Model laars voor brede kuit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 22:39

Kaula ik snap helaas precies wat je bedoelt hihi.

Ik ben helaas genetisch belast met gespierde kuiten :+ en heb dus al ruim 20 jaar geen laars meer gehad vandaar ook een beetje de angst voor een hoge contrefor.
Ik zou het niet erg vinden om een laars te nemen met een rits van voren echter heb ik er nog niet een gezien die dat dus in combinatie met een lage contrefor heeft :(

Ik denk wel dat ik toch voor derby of lipica ga, gewoon omdat het dan helemaal op maat gemaakt wordt en het evt pimpen is dan een leuk extraatje :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:15

Kun je niet gewoon eens de voet passen? Dat de rits dan niet helemaal dicht kan is bijzaak, maar zo kun je wel het verschil voelen tussen een hoge en een lage contrefort.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een laars met een rits voor en een hogere contrefort, vanwege diezelfde balonkuiten :).
Ook komt er op die plek minder druk op de rits en hoeft deze minder bochten te maken, ik heb altijd het idee dat dat toch wel de levensduur van de rits ten goede komt.

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 09:45

Ik denk inderdaad dat ik toch maar eens moet gaan proberen, het is natuurlijk niet exact hetzelfde maar de voet en hoe de contrefort dan zit zou je wel moeten kunnen proberen dan, dankjewel voor de tip :)

Verder denk ik dat je toch wel gelijk hebt met de rits vooraan, ik zal eens op zoek gaan naar de prijzen die daarbij horen.
Dat is toch ook niet onbelangrijk vwb de keus qua merk : :D

Princesj

Re: Model laars voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:48

Ik denk dat Mountianhorse en Ariat zoiezo geen opties zijn, Ariat valt erg smal. Ik vind dat Lipica bij grote kuiten nog wel eens erg lomp word, vandaar dat ik Derby heb gekozen.

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 11:55

Princesj gefeliciteerd *\o/*

Vwb de laarzen, ik moet maar eens wat foto's gaan opsnorren op bokt, liefst van brede kuit laarzen hihi.
Ik ga volgende week sowieso naar de derby fabriek :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:15

Ik heb Ariat, en mijn kuitmaat is 38,5 :+.. en moest daarvan al de Full..
Zitten overigens wel heeeerlijk! Maar heb de winteruitvoering, en das met deze warmte niet fijn om mee te rijden.

Gister heb ik Derby's uitgezocht, viel in de standaard maten.
Maar hoor van Lipica/derby dat je bij wat dikkere kuiten de polo type's dat daar je kuit nog boller lijkt oid..

Met mijn ariat's heb ik nog nooit problemen met bollingen gehad in de rits & nu na 4 jaar best intensief gebruik net beide ritsen laten vervangen.

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 00:43

Romanoff ik denk dat ik in dat geval ook de ariats niet zal passen gezien mijn kuitmaat nog een stukje groter is :')

Voor wat betreft de derby, tja, mijn eerste keus was de softjumper maar ik ga nu toch maar kijken voor de polo denk ik,
zou het ook zonde vinden als de rits wel zou gaan bobbelen :(

Nu alleen nog kijken of het kalfsleer of rundleer word en ga bij derby toch ook nog even vragen of ze niet iets geschikts
hebben met een lagere contrefort :)

Amri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:06

Ik meet zelf laarzen aan en kan je wel vertellen dat je ook bij de Derby Soft Jumpers de rits schuinvoor kan laten plaatsen. Dan lijkt het optisch slanker en de rits sluit mooi aan je been.
Als je een wat dikkere kuit hebt maar wel een normale been lengte dan is het nog niet eens een groot probleem.

Ik als official dealer van Derby Riding Boots ga natuurlijk voor de Derby Rijlaarzen.
Kwaliteit die velen beloven die garanderen wij je.

kijk eens op onze site;
http://www.derbyrijlaarzen.nl
voor meer info en hulp bij het zoeken naar een goede laars voor je been kun je mij altijd mailen.
stuur mij een mail en ik zal je een foto sturen van een soft jumper met een rits schuin voor
Laatst bijgewerkt door Amri op 29-04-13 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:12

Ik heb ook brede kuiten, met daarbij ook nog korte benen. Ik heb laarzen van lipica met de rits aan de binnen (voor) kant. Mij werd inderdaad afgeraden om de rits achterop te doen. Daar zou dan teveel spanning opkomen door de dikke kuit, mensen met dikke kuiten hebben vaak een iets ander gevormde laars. Waardoor kans op een defecte rits groter is. Maar bij mij was een rits achterop sowieso niet mogelijk aangezien ik ook een hoge wreef heb. Rits zou dan tot onderin moeten en dat was dan niet goed te maken, anders kom ik de laars niet in met me voet.

Mijn volgende paar laarzen krijgen een rits aan de voorkant, zoals een polo laars. dan ben je de spanning op de rits helemaal kwijt ;).

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 12:49

Marjolijntje, ik denk dat ik jouw ervaring in dat geval zeker mee moet nemen in mijn overweging.
Het wordt dus sowieso geen rits aan de achterkant, en waarom de volgende aan de voorkant en niet weer schuinvoor?, is daar een reden voor of gewoon omdat je dat mooier vindt?, ik heb zelf ook korte benen overigens hoor :+

Amri, ik heb je een pb gestuurd :)

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:01

Carola34 schreef:
Marjolijntje, ik denk dat ik jouw ervaring in dat geval zeker mee moet nemen in mijn overweging.
Het wordt dus sowieso geen rits aan de achterkant, en waarom de volgende aan de voorkant en niet weer schuinvoor?, is daar een reden voor of gewoon omdat je dat mooier vindt?, ik heb zelf ook korte benen overigens hoor :+

Zelfs met rits schuinvoor zit er alsnog, bij mij, bij de enkel een knik in de rits. Vandaar dat ik de volgende keer zou kiezen voor een rits aan de voorkant. Maar daarnaast vind ik rits aan de voorkant ook wel erg mooi, helemaal met zo'n gesp boven aan ;) .

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 23:31

Alles bij elkaar genomen denk ik wel bijna zeker te zijn over het model;

Het gaat naar alle waarschijnlijkheid toch de polo van derby worden,
vrijdag naar de fabriek dus ik ben benieuwd :)

Amri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:46

Zal zeker een goede keuze zijn suc6 vrijdag!

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 23:50

Dankjewel Amri :)

Zit nu al te bedenken wat ik er allemaal voor extra's op wil :D

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:57

Ik heb toevallig beide laarzen: de lipica epsom en de derby softjumper, beide met rits aan de achterkant. De derby's bobbelen inderdaad iets aan de achterkant....als trainingslaars vind ik dat niet zo erg, want ze zitten heerlijk. De lipica's bobbelen helemaal niet, zijn ook wat stugger, maar wel chiquer voor wedstrijden. Persoonlijk vind ik het leer van de Lipica's wat mooier.

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 00:14

@Tes82, heeft dat wellicht ook niet te maken met de modellen?,

ik lees namelijk bij de softjumper dat het zacht volnerf rundleer zou zijn en bij de polo staat alleen volnerf rundleer.?

Amri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:31

Klopt het leer van de Soft Jumpers, de naam zegt het al,
is idd zachter maar daardoor niet van mindere kwaliteit.
Het verschil tussen de beide merken laat ik me hier niet
over uit, maar daar zit het addertje onder het gras
waardoor de een ook goedkoper kan als de ander.
En dat zijn keuzes die men maakt.

Amri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:34

Ik zou dan denk ik toch die van de foto
die ik jou heb gestuurd in beeld houden
Not to much maar juist genoeg om
als Eyecatcher rond te rijden!
Suc6

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:39

Ik heb op maat gemaakte hardleren lipica's. Er zit een rits van 10 cm naast de balijn. Prima laarzen (en ze zijn te koop) heb er altijd erg veel plezier van gehad. Goede prijs/kwaliteit verhouding! :j

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 00:42

Amri, dat word 'm denk ik ook exact, ik neem er dan alleen nog swarovski bij in de boog.
Verder geen andere leer accenten oid, simpel zwart, houtlook zool met zelfde kleur stiksel als de zool en dan swarovski in de boog :)

Begin me nu wel te verheugen hoor :D

Amri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:54

Mooi als ze klaar zijn wil je me dan een foto sturen?
Kan eventueel bij op onze site als je dat oké vindt

Carola34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 01:01

Is goed hoor Amri,

vind ik eigenlijk ook wel leuk als ze op je site komen te staan :)

Amri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:11

Zou het zeer waarderen ik zie het graag tegemoet
mijn mailadres heb je en anders vindt je die ook wel
terug op dr site.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:15

Hier brede kuit, en heb de Doncaster van lipica, zit als gegoten! Ik wil écht niet meer anders!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:40

@ carola, dat ligt denk ik idd aan het model hoor, het is (zoals de naam al zegt superzacht leer). Mijn keuze voor dit model is voortgekomen uit het feit dat ze heel goedkoop waren, helemaal nieuw en precies mijn maat, terwijl ik dus vaak niet in de standaardmaten val. Maar voor 130 euro kon ik ze natuurlijk niet laten liggen :j . Wellicht dat het andere model met een rits ergens anders dit 'probleem' helemaal niet heeft.

Naar mijn mening zijn beide echt prima laarzen en van beide lees je negatieve als positieve verhalen. Je moet gewoon kijken en vooral voelen welke laars en leersoort jou het beste past, maar volgens mij heb je je keuze inmiddels al gemaakt.

Succes!