Rijlaarzen voor mensen met brede kuiten, niet te vinden?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rebecca1997

Re: Rijlaarzen voor mensen met brede kuiten, niet te vinden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 00:47

Nee hoor niet alle mensen met dunne kuiten hebben lange benen, ik heb kuit maat 33, hoogte 48 en voetmaat 40.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 00:48

Vriendin van me had er ook problemen mee.. Die heeft uiteindelijk gewoon laarzen gezocht die het dichtstbij haar kuitmaat in de buurt kwamen uitgezocht.. Even naar de schoenmaker klein stukje elastiek er ingezet en klaar

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:20

Derby heeft kuitmaat 41 in hoogte 51/52 leverbaar. Hoogte 54 is ook te krijgen en dan val je in een deelmaat, wat weer een stuk voordeliger is dan maatwerk. Dus lang en breed is best te krijgen, maar waarschijnlijk zul je moeten zoeken naar het juiste merk. Je kan dan altijd nog besluiten of je dat ervoor wilt betalen.

fleursaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:06

ik heb ook vrij dikke kuiten en kon ook nergens laarzen vinden , nu heb ik ze op maat laten maken bij www.paardenlaars.com
je kan ze zo maken als je wilt is echt heel leuk , en ze zitten geweldig !
misschien daar is een kijkje nemen? ;)

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:22

Ik heb zelf de Petrie Standaard. Hoogte 46 en kuitmaat 44. Ze zitten als gegoten! Het nadeel van Petrie alleen is dat ze heel veel verschillende maten hebben, maar ze in de winkel niet allemaal te krijgen zijn..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:40

Ik ben nu aan mijn tweede paar Petries bezig.
Het eerste paar kostte mij 500 gulden en daar heb ik 10 jaar mee gereden. Hadden langer mee gekund, maar mijn kuiten zijn in de loop der jaren wat dikker geworden waardoor ik er echt niet meer in kwam en nieuwe nodig had.
Mijn huidige paar kostte me 400 euro, dat was een semi-maat laars (standaard schoen en schacht, maar niet standaard in die combinatie). Deze heb ik ook al zeker 6 jaar en buiten af en toe een keer een nieuw hak en een nieuw zooltje eronder kunnen die ook nog zeker even zolang mee.

Het is even een investering, maar in mijn ogen is die het echt waard! Je kan er ook echt jaren mee vooruit en als je de kosten per jaar gaat uitrekenen dan valt het allemaal best mee in vergelijking met die goedkopere laarzen met een kortere levensduur. En er zijn gewoon veel meer maten beschikbaar en er is veel meer mogelijk.

Petrie heeft inderdaad duizend-en-één standaard maten, dat kan geen enkele winkel op voorraad houden. Maar een goede ruitersportzaak neemt jou maat en besteld dan de laarzen in die maat waarna je ze kan passen en alsnog kan besluiten of je het doet of niet. De zaak waar ik mijn laarzen heb gehaald laat je eerst nog wat laarzen in verkeerde maten passen om te kijken of de schoen wel goed is of dat de schacht wel goed zit zodat ze zeker weten dat ze de juiste maat bestellen.