cap nieuw of niet na val

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: cap nieuw of niet na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:53

Het is niet zozeer een beschermlaagje, maar een spanning die over de cap staat.
Net als je bijvoorbeeld een glas kan laten vallen en deze wonderwel heel blijft, kan ie een dag later knappen als je er maar naar kijkt. Zo kan dat ook met de cap zijn.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:56

Ik ben zelfs een keer niet op mijn kop gestuiterd met tòch een krakende cap als gevolg. Ik landde dan ook wel hard, maar het was toch echt de andere kant van mijn lijf. Toen toch ook maar een nieuwe cap gekocht.

amber_melody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:57

Is dat niet zon cap waarvan dat voorste stukje eraf kan? Die heb ik volgens mij in t bruin. Ik ben er ook afgevallen voor een paar weken terug en dacht dat mn cap nog heel was. Tot ik dat klepje eraf trok. De hele binnenvoering lag in tweeen. Als ik er af val en ik maak een flinke smak, koop ik liever een nieuwe.

Nevalo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 00:04

Hoewel ze idd best duur zijn....zou ik zeggen andere cap kopen!!!! Neem geen risico!!!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:15

een nieuwe kopen. als je er nog een keer vanaf valt en hij blijkt niet meer te beschermen, dat is pas een dure grap.(of nee: en pijnlijke grap.)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:32

Zou als ik jou was een nieuwe kopen. Een cap is imo toch echt een pre bij het rijden en dan kun je voor de zekerheid toch beter een nieuwe kopen. Enne... het hoeft niet zo duur te zijn, had er een tijdje terug eentje voor 18 euro gekocht, was in de aanbieding.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:24

nou ik heb hem vanaf mijn 6e ten eerste hij is verstelbaar en ten 2e ja mijn hoofd past er nog steeds in maar ik ga toch wel een nieuwe aanschaffen :o

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:27

een vriendin van mij had een casco cap en viel op haar hoofd tegen een springbalk aan. Hop cap in 2e... dikke barst erin

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:34

Koop maar een nieuwe.
Ik heb een tijd geleden een nieuwe cap gekocht en de week daarna viel ik ermee op mijn hoofd. Er was niks aan te zien, hij kraakte niet, maar het is net wat binnenin de cap zit dat je klap opvangt. Dus zelfs als je niks ziet kan de beschermende werking weg zijn. Jammer van de centjes, maar ik ben toch onmiddellijk een nieuwe gaan halen.

LidyMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:41

een krakende cap lijkt mij niet goed... Ik zou een nieuwe kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:38

Ik denk dat ik te nuchter ben voor veel van deze dingen.. Ik heb 2 keer een nieuwe cap gekocht. De eerste keer was toen mijn hoofd te groot werd en ik van de manege af ging, de tweede keer was na mijn val twee jaar geleden waarbij mijn cap letterlijk doormidden is gespleten. Ben heel blij dat ik hem op had want anders was het mijn schedel geweest.

Echter heb ik nog nooit iets als een krakende cap gehad dus als hij kraakt zou ik hoe dan ook een nieuwe gaan halen. Jouw eigen veiligheid boven alles.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:10

kunnen ze bij de ruitersport winkel de cap niet even nakijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:34

Ik denk dat ze je bij de gemiddelde ruitersportwinkel sowieso een nieuwe cap zouden aansmeren, en het liefst nog een zo duur mogelijke. Ik was laatst even bij de ruitersportwinkel om een bontje voor op het zadel te halen, proberen ze me een seatsaver van 200 euro aan te saven, terwijl ik niet eens een eigen paard heb maar het paard van iemand anders te rijden.

Sarah395

Woonplaats: In de buurt van een plaatsje vlakbij een ander plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:24

mijn cap kraakte ook een keer, en ik was niet gevallen.
maar ik heb voor de zekerheid toch een nieuwe cap gekocht

Leger_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:12

Altijd! Een nieuwe cap kopen als je gevallen bent , ook wanneer er niets mis mee lijkt te zijn.
Het zekere voor t onzekere nemen, het staat ook op/bij alle verkooppunten waar ik ooit ben gaan kijken voor een cap.
Geen risico mee nemen...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:06

Na een val van het paard waarbij je hoofd de grond al licht of natuurlijk harder moet je altijd een nieuwe kopen, zelfs als hij niet kraakt.
Als je niet bent gevallen moet je je cap na 2 jaar vervangen.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:39

Have schreef:
NaomiJouke schreef:
oepsss ik heb mijn cap al vanaf mijn 6e ben nu 13 en een aantal x gevallen ook op mijn hoofd dan zal ik denk ik ook een nieuwe moeten aanschaffen.. :o

Ik zit echt precies in dezelfde situatie als jouw :o :')

Same here :+
Heb al 8jaar dezelfde dezelfde cap ( en een paar valleen later vooral ), ga nu pas zien achter een nieuwe 8-)

Jannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:01

Ik zou al een nieuwe cap kopen! Heb het zelf ook meegemaakt en meteen een nieuwe cap gehaald. Op zulke belangrijke dingen wil ik niet bezuinigen..

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:05

Een cap is net zoals een motorhelm
Van binnen gemaakt van piepschuim
Wanneer deze 1 x botst of valt is hij definitief afgekeurd
Dit bekend bij een volgende val precies op dezelfde plek dat deze dasr geen bescherminh meer geeft

santje44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 01:56

Ekeif96 schreef:
Als ik jou was zou ik idd wel een nieuwe cap gaan kopen.
Kraken klinkt niet echt goed ;)

NaomiJouke schreef:
oepsss ik heb mijn cap al vanaf mijn 6e ben nu 13 en een aantal x gevallen ook op mijn hoofd dan zal ik denk ik ook een nieuwe moeten aanschaffen.. :o

Lijkt mij sterk? Denk dat je hoofd in die periode wel aardig gegroeid is en dat je die cap inmiddels niet meer past?

Ik heb mijn cap al vanaf me 9e en ben nu 15 en hij past nog steeds. Ik ben ook al aantal keren goed gevallen dus ja.
Ik krijg mijn ouders niet zo gek dat ze nieuwe cap gaan kopen.

LoTjEeExXx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:39

[/quote]Ik krijg mijn ouders niet zo gek dat ze nieuwe cap gaan kopen.[/quote]

Heb ik ook last van, mijn ouders gaan niet na elke val een nieuwe kopen voor me, heb deze al een half jaar en ben toch al een aantal keertjes gevallen.....

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:44

Als ie kraakt sowieso niet doen! Nieuwe kopen is veiliger.

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:24

Ik zou met caps geen risico's nemen, en naar een nieuwe zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:29

Ik heb ook al jarenlang zelfde cap. En had die alleen maar op met wedstrijden. Ben er ook nog nooit meegevallen. Nu alleen paardloos dus cap ligt ergens te verstaffen.

santje44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:40

Dan zou ik na gisteren ook een nieuwe cap moeten ben eerst op me heup beland en toen nog is met me hoofd keihard op de grond.
Ik heb het tegen me moeder gezegd die zecht van dan kan je altijd een nieuwe cap nemen hij valt afentoe ook gewoon.
Me pa zegt mocht je nou direct op je hoofd gevallen zijn is het wat anders.
Ik vind er zelf wel kern van waarheid in zitten wat me pa zecht.