Emigreren naar Australïe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Micheline

Re: Emigreren naar Australïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 19:53

Ik heb transport bedrijven benaderd zoals HSI (Horse Service International) etc. Je paard moet eerst 4 weken in quarantaine in Engeland of Duitsland en dan nog eens in Australie 21 dagen. Al met al zou ik 17000 euro kwijt zijn! Dit is natuurlijk eigenlijk teveel geld en moeten we echt realistisch blijven. Dat is nou eenmaal een feit.

Maar nu lees ik dus dat het ticket 4000 euro kan kosten? Dat zijn vrij normale bedragen. Kun je het misschien voor me navragen bij diegene @willie57? We willen hem dolgraag mee hebben, maar die 17000 euro is gewoonweg te veel.

Als ik hem niet mee kan krijgen, dan moet ik hem helaas verkopen. Ik zou hem niet een jaar hier kunnen laten en dan geen contact meer met hem hebben, dan wil ik er liever gelijk vanaf, anders ga ik me nog meer aan hem hechten en missen. Nu kan ik nog afscheid nemen, maar als het vanuit Australie blijkt dat wij toch blijven, dan kan ik vanaf daar geen afscheid nemen. Ik ken mezelf, dat kan ik niet aan, helaas :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:14

Pb Hippologic eens, zij heeft haar paard mee genomen naar Canada, niet helemaal hetzelfde natuurlijk maar neem aan dat de prijzen niet zoveel zullen verschillen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:19

Ik bedoelde met dat jaar meer dat jullie ook niet 100% zeker weten of je daar blijft, vakantie is één ding, er wonen en werken is toch echt wat anders. Dus mocht je om de één of andere reden beluiten om na een jaar terug te keren dan heb je je paard nog en anders verkoop je hem dan alsnog. Voor die 17000 die je dan uitspaart kun je echt wel een ticket en vakantie in nederland houden na een jaar.

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:25

Ja 17000 is wel heel veel. Moet je eens contact opnemen met dat duitse bedrijf. Ik hoor het ook zo in de wandelgangen, maar ik weet dat er paarden uit NL via dat duitse bedrijf gaan. Ze vliegen dan vanaf Frankfurt of Schiphol. Het prijsverschil kan hem zitten in het aantal paarden dat tegelijk gaat. In zo'n container gaan 3 in, dus per 3 is het goedkoper als dat jou paard alleen zou gaan. Je kunt er altijd een mail of een telefoontje aan wagen, kost niets en dan weet je het precies.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 21:58

Ik heb weer via de wandelgangen gehoord dat die 17000 euro dus al gedeeld is. 17000 euro per paard (in totaal 3 paarden), anders betaal je voor je eigen paard en container 54000 euro??

Ik heb zojuist contact gekregen met LennyLenny hier via Bokt. Zij importeert veel paarden naar China en Canada, dus ze gaat even uitzoeken voor me hoeveel het is naar Australie.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:35

Naar Canada en de VS hoor je inderdaad vaak bedragen van 4000-5000 euro inclusief quarantaine van 4 weken. Maar dat is wel een veel kortere afstand en de quarantaineregels verschillen natuurlijk ook per land.
Heel veel succes met alles! Super leuk plan!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:47

Een vriendin van mij is jaren terug geëmigreerd naar Australië en heeft zelfs 6 paarden meegenomen (helaas brak de vogelgriep uit in de periode dat haar paarden hier in Nederland in quarantaine stonden en mochten ze niet weg omdat alles op slot ging. Een drachtige merrie de daar had moeten werpen beviel nu in de quarantainestal dus ook veulentje ging op 't vliegtuig).
Destijds had zij het al over 'rond de 10.000 euro per paard' en dan heb ik het over meer dan 10 jaar geleden. Dat was inclusief papieren, entingen, quarantaine en alles wat er bij kwam kijken.
Vergeet die 4000 euro maar, naar Amerika kost het tegenwoordig al eerder 5000 of nog iets meer (inclusief alle rompslomp er omheen, vergeet niet dat je álle kosten moet rekenen, van staldeur tot staldeur. Als je paard op de luchthaven is, staat hij nog niet bij jou op stal dus transport naar de plek waar je gaat wonen komt er ook bij. Als jij ergens ver van een internationale airport komt te wonen kan dat nog een flink bedrag meer zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:42

Ragdollcat schreef:
en fijn dat je je dieren niet in de steek laten.

Alsof zorgen voor een goed nieuw plekje bij een fijn baasje verkeerd is?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:26

Lynn_Nikita schreef:
ik denk dat dit een erg duur grapje gaar worden, en zoek ook goed uit of je je paard ook mee terug mag nemen mochten jullie ooit besluiten toch terug te komen
Wel gaaf, als jullie dit echt gaan doen, spannend hoor

Mee terug naar nederland is geen probleem, er geld hier namelijk geen importverbod zoals b.v. wel op ijsland geldt. De terugreis vanuit australie kost minder tijd en waarschijnlijk dus ook minder geld.
Ragdollcat schreef:

Ik vertrek straks naar NZ en heb dus voor mijn slimme werkhond een andere baas gezocht. Vind het niet eerlijk om zo'n dier 3x in een vliegtuig te stoppen met reizen van 12,5 uur, 9,5 uur en nog eens 2 uur. denk dat je wel heel realistisch moet zijn in hoe je paard is en of zo'n reis dus geschikt is voor het paard. Het is wel een vliegreis van 12,5 uur plus nog eens 7-9,5 uur, daar moet je paard ook maar tegen kunnen. Ook zou ik mn dieren niet meenemen als ik nog geen permanent visum zou hebben.
Micheline schreef:
We zijn nog in het voortraject bezig om alle informatie binnen te krijgen etc.
De kans is wel groot dat wij toegelaten worden ivm familie, werk en garantie.

Famillie maakt niets uit, daar krijg je geen voorang voor op een visum. Ze kijken naar je werkervaring(heb je ervaring in Australië zelf dan geeft dat weer meer kans dan NL'se ervaring), Opleidingen, je moet ook nog geld investeren in de economie om te emigreren(voor NZ is dit NZ$ 250.000 en australië geloof ik duurder). Ga eens naar de site van de australische immigratiedienst en kijk of je een lijst kunt vinden met beroepen waar een tekort aan is. Landbouw staat behoorlijk hoog dacht ik.
Wat hond en paard betrefd heb ik ook al gereageerd in het emigratie topic

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:36

Werkvisum is inderdaad heel lastig te krijgen, vaak moet je ook eerst een taaltoets doen.
Ik dacht dat honden maanden in quarantaine moesten, is dat niet meer?

Ik heb er een jaar gewoond, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om me er permanent te vestigen, vond het een erg gesloten leefgemeente en oogkleppen mbt de rest van de wereld.
Ook met de grote afstanden voelde ik me heel erg ingesloten in de stad.
Was niets voor mij, maar ik wil nog wel graag een terug als tourist.

Wat voor werk doet doe familie trouwens?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:46

Sizzle schreef:
Werkvisum is inderdaad heel lastig te krijgen, vaak moet je ook eerst een taaltoets doen.
Ik dacht dat honden maanden in quarantaine moesten, is dat niet meer?

Ik heb er een jaar gewoond, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om me er permanent te vestigen, vond het een erg gesloten leefgemeente en oogkleppen mbt de rest van de wereld.
Ook met de grote afstanden voelde ik me heel erg ingesloten in de stad.
Was niets voor mij, maar ik wil nog wel graag een terug als tourist.

Wat voor werk doet doe familie trouwens?

Voor NZ is het als volgt en ik dacht dat het ongeveer hetzelfde was als australië
working holiday visum is maximaal een jaar geldig en in princiepe gemakkelijk te verkrijgen voor iedereen onder de 30, dan komt de working visum en die is afhankelijk van je beroep geldig zolang je een baan en een woning hebt plus je moet een medische keuring ondergaan. Dan heb je in nz de permit residence(permanent bewoner, die hebben wij nodig om te emigreren) dan moeten we voldoen aan een minimaal aantal punten die je kunt behalen met werkervaring, opleiding, locatie waar je je wilt settelen(sommige steden leveren meer punten op of minder), het werk dat je wilt gaan doen. Verder is er nog de eis dat je onder de 30 jaar oud bent of NZ$ 250.000 kunt investeren in de economie en ik dacht dat het voor Australië AUS$ 400.000-500.000 was. Overigens kun je in Nieuw-Zeeland voor een vakantie van max 3 of 4 weken zonder visum komen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:52

Oja, die punten, dat was ik vergeten. Je moet inderdaad dmv punten bewijzen dat je een aanwinst bent. maarehhh 400.000 dollar :wow:
Dan is dat paard vervoeren slechts wisselgeld :+

De quarantaine voor honden kost trouwens volgens mij ook niet weinig (rond de 1500) maar dat is nog op te brengen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:28

Sizzle schreef:
Oja, die punten, dat was ik vergeten. Je moet inderdaad dmv punten bewijzen dat je een aanwinst bent. maarehhh 400.000 dollar :wow:
Dan is dat paard vervoeren slechts wisselgeld :+

De quarantaine voor honden kost trouwens volgens mij ook niet weinig (rond de 1500) maar dat is nog op te brengen.

ik moest voor nz 2.000 - 2.500 euro betalen en ik heb dus een ander baasje gevonden voor mijn werkhond.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:08

Overigens zou ik je spullen zoveel mogelijk wegdoen, container is harstikke duur en ze hebben in Australië ook een IKEA :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:17

GamblersCup schreef:
Ragdollcat schreef:

Nee hoor is ook niet verkeerd. Toch leuk dat ze kijken naar wat er mogelijk is en wat het gaat kosten. :) :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:29

Ragdollcat schreef:
GamblersCup schreef:

Nee hoor is ook niet verkeerd. Toch leuk dat ze kijken naar wat er mogelijk is en wat het gaat kosten. :) :)

hartstikke duur, want ze willen het liefst geen import op dieren gebied. Als ik het geld er voor had dan had ik haar waarschijnlijk wel meegenomen maar de kans op ziekte verspreiding is ook heel groot en daarmee ook de kans dat een werkgever ons zou weigeren.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:16

Ik heb besloten om mijn paard te verkopen. Het gaat een te dure grap worden.
Wat betreft mijn honden, zij gaan wel mee. No way dat ik die achter laat. Ze zijn allebei nog hartstikke jong en we hebben het ervoor over.

Als je directe familie hebt wonen in Australie is de kans groter en makkelijker dat je een visum krijgt, ook krijg je dan een heel ander visum dan bijvoorbeeld een visum omdat je daar tijdelijk wilt werken.

Die mensen hebben 3 eigen bedrijven in Australie en mijn vriend is sowieso baanzeker.
Australie kan van mijn kant eisen dat ik minimaal 2 jaar een studie ga volgen qua beroep waar zij een tekort aankomen, bijvoorbeeld de verpleging. Nou dat vind ik geen probleem, want ik wil al een tijd lang mijn papieren halen voor de verpleging.

Ik snap alleen dat investeren in NZ of Australie niet??? Daar is tegen ons niets over gezegd, behalve dat je minimaal 10.000 euro op je rekening moet hebben om voor jezelf te kunnen zorgen. De eerste 2 jaar moet je voor jezelf kunnen zorgen, dus stel dat ik werkloos raak, krijg ik nog geen uitkering

daffie1986 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ik denk dat dit een erg duur grapje gaar worden, en zoek ook goed uit of je je paard ook mee terug mag nemen mochten jullie ooit besluiten toch terug te komen
Wel gaaf, als jullie dit echt gaan doen, spannend hoor

Mee terug naar nederland is geen probleem, er geld hier namelijk geen importverbod zoals b.v. wel op ijsland geldt. De terugreis vanuit australie kost minder tijd en waarschijnlijk dus ook minder geld.
Ragdollcat schreef:

Ik vertrek straks naar NZ en heb dus voor mijn slimme werkhond een andere baas gezocht. Vind het niet eerlijk om zo'n dier 3x in een vliegtuig te stoppen met reizen van 12,5 uur, 9,5 uur en nog eens 2 uur. denk dat je wel heel realistisch moet zijn in hoe je paard is en of zo'n reis dus geschikt is voor het paard. Het is wel een vliegreis van 12,5 uur plus nog eens 7-9,5 uur, daar moet je paard ook maar tegen kunnen. Ook zou ik mn dieren niet meenemen als ik nog geen permanent visum zou hebben.
Micheline schreef:
We zijn nog in het voortraject bezig om alle informatie binnen te krijgen etc.
De kans is wel groot dat wij toegelaten worden ivm familie, werk en garantie.

Famillie maakt niets uit, daar krijg je geen voorang voor op een visum. Ze kijken naar je werkervaring(heb je ervaring in Australië zelf dan geeft dat weer meer kans dan NL'se ervaring), Opleidingen, je moet ook nog geld investeren in de economie om te emigreren(voor NZ is dit NZ$ 250.000 en australië geloof ik duurder). Ga eens naar de site van de australische immigratiedienst en kijk of je een lijst kunt vinden met beroepen waar een tekort aan is. Landbouw staat behoorlijk hoog dacht ik.
Wat hond en paard betrefd heb ik ook al gereageerd in het emigratie topic

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:21

wel fijn als je die kans pakt. dan liever je (dierbare) paard verkopen en de honden inderdaad mee. die heb je ook echt in huis, en is neem ik aan vele euro's goedkoper.

hopelijk krijg je alles rond! en vind je een fijn huisje voor je paard.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:12

Volgens mij is dat hoge bedrag enkel van belang als je de nationaliteit wil aannemen.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 11:23

Sizzle schreef:
Volgens mij is dat hoge bedrag enkel van belang als je de nationaliteit wil aannemen.

Ja? De nationaliteit aannemen gaat volgens mij ook niet zomaar.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 11:25

Christiene schreef:
wel fijn als je die kans pakt. dan liever je (dierbare) paard verkopen en de honden inderdaad mee. die heb je ook echt in huis, en is neem ik aan vele euro's goedkoper.

hopelijk krijg je alles rond! en vind je een fijn huisje voor je paard.

Ja klopt, ik vind mijn honden toch wat belangrijker dan mijn paard. En de kosten zijn veel minder, ongeveer 2000 euro per hond zullen wij kwijt zijn, dus dat geld hebben we ervoor over. Als ze nou te oud zouden zijn voor het vliegen, had ik realistisch gebleven en ze achter gelaten bij familie ofzo, maar ze zijn beide 2 en 3 jaar

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:54

Een goede beslissing, het is nogal wat he, die kosten.

Maar leuk dat je toch nog info zoekt en inwint, dat laat zien dat je veel om je paard/ dieren geeft.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:37

Sizzle schreef:

In nieuw-Zeeland kan dit niet, je blijft altijd nederlander en zult dus altijd naar het nederlandse consulaat moeten voor paspoorten. Krijg je later kinderen die daar geboren worden, dan kunnen ze wel de nationaliteit aannemen.

Wil je echt gaan emigreren dan moet je zoveel .... AUS$ in de economie investeren, b.v. door de aankoop van een huis of een bedrijf. In Nieuw-zeeland geld dat investeren alleen als je de 30 gepasseerd bent, misschien hanteerd australië ook een leeftijdsgrens dat weet ik niet.

Succes met de verkoop van je paard. Zelf heb ik dus voor mijn hond een andere baas gezocht omdat ik mijn hond ken en ik haar doodongelukkig zou maken met een vliegreis van 24 uur plus 4 weken quarantaine.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:35

Ragdollcat schreef:
Een goede beslissing, het is nogal wat he, die kosten.

Maar leuk dat je toch nog info zoekt en inwint, dat laat zien dat je veel om je paard/ dieren geeft.

Het doet echt zeer met de gedachten dat ik Siem weg moet doen, maar de kosten zijn te hoog.
En ik weet dat ik hem gelukkig maak bij een nieuw baasje dat lekker recreatief met hem wilt rijden... lekker door de bossen wilt crossen en strandritten wilt maken en af en toe een sprongentje wilt doen.

Micheline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:39

daffie1986 schreef:
Sizzle schreef:

In nieuw-Zeeland kan dit niet, je blijft altijd nederlander en zult dus altijd naar het nederlandse consulaat moeten voor paspoorten. Krijg je later kinderen die daar geboren worden, dan kunnen ze wel de nationaliteit aannemen.

Wil je echt gaan emigreren dan moet je zoveel .... AUS$ in de economie investeren, b.v. door de aankoop van een huis of een bedrijf. In Nieuw-zeeland geld dat investeren alleen als je de 30 gepasseerd bent, misschien hanteerd australië ook een leeftijdsgrens dat weet ik niet.

Succes met de verkoop van je paard. Zelf heb ik dus voor mijn hond een andere baas gezocht omdat ik mijn hond ken en ik haar doodongelukkig zou maken met een vliegreis van 24 uur plus 4 weken quarantaine.

Na een aantal jaar kun je in Australie wel hun nationaliteit aannemen.
Investeren in Australie gaat wel gebeuren aangezien we daar een huis willen kopen uiteindelijk. Maar eerst moeten we hier alles geregeld hebben, huis te koop zetten, visums aanvragen... sparen etc... het is nog een heel gedoe. NZ is niet ver bij Aussie vandaan haha. Lijkt me ook super gaaf hoor daar.
Heb je daar ook een toetsing moeten doen mbt de taal?