andere ellende.
Paardensport is LEUK, dus deel het met anderen, los SAMEN problemen op, en LEER van elkaar.
(Algemene opmerkingen hoor Tico, ik zeg niet dat jij een zeiksnor bent).
Wat dit betreft kunnen dressuurruiters nog wat van westernruiters leren. Als "wij" merken dat een collegaruiter een probleem heeft, dan regelen we een locatie op een zondagmiddag, en gaan we dat met een stel oplossen. Lekker met z'n allen de bak in, SAMEN trainen en dingetjes ofenen en oplossen, en daarna gezellig aan de koffie (altijd wel iemand die een cake heeft gebakken) en evalueren.
Hoe moeilijk kan het zijn?!