Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Creatas schreef:Eerste keer is ook best beetje spannend!
Maar het is té heerlijk om te laten schieten!
En ik kan me toch echt geweldige ritten herinneren.. manmanman.. (Paardjes breder dan het bergpad waar je overheen moest; niet durven ademen omdat je hem niet uit evenwicht wil brengen, reddingsacties halverwege de bergen voor een kalf etc
)
Desnoods neem je een zakformaatje mee van 'Frans op vakantie'. Die heb je al in een uitvoering zo groot als een luciferdoosje

RusselNuwell schreef:Gewoon doen! Door de bergen rijden is echt een unieke ervaring, tasje mee met genoeg drinken en dan komt het vast goed. Toen ik 11 of 12 was ben ik mee geweest met een rit van 5 uur in Oostenrijk, verstond ook echt niets van mijn begeleider, maar met handen en voeten kom je echt een eind.
Ik weet niet of je een smartphone hebt, maar anders nog even snel een vertaal-app downloaden voor de zekerheid.

Creatas schreef:Die knollies zijn het gewend hoor, zitten en genieten!
Over dat smalle bergpadje gesproken. Onze gids zat continu, ook op dat smalle padje, half omgedraaid op zijn paard. Met zijn ene hand continu een kam door zijn lange haren aan het halen en met zijn andere hand was een shaggie aan het rollen
En ondertussen maar doortetteren in het frans..
Gewoon even je wifi uitzetten van je mobiel en kijken of die app dan nog steeds werkt.
En qua buitenritten, je past je vast snel genoeg aan. Toen ik die rit maakte in Oostenrijk was een buitenrit voor mij op een rijtje achter elkaar in de berm langs de weg rijden.
RusselNuwell schreef:Voor een vertaal-app vaak niet hoor!Gewoon even je wifi uitzetten van je mobiel en kijken of die app dan nog steeds werkt.
En qua buitenritten, je past je vast snel genoeg aan. Toen ik die rit maakte in Oostenrijk was een buitenrit voor mij op een rijtje achter elkaar in de berm langs de weg rijden.
XxX_Naoomii schreef:Ingrid_92 schreef:Haha zo ging het bij mij ook altijd Creatas. Ik ging ook vanaf mijn 8e/9e mee, verstond er geen bal van maar heb me altijd nog prima geredAuvergne is mooi, je zit niet zo heel gek van Cerilly vandaan. Daar heb ik een paar jaar mijn vakantie doorgebracht en prachtige ritten gemaakt bij Domaine de Soulisse (die spreken overigens wel Nederlands
)
112 km zit ik van Cerilly vandaanDat leg je niet even op je paardje af haha
Misschien spreken ze engels
RusselNuwell schreef:Chaps sowieso weglaten, als het warm is rijd ik thuis ook niet met chaps. Misschien kan je moeder even overleggen wat allemaal verplicht is op zo'n rit, als je er echt niet tegen kan kun je misschien met een wat lossere broek paardrijden, dat is al een stuk minder warm.
Creatas schreef:Wij gingen altijd naar stal en dan daar even de bui afwachten, vaak gingen we na het buitje alsnog.
Maar dat ligt uiteraard een beetje aan hun planning.
Het is daarna wel heerlijk weer, zeker als je zoals je zegt niet tegen de warmte kan, is het na een bui perfect rijden!
, dat beest was blij dat hij eens kon galloperen.Eastpak schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar als er beginners bijzijn dan hebben die echt geen rijbroek of chaps aan hoor![]()
Ik ging gewoon in mijn short en vans rijden.
Was ook gewoon een staprit met beginners, maar met wat geluk is er weinig volk, maar bij mij vroegen ze : Est-ce qu'il y a quelqu'un qui veut galloper (of er iemand is die wilt galloperen)? En bij het woord galloper moest je gewoon je hand opsteken. Maar die fransen spreken wel heel snel en als je niet snel bent zijn ze er zo vandoor.
Maaaaaaaaaar oooo die vlakte afgalloperen, met een razendsnelle Camarguepony, dan nog de kleinste en snelste pony van allemaal en ik maar 180cm groot, dat beest was blij dat hij eens kon galloperen.
Zo ging het bij mij.
Veel plezier en zeker doen!
Creatas schreef:Eerste keer is ook best beetje spannend!
Maar het is té heerlijk om te laten schieten!
En ik kan me toch echt geweldige ritten herinneren.. manmanman.. (Paardjes breder dan het bergpad waar je overheen moest; niet durven ademen omdat je hem niet uit evenwicht wil brengen, reddingsacties halverwege de bergen voor een kalf etc
)
Desnoods neem je een zakformaatje mee van 'Frans op vakantie'. Die heb je al in een uitvoering zo groot als een luciferdoosje
dat was me wat
Ook al die eigenwijze pony's hele tijd het bos inlopen 
die hadden misschien 2 keer paardgereden
Hier ook nog genoeg verhalen van de buitenritten in la france..
Ik ben zelf ook al wezen paardrijden in Frankrijk, ook in Spanje en ik heb er alleen maar van genoten. In Frankrijk waren dat ook gemengde groepen. We reden op westernzadels, dus de beginners konden zich in noodgevallen vasthouden aan hun zadel. De stukjes die we gegaloppeerd hebben deden hun paarden gewoon het werk
Er was geen enkel paard die zot ging doen en iedereen kwam heelhuids weer aan. Door de struiken heen heb ik gewoon mijn benen opgetrokken, ik ga daarvoor mijn beugels niet kort zetten want dan krijg ik kramp
In Spanje ben ik met een paard wezen wandelen op rotsen vlak naast ravijnen. Ook daar moesten we door een soort doornstruik, hopsakee de beentjes over het zadel gelegd en meebuigen naar beneden met het paard 
Ik ben overigens de ene keer in een shortje en gympies wezen wandelen, de andere keer had ik wel een rijbroek bij