welke cap?? ben ten einde raad..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:08

millennium schreef:
De Uvex exxential is inderdaad een goeie! Caps van Uvex zijn van alle verstelbare caps het meest te stellen; je kan ze in de hoogte, breedte en lengte stellen, waardoor ze in feite voor ieder hoofd aanpasbaar zijn.

Hier ook deze cap voor mijn dik hoofd, lekker licht, luchtig en geen hoofdpijn meer :)

Mallootje

Re: welke cap?? ben ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:38

De caps van Busse zijn inderdaad zowat gelijk aan die van BR (de Viper reeks). De Challenge van HH is ook een goedverkochte cap en veel klanten zijn er tevreden over. Allemaal fijne caps binnen je budget, kan je die nergens passen?

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:05

De caps van QHP vallen onwijs ruim, misschien dat je die eens kan proberen. Ik heb normaal maat 54 en die zakte van QHP echt over mn ogen heen als een 57.

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:09

Horsetopia schreef:
millennium schreef:
De Uvex exxential is inderdaad een goeie! Caps van Uvex zijn van alle verstelbare caps het meest te stellen; je kan ze in de hoogte, breedte en lengte stellen, waardoor ze in feite voor ieder hoofd aanpasbaar zijn.

Hier ook deze cap voor mijn dik hoofd, lekker licht, luchtig en geen hoofdpijn meer :)

Dit is een hele fijne cap!
Zelf heb ik altijd een cap van Uvex, Heerlijk licht ;)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:11

Ik heb een Casco (Mistrall) cap, heerlijk lichte cap met genoeg ventilatie

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:13

Jessica_R schreef:
millennium schreef:

Dat is goed om te weten! Want de meeste grotere maten worden ook meteen heel breed aan de zijkanten..

http://www.maasduinenservice.nl/equi-theme-cap dan is dit ook een goede optie ;) ik heb ook altijd ruimte over aan de zijkant van mijn hoofd (voorhoofd en achterhoofd goed, en aan beide zijkanten er nog een hand bij in kunnen steken..) deze cap zit echter als gegoten :) (en lekker licht)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 13:47

nogmaals bedankt voor alle tips! Hier kan ik zeker wat mee!

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:19

Deze heb ik. Hij zit erg fijn, een aanrader !

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:23

_Tamara schreef:
Volgens mij is die Busse bijna gelijk aan de BR Viper Pro (Elite). Ik heb die cap (de Elite-versie, die heeft dan nog een leren 'klepje') en ben daar echt ontzettend tevreden over, hele fijne cap en is ook makkelijk te verstellen. Heb er €120 voor betaald.
[ Afbeelding ]
In die caps heb je ook veel mogelijkheden qua kleuren en modellen (BR Viper, BR Viper Pro, BR Viper Pro Elite, BR Viper Pro Elite Swarovski), dus misschien is dit ook wel een optie.

Ik heb ook echt hele goede ervaring met deze Cap.

Ik heb zelf de BR Viper (dus niet de Pro). Deze: Was ongeveer 80,-

Afbeelding

De Kavalkadecaps etc. zit mt 58 nog krap. Deze heb ik een Medium (volgens mij 54/58) en zit nieteens op z'n strakst. Hele fijne cap, comfortabel, licht, binnenkant is wasbaar. Ideaal :)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 12:23

pfff BR viper en uvex Uvision ook niet... beide van voor naar achter te klein..

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:25

Ik heb een HH cap en een KEP cap... Oke er zit uiteraard een gigantisch prijsverschil tussen maar de KEP cap brengt zijn geld echt dubbel en dwars op.. Wat een fijne cap is dat

Maar het is wel heel persoonlijk.. Paar jaar geleden zag je veel van die GPA caps, nou die vond ik dus echt voor geen meter zitten..

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 12:52

als ik het geld had.. had ik t gedaan maar helaas! vind rond de €100 wel genoeg ;)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:32

mijn suggestie al kunnen passen TS? als ik jou zo hoor heb ik qua vorm hoofd precies hetzelfde als jou, (bij divoza alles gepast, maar bij practisch alle caps waren te breed..)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:11

Welke regio woon je ts? In schijndel bij het gareel heb je in de winkel enorm ruime keuze aan caps.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 20:38

@Rintah, nee nog niet kunnen proberen. Weet ook niet of deze in de buurt te koop is?
@sjaslique, ik woon in Zeeland!

Ga morgen nog een keer naar de kroo in de hoop daar toch wat te vinden!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 19:11

friesiszwart schreef:
Ik heb van de week toevallig een nieuwe cap gekocht: merk QHP. Dit model vond ik het prettigste zitten.

En hoe valt die qua maat? groot, klein? Het moet namelijk een niet te 'ronde' cap zijn meer ovaal ;p

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 12:10

xIirtJj schreef:
De caps van QHP vallen onwijs ruim, misschien dat je die eens kan proberen. Ik heb normaal maat 54 en die zakte van QHP echt over mn ogen heen als een 57.

welk model heb jij van QHP?? en is dit erg ronde cap? Want ik heb een MEGA grote ovale cap nodig ;p

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:50

Ik zal gewoon proberen en passen in winkels. Ik ben 3 paarden winkels af gegaan en de caps die ik op internet zag pasten op de grootste formaat zelfs niet vanwege mijn hoofd en dikke haar -O- Passen zegt altijd wat je het beste vind natuurlijk. Ik ben van een hele zware ouderwetse cap, naar een hele lichte gegaan en kosten me een lange tijd om een perfecte maat te vinden :P

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:01

Ik heb een rijhelm van LAS en die is meer ovaal dan rond. Ik heb namelijk ook een meer ovaal hoofd.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 17:02

fransje23 schreef:
Ik heb een rijhelm van LAS en die is meer ovaal dan rond. Ik heb namelijk ook een meer ovaal hoofd.
okee :) waar verkopen ze dit merk??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:05

Ik heb een Charles Owen ayr8
Die zijn ook lang en smal, waardoor ik ineens twee maten kleiner op kon dan eerst :)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 18:30

Blijheid schreef:
Ik heb een Charles Owen ayr8
Die zijn ook lang en smal, waardoor ik ineens twee maten kleiner op kon dan eerst :)
dan moet ik wel aan een hogere prijsklasse denken zeker ;p

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 14:19

Heb inmiddels divoza en agradi gemaild maar beide zeggen geen idee te hebben welke cap mij zou passen.. Toch maar ff kijken voor de charles owen ayr8 die gaat tot maat 65 :p wie weet waar ze deze verkopen/ opvoorraad hebben??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:20

Ik heb die van mij gekocht bij het Gareel :)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 17:28

okee ;) ik kreeg vandaag van een klasgenootje de tip om de BR zenith te proberen. iemand ervaringen met deze cap?