Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arc_En_Ciel schreef:Ik vind Lotje's reactie volkomen terecht.
Ik vind het een beetje raar overkomen, deze OP.
Het kan natuurlijk heel goed dat de TS zich dit afvraagt, maar zoiets is toch heel simpel na te vragen bij de vereniging.
Buiten dat zou het met een beetje gezond verstand ook al moeten lukken.
Ik vind trouwens ook niet dat Lotje aanvallend overkomt, maargoed.
De een is gevoeliger dan de ander..
newt schreef:Nee een hengst is niet beter, maar kunnen wel lastiger zijn te rijden.
Daarom mag men pas een hengst starten bij bepaalde leeftijd en of behaalde resultaten van ruiter

Shahsantosje schreef:xLotje schreef:oow ik mag ook van geluk spreken met mijn koele kikker, een haflinger.
TS misschien is eerst een onofficieel wedstrijdje een idee? of heb je dit al eens gedaan?
Ja op de manege en maar ga eerst kijken hoe het gaat zonder startkaart
Shahsantosje schreef:Scum schreef:Heb je zelf al eens in de KNHS reglementen gekeken??
nee, onze computer heeft de software daar niet voor
desi92 schreef:In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
hengst alleen een startkaart worden aangevraagd indien de deelnemer in het
kalenderjaar waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden)
bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur klasse
L2, in de discipline Springen klasse L of in de discipline Eventing klasse M. Voor een
menstartkaart bij een hengst geldt alleen de bovenstaande leeftijdseis. In de discipline
Endurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een deelnemer
minimaal 14 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd. In de discipline Mendurance
mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een deelnemer minimaal 16 jaar
oud is en in de klasse 2 is geklasseerd .
uit het regelement van KNHS
rina schreef:Hier staat dus dat je om bij de pony's te mogen starten tenminste 12 jaar moet zijn, Maar ook dat je tenminste geklaseerd moet zijn geweest in de L2 dressuur, L springen of M eventing. Dus als jij nog nooit eerder off wedstrijden hebt gereden, nee mag je geen hengst starten op off wedstrijden. Van welk ras van ook.
Maar met alles behalve een hengst mag je dus gewoon starten, mits je aan de regels van de KNHS voldoet (entingen, meetbriefje enz enz enz.). Hoe huppelig je paard ook is en wat voor ras het ook is. Daar wordt geen onderscheid in gemaakt bij de dressuur. rina schreef:Hahahaha moet ook geen 5 dingen tegelijk doen![]()
Maar met alles behalve een hengst mag je dus gewoon starten, mits je aan de regels van de KNHS voldoet (entingen, meetbriefje enz enz enz.). Hoe huppelig je paard ook is en wat voor ras het ook is. Daar wordt geen onderscheid in gemaakt bij de dressuur.
Klinkt bekend.