Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik denk alleen niet dat het voor mij haalbaar is qua tijd om dat er nog eens naast te gaan doen.. Maar zal het overwegen mocht het echt een ramp worden met dressuur haha 

) Mijn doel de eerste wedstrijden is idd ook gewoon ontspanning, niet meer dan dat. Zo ben ik ook aan de week bij Bartels begonnen. Ik bedoelde dit topic ook meer om te zoeken naar een oplossing voor de spanning en als dat lintje er straks uiteindelijk alleen maar voor zorgt dat er een ander probleem ontstaat, dan zoek ik toch liever even verder. Maar als ik iedereen zo hoor dan is dit wel een goede! En dan gaan we idd gewoon lekker verder werken aan vertrouwen en ontspanning en komt het wel goed
! 
SaraJoyce schreef:@ Janine1990: Misschien moet je mijn openingspost nog eens opnieuw lezen. Ik heb daarin duidelijk aangegeven dat ik het probleem echt op wil lossen en hier tips voor zoek en dat dit puur een tijdelijke oplossing is, juist om hem ervaring op te laten doen, maar zonder dat dit een trauma voor hem gaat worden. Ik zal je tips verder meenemen, dankjewel
Wedstrijden uitzoeken op grootte doe ik uiteraard, maar dat is hier in de buurt soms lastig en om nu een uur te gaan reizen met m'n pony, dat vind ik nog veel zieliger eigenlijk en ga ik dus ook niet doen, toch bedankt voor de tip.
Misschien mede door de overige reacties. Sorry
Maar bedankt voor je tip!
minikatje schreef:corientjuhh schreef:Ik kwam laatst een lijstje tegen met kleuren lintje
Rood was trappend paard
Wit te koop
Groen onervaren oid paard
Je had ook nog blauw en geel maar dat weet ik zo niet meer..
geel: paard is te koop
roze: hengstige merrie
wit: hengst
) om een rood lintje in de staart te dragen wanneer een paard geen trapper is. Niemand heeft graag een achterligger in zijn kont, iedereen heeft graag wat ademruimte, maar in een losrijring is dit jammer genoeg niet altijd voorhanden. Iedereen zal al wel eens een irritante plakker, botsing of bijna-botsing meegemaakt hebben. That's part of the game called competition. Persoonlijk zou ik pas op wedstrijd gaan als mijn paard niet heel heftig meer reageert op tegemoetkomers en achterliggers. Je kan ook altijd hc starten, dan moet je je al niet druk maken om een flutproef. Ibbel schreef:Als je een groen paard hebt dat niet trapt, hoor je een groen lintje in de staart te doen.
Rood is voor een trappend paard, en wit voor een hengst. Wie dus een jonge hengst heeft die trapt, rijdt met de Italiaanse vlag in z'n staart.
Maw, als jij niet wilt dat je paard onterecht de naam: "gevaarlijke trappend pony" krijgt, omdat-ie niet trapt maar bang is van andere paarden omdat-ie nog zo onervaren is, moet je het juiste kleur lint in z'n staart doen, een groene, en geen rode. Want hij trapt immers niet?

Citaat:Persoonlijk zou ik pas op wedstrijd gaan als mijn paard niet heel heftig meer reageert op tegemoetkomers en achterliggers.
en als ie daar wel fijn loopt zonder al te goed logereden te zijn, is dat alleen maar mooi meegenomen voorlopig. 
Bedakt voor de tip, ik heb idd een rustige, goed georganiseerde wedstrijd uitgezocht.

setteke schreef:Het rode lintje heb ik altijd bij me, als de losrij-omstandigheden erg druk zijn, krijgt hij een lintje in, is het rustig dan niet. De laatste tijd bijna altijd zonder lintje, hij leert het nog wel een keertje
Eigenlijk juist door zo "mensen als jij" om het even zo grof te zeggen. Mensen die gewoon een rood lintje inhangen om gerust gelaten te worden (who doesn't
), maar waar het eigenlijk niet bij nodig is.