Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
V_eraa schreef:http://www.manegedeijslander.nl/
Deze manege doet iedere avond in de zomer strandritten, ik weet niet zeker of dit zonder proefles is
/
Wel deels eigen paarden maar je kunt ook paarden lenen geloof ik.
)
Duno en de ijslander zijn allebei heel leuk. De eendracht ken ik alleen van wedstrijden en ponyhof omdat mijn zusje daar een feestje gaf. Ride by the sea ken ik ook alleen maar van erlangs rijden
) Maartje1990 schreef:Zijn eerder genoemde maneges allemaal maneges waar je zonder begeleiding weg mag? Mij lijkt het namelijk ook heel gaaf om net als TS eens een strandrit te maken, maar (al snap ik helemaal dat veel maneges dit willen) als het even kan, niet onder begeleiding (na 15 jaar rij-ervaring heb ik dat denk ik ook niet meer nodig).
delerium schreef:Dan heb je eigenlijk:
dag 1: vertrek en strandrit
dag 2: strandrit en vertrek
Denk dat ik er zelf dan voor zou kiezen om beide strandritten bij verschillende maneges te doen, dan heb je goed vergelijkingsmateriaal.
Topografisch denk ik dat je dan snel op Walcheren zit met
* de Zwaanhoek (dishoek)
* Ride by the Sea (dishoek)
* Ponyhof (aagtekerke)
* de eendracht (vrouwenpolder)
* de IJslander (biggekerke)
* Duno (oostkapelle)
Op Walcheren is heel veel heel prima overnachting te vinden (wat zoek je?) en ook nog wat te beleven (naar Zeeuwse begrippen dan)
Vooraf informeren bij de maneges is een sterk plan overigens: voor zover ik weet heeft Ponyhof niet veel paarden voor volwassenen, en van Ride by the Sea weet ik niet eens zeker of ze nog wel ritten maken...
Chessje schreef:Manege Lisidina in Burgh-Haamstede vond ik een fijne manege voor een strandrit. Ligt 10 minuten van het strand, dus je strandrit vindt ook praktisch helemaal plaats op het strand. Ik heb andere maneges meegemaakt waar je enkel even heen en weer mag galopperen op het strand. Deze maneges liggen ook vaak een half uur van het strand.
Veel plezier in ieder geval!
Mossje_bobb schreef:Ponyhoff is echt geweldig!!!! Ik heb er nu drie keer een strandrit gedaan en alle keren wwas het geweldig. Ik ben 1 keer meegeweest met de beginnersgroep dan draaf en gallopeer je niet. We reden toen in een groepje van 8 (2 begeleiders). Ook ben ik er 2 keer met de gevordenen groep meegereden.. Allebei de keren superleuk. Je gallopeerd er veel op het strand maar ze denken wel aan het paard (dat die het niet TE zwaar heeft).