Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
laylaa schreef:ohnee tog? die van mij heeft krullerig haar.. alleen ik kan niet zomaar zn bloed laten testen. het is een leaspaard dus van de manege en ik huur hen zeg maar. hij is ook de laatste paar maanden ook heel erg aan het schommelen met zn temperatuur. laatste maand gaat t wel al beter met m! wat zijn nog meer symptomen?
nambi schreef:Er wordt nu veel onderzoek gedaan naar Cushing bij paarden. In Nederland blijkt het zo te zijn dat 3 op de 8 paarden boven de 16 cushing hebben. Een dikke vacht, die soms ook krullend is, is een symptoom van cushing. Door bloedonderzoek kan je dit uitsluiten. Als de paarden het wel hebben zijn er tegenwoordig goede medicijnen voor, voordat er nog meer symptomen bijkomen die veel erger zijn (zoals, ontstekingen, chronische hoefbevangenheid en blindheid). Dit verhaal gaat dus over de laatste paarden die al wat ouder zijn, niet het paardje van 8 waar dit verhaal door begonnen is.
laylaa schreef:ik hwb inderdaad ook momentwn dat hij wat futloos was. maar toen was zijn temperatuur ook niet goed. en inderdaad dan wel in de rui en dan stopt t weer.. zelf met dit warme weer weinig tot geen haarverlies..
ik ga het eens over hebben!
laylaa schreef:zijn er toevallig ook tips om het sneller te laten gaan? mijn paard is nu 22 en nog steeds heel dik in zn vacht. en met dit weer.. hij staat al te zweten in zn stal.
[ Afbeelding ]

nambi schreef:Er wordt nu veel onderzoek gedaan naar Cushing bij paarden. In Nederland blijkt het zo te zijn dat 3 op de 8 paarden boven de 16 cushing hebben. Een dikke vacht, die soms ook krullend is, is een symptoom van cushing. Door bloedonderzoek kan je dit uitsluiten. Als de paarden het wel hebben zijn er tegenwoordig goede medicijnen voor, voordat er nog meer symptomen bijkomen die veel erger zijn (zoals, ontstekingen, chronische hoefbevangenheid en blindheid). Dit verhaal gaat dus over de laatste paarden die al wat ouder zijn, niet het paardje van 8 waar dit verhaal door begonnen is.
Op een plek.
. Zijn donkere zomervacht komt te voorschijn onder de lichte wintervacht. Het zadelstukje en het driehoekje bij de staart zijn nog heel goed te zien. Maar dat maakt niet uit, hij voelt zich er heerlijk bij!
En het is nog niet eens augustus :p Vandaag dan ook fotoshoot gedaan!